عمومی

برترین گوشی های شیائومی از لحاظ دوربین و عملکرد

گوشی Poco M3

اگر از ایده های جسورانه استقبال می کنید، تابو شکنی پوکو در طراحی گوشی شیائومی پوکو M3 برایتان دلچسب خواهد بود. طراحی قاب رویی، ریتم آرام و بی هیاهویی دارد اما در قاب پشتی، شاهد روندی هیجان انگیز خواهید بود. ماژول دوربین اصلی، یک مستطیل بزرگ و کمی برآمده است که تنها 3 لنز را در خود جای داده و با فونتی نسبتا درشت، پوکو را درج کرده است. جلوه جذاب این ماژول روی قاب با رنگهای زرد و آبی در پوکو ام 3، چندین برابر رنگ مشکی خواهد بود. پس اگر از این کیت بزرگ و مستطیلی خوشتان می آید، بهتر است یکی از این دو رنگ را انتخاب کنید.

وزن 198 گرمی گوشی ایده آل اما ضخامت 9.6 میلی متری بدنه، کمی دور از انتظار بود. البته تجربه کار با یک موبایل هوشمند مجهز به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، باعث میشود که چالش ضخامت را به کل فراموش کرده و روی شارژدهی حیرت انگیزش تمرکز کنید. به کارگیری بدنه پلاستیکی با بافت چرمی شکل برای کنترل وزن نهایی گوشی پوکو M3 بوده که به صورت همزمان کیفیت را حفظ کرده است.

مهمترین برگ برنده این میان رده، بعد از سیستم عامل اندروید ۱۰، رابط کاربری MIUI 12 است. این گوشی، دومین موبایل هوشمندی است که به صورت پیشفرض به این رابط کاربری مجهز شده و در دسترس قرار گرفته است.

در این رابط کاربری شاهد انیمیشن های جدید، روش حفظ حریم خصوصی، تصاویر پس زمینه فوق العاده و منوی برنامه کاملاً جدید هستیم. البته تفاوت اساسی بین MIUI 12 و MIUI 11 دیده نمی شود؛ بیشتر تغییرات، به تغییرات ظاهری محدوده شده.

این گوشی، به پردازنده Snapdragon 732G مجهز شده که پوکو دوست دارد آن را قدرتمند ترین پردازنده ۴G در سری ۷۰۰ بنامد. Adreno 618 پردازنده گرافیکی گوشی  ایکس ۳ بوده که در کنار پردازنده مرکزی، می توانیم ادعا کنیم این گوشی، یکی از قوی ترین میان رده ها از لحاظ بازده فنی است.
این گوشی در دو نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی 64 و ۱۲۸ گیگابابت ارائه شده که پیرو استاندارد UFS 2.1 است.

عملکرد ردمی نوت 10 در اجرای بازی ها

آلتو ادیسه بازی سنگینی نیست و با نرخ فریم بالا و بدون هیچگونه لگ و تأخیر روی ردمی نوت ۱۰ اجرا می شود. اجرای این بازی حتی برای زمان طولانی هم فشاری به سخت افزار گوشی وارد نکرده و گرمای زیادی تولید نمی کند.
– بازی اسکای با تنظیمات گرافیکی پیشفرض نسبتاً روان و بدون لگ اجرا می شود. البته امکان انتخاب تنظیمات گرافیکی بالاتر (های دفینیشن یا ۶۰ فریم بر ثانیه) وجود ندارد و به همین دلیل، گرافیک بازی چندان دلچسب نیست.
– کال آو دوتی موبایل روی تنظیمات گرافیکی پیشفرض نسبتاً روان اجرا میشود اما در صحنه های شلوغ با افت فریم محسوس روبرو هستیم. پیشنهاد میکنم برای تجربه روان این بازی محبوب، تنظیمات گرافیکی را روی Medium و نرخ فریم را روی MAX قرار دهید.
– بازی آسفالت برای ردمی نوت ۱۰ مناسب نیست، چون محیط بازی بسیار ابتدایی رندر می شود و نرخ فریم هم از ۲۰ بالاتر نمی رود. هنگام اجرای آسفالت ۹ گرمای زیادی تولید می شود که نشان دهنده فشار زیاد روی پردازشگر گوشی است.

دوربین گوشی poco x3

به قسمت هیجان انگیز دوربین گوشی پوکو ایکس ۳ شیائومی می رسیم، که از ۴ سنسور استفاده شده. دوربین اول با ۶۴ مگاپیکسل واید و دریچه دیافراگم f\1.9 در نظر گرفته شده. دوربین دوم با ۱۳ مگاپیکسل اولترا واید و حداکثر زاویه ۱۱۹ درجه و دریچه دیافراگم f/2.2 هست.

دوربین سوم ۲ مگاپیکسل ماکرو و دریچه دیافراگم f/۲.۴ برای عکاسی از فاصله ۳ الی ۴ سانتی متری کاربرد داره. دوربین چهارم هم ۲ مگاپیکسلی عمق سنج با دریچه دیافراگم f/۲.۴ بهره برده. فلش دوگانه و قابلیت های پانوراما و HDR هم به این گوشی اضافه شده.

فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت مناسبی را برای کاربران در نظر گرفته. در قسمت دوربین جلو از یه سنسور ۲۰ مگاپیکسلی واید با دریچه دیافراگم f/2.2 میتونه عکس های سلفی خاص از کاربر بگیره. قابلیت های پانوراما و HDR و کیفیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه هم از دیگر امکانات این دوربین هست. در صورتی که به گوشی های پوکو علاقه مند هستید می مالز یکی از بهترین مراکزی هست که می توانید تمام گوشی های پوکو را در انواع مختلف بیابید و تهیه فرمایید.

دوربین گوشی redmi note 10 pro

در ادامه بررسی ردمی نوت 10 پرو شیائومی قصد داریم به نقد و بررسی تخصصی دوربین این دستگاه هوشمند بپردازیم . در پشت نوت 10 پرو شیائومی از چهار دوربین اصلی با وضوح بالا، لنز فوق عریض، دوربین ماکرو با لنز تله فوتو و سنسور عمق استفاده شده است.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسل لنز واید 26 میلیمتری، 1/1.52 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز Dual Pixed) که فاقد تثبیت کننده نوری می باشد، اما در مقابل از حالت شبانه پشتیبانی می کند .

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی حسگر اولتراواید با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2 و دوربین ماکرو با لنز تله فوتو 5 مگاپیکسلی سنسور تشخیص عمق، f/2.4 که از فوکوس خودکار بهره می برد و برای عکس برداری بهتر باید سوژه را در فواصل 3 تا 10 سانتی متری قرار دهید و در نهایت دوربین عمق 2 مگاپیکسلی لنز ماکرو، f/2.4 با فوکوس ثابت قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا