بین الملل

بیانیه اروپا: مذاکرات نباید بی‌حاصل بماند؛ زمان به نفع هیچکس نیست

رویترز در گزارشی پس از نشست دیروز کمیسیون مشترک در وین نوشت: دیپلمات های سه کشور اروپایی ، آلمان ، فرانسه و انگلیس ، که اعضای اصلی توافق هسته ای هستند ، به خبرنگاران گفتند که “زمان برای کسی جالب نیست ؛ این مذاکرات نباید بی نتیجه باشد” ، و وی افزود که دشوارترین مسائل حل نشده باقی بماند

همچنین شبکه c. آن بی C به نقل از دیپلمات های سه کشور گفته است: هیئت ها برای مشورت با مقامات کشورهای خود به پایتخت خود باز می گردند. ما از همه طرف ها می خواهیم که به وین برگردند و برای رسیدن به توافق آماده باشند. زمان تصمیم گیری به سرعت در حال نزدیک شدن است.

مذاکرات بین اعضای کمیسیون مشترک برای فعال سازی مجدد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای از ماه گذشته در وین در جریان بوده و ایالات متحده در میز مذاکره قرار دارد.

ایالات متحده و ایران مذاکراتی مستقیم و غیرمستقیم انجام نداده اند و نمایندگان دولت ایالات متحده با نمایندگان سایر اعضای شورای امنیت مشورت می کنند.

اقدامات برای فعال سازی مجدد توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران به واشنگتن در دو گروه كاری جداگانه از جمله بازگشت ایران به اجرای كامل تعهدات هسته ای خود و لغو تحریم های یك جانبه ایالات متحده علیه ایران در نظر گرفته خواهد شد. تحریم ها پس از خروج دولت قبلی ایالات متحده از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا دوباره به کار گرفته شدند.

ایران خواستار لغو کلیه تحریمهای اعمال شده علیه خود است و دولت ایالات متحده تاکنون اعلام کرده است که مایل است تحریمهای مغایر با شورای امنیت سازمان ملل را لغو کند.

سید عباس عراقچی بعد از ظهر یکشنبه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک شورا در دور ششم مذاکرات در وین اظهار داشت: دور ششم دور ششم مذاکرات در وین امروز با برگزاری نشست جلسه به پایان رسید کمیسیون مشترک شورا. در این جلسه ، خلاصه ای از تمام مذاکرات فشرده طی هفت یا هشت روز گذشته ارائه شد. همه هیئت ها اذعان داشتند که پیشرفت نسبتاً خوبی حاصل شده و بر لزوم ادامه این مسیر و دستیابی به توافق تأکید کردند.

وی ادامه داد: همه موافقند که برخی موضوعات اساسی وجود دارد که باید توسط مقامات تصمیم گیرنده کشورها تصمیم گیری شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: “پیشرفت مذاکرات در این دور نسبتاً خوب بوده است زیرا متن بسیار آماده است و مقداری که تهیه نشده حداقل وضعیت کاملاً واضحی دارد و تصویری از اختلافات را نشان می دهد.” در چه مرحله ای هستیم. ” بدون شک این می تواند به تصمیم گیرندگان در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

“همانطور که قبلاً گفتم ، مسیر باقیمانده آسان نخواهد بود ، اما من امیدوارم و فکر می کنم اگر طرف های دیگر بتوانند تصمیمات خود را بگیرند ، ما خواهیم گفت که ما می توانیم مسیری طولانی را طی کنیم ، کار کند. “، گفت: عراقچی. اگر خدا بخواهد ، ما می توانیم به توافقی برسیم که می خواهیم و خواستار آن هستیم.

عراقچی در جای دیگری از سخنان خود تأکید کرد که از زمان آغاز مذاکرات موضع ما (ایران) تغییری نکرده است و گفت: “ما خواهان لغو همه تحریم های آمریکا هستیم.” همچنین راستی آزمایی وی و سپس بازگشت ایران به تعهدات خود در قبال برجام.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این س whetherال که آیا معتقد است وزن مشکلات حل نشده بیشتر است یا وزن مشکلات حل شده ، تصریح کرد: همه می توانند تفسیرهای مختلفی داشته باشند ، اما به نظر من وزن مشکلات حل شده بیشتر.

311311

دکمه بازگشت به بالا