بین الملل

بازداشت نماینده سیاه‌پوست کنگره آمریکا حین شرکت در تظاهرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز ، منابع خبری گزارش دادند که پلیس کنگره آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) یک قانونگذار سیاه پوست را هنگام شرکت در تجمع اعتراضی دستگیر کرد.

جویس بیتی ، نماینده دموکرات ایالت اوهایو ، در اعتراض به محدودیت های انتخابات جمهوری خواهان توسط پلیس کنگره دستگیر شد.

جویس بیتی ، 71 ساله ، رئیس جناح سیاه پوست کنگره ایالات متحده است. پلیس کنگره علاوه بر وی چندین فعال دیگر را نیز دستگیر کرده است.

ساعاتی پس از این حادثه ، پلیس کنگره آمریکا گفت که آنها 9 نفر را به جرم “اعتراض در یک منطقه ممنوع در ساختمان کنگره” دستگیر کرده اند.

به گزارش دیلی میل ، معترضین در اعتراض به تلاش برخی از قانونگذاران جمهوری خواه در كنگره برای دشوار كردن رأی گیری تجمع كردند.

بحث و جدال درباره جمهوری خواهان و دموکرات ها در مورد حق رای از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

ترامپ تلاش قانونگذاران دموکرات را از طریق اقداماتی مانند رای گیری از طریق پست یا تسهیل قوانین حق رأی برای گروه های اقلیت به عنوان اقدام به کودتا علیه خود توصیف کرد و این اقدامات را “اقدام به تقلب. انتخاباتی” توصیف کرد.

برخی از ایالت های جمهوری خواه طی ماه های اخیر قوانینی را از طریق مجالس قانونگذاری ایالتی تصویب کرده اند که رأی گیری را دشوار می کند. دفتر خانم بیتی ساعاتی قبل اعلام کرده بود که او در تظاهرات اعتراض به این قوانین شرکت خواهد کرد.

وی در بیانیه ای گفت: “پنجاه و شش سال پس از تصویب قانون حقوق رأی ، همچنانكه رأی دهندگان ایالتی تلاش می كنند شبانه روز قدرت را از ما بگیرند ، همچنان به حق رأی دادن به آمریكایی ها حمله می شود.”

در بیانیه آمده است: “بنابراین من به عنوان یک رهبر فراکسیون سیاه پوستان و از همه مهمتر ، به عنوان یک زن سیاه پوست ، به گروهی از افراد خواهان عدالت و تغییر خواهم شد و می خواهند رای ما به عنوان رای دیگران حساب شود” . او گفت. »

هفته گذشته ، جو بایدن با انتقاد از تلاش های مجلس قانونگذاری ایالت آمریكا برای تغییر قوانین رای گیری ، آنها را “تهدیدی برای دموكراسی” خواند. وی گفت: “این خطرناکترین تهدید در تاریخ علیه انتخابات آزاد و سالم است.”

سنت ظریف دستکاری آرا در آمریکا

در ایالات متحده ، دستکاری دقیق قوانین رای گیری یکی از راه های تبلیغات سیاستمداران است. یکی از این روشهای این اقدامات ضد دموکراتیک “جرم انگاری” نامیده می شود که در فارسی به معنی “تحریف” است که در واقع برای تقسیم ناعادلانه مناطق انتخاباتی یا دستکاری در این مناطق استفاده می شود.

این اصطلاح ترکیبی از نام “البریج جری” ، فرماندار ایالت ماساچوست در اوایل قرن نوزدهم و کلمه “سمندر” به معنی “سمندر” است و اولین بار در 26 مارس 1812 در پاسخ به وی استفاده شد تلاش برای دستکاری حوزه های انتخابیه ماساچوست.

کاریکاتور سیاسی در مارس 1982 در پاسخ به تلاش فرماندار ماساچوست برای ترسیم نقشه حوزه انتخابیه “جنوب اسکس” در انتخابات مجلس سنای ایالت منتشر شد. هدف فرماندار تضعیف آرا of حزب فدرالیست بود.

جری ، که خود از اعضای حزب دموکرات-جمهوری خواه بود ، حوزه ها را به سود حزب خود و به ضرر حزب رقیب فدرالیست دستکاری می کرد.

شکل یکی از مناطق (جنوب اسکس) که توسط البریج جری ترسیم شده است مانند سمندری بود که روزنامه بوستون از آن به عنوان هجو استفاده کرد و کلمه “Jarimander” را انتخاب کرد. .رد

از آن زمان ، “جرم انگاری” به اصطلاحی تبدیل شده است که به معنای هر گونه دستکاری حوزه انتخابیه برای کمک به یک حزب است. این پدیده ، که در آن سیاستمداران رای دهندگان را به جای سیاستمداران انتخاب می کنند ، نمونه ای از جلوگیری از دموکراسی در انتخابات ایالات متحده است.

هدف اصلی تفکیک ، همانطور که احتمالاً روشن خواهد بود ، حداکثر رساندن تأثیر رای دهندگان “همبستگی” و به حداقل رساندن تأثیر آرا “مخالف” با دستکاری حوزه های انتخابیه است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا