اقتصادی

افت دلار – مجله روز

دلار در برابر اکثر ارزها سقوط کرد.

در ماه های آینده میزان نقدینگی تزریق شده توسط بانک های مرکزی به بازار کاهش می یابد که تأثیر مهمی بر مهار تورم خواهد داشت. هم فدرال رزرو آمریکا و هم بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را مبنی بر کنار گذاشتن رویکرد فعلی که از زمان تشدید تاج تا کنون اعمال شده است ، اعلام کرده اند. از نیمه دوم سال آینده ، انتظار می رود شاهد افزایش نرخ بهره نسبت به محدوده پایین فعلی باشیم.

چین تلاش های خود را برای جهانی شدن یوان افزایش داده است و بانک مرکزی گفته است که در تلاش است تا شرکای تجاری و سرمایه گذاری خود را متقاعد کند که از یوان در مبادلات دوجانبه استفاده کنند. چین قبلاً موافقتنامه ای را با کشورهای عضو انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا برای ارائه معافیت و مشوق تجارت یوان امضا کرده بود. چین همچنین از افزایش سهم بازپرداخت بین المللی یوان خبر داده است.

افزایش سریع بدهی های ایالات متحده باعث ایجاد عدم اطمینان در مورد چشم اندازهای اقتصادی آینده این کشور شده است ، به ویژه به این دلیل که دولت بایدن مجبور خواهد شد رویکرد محتاطانه تری برای محافظت از شرکت های آسیب دیده از تاج اتخاذ کند. کسری بودجه دولت آمریکا به 28.5 تریلیون دلار رسیده است ، در حالی که مقامات دولتی در حال تلاش برای متقاعد کردن قانون گذاران برای تصویب اسکناس 3.5 تریلیون دلاری هستند. با توجه به این وضعیت و مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان هر دو حزب ، احتمال تصویب این بسته کم است.

از آنجا که تاج ریشه کن نشد ، آژانس رتبه بندی فیچ در گزارشی اعلام کرد که برآورد خود از متوسط ​​رشد اقتصادی جهانی را کاهش داده است. به گفته Fitch ، متوسط ​​رشد اقتصادی جهان در سال جاری 6.3 درصد خواهد بود که 0.3 درصد کمتر از برآورد قبلی است. فیچ در گزارش خود گفت محدودیت های زنجیره تامین تعادل عرضه و تقاضا را با مشکل مواجه می کند و تورم در چندین کشور از جمله ایالات متحده در ماه های آینده افزایش می یابد.

چشم انداز اقتصادی خوب چین سرمایه گذاری خارجی زیادی را به خود جلب کرده است ، داده هایی که توسط وزارت بازرگانی منتشر شده نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی هشت ماهه نخست سال جاری بالغ بر 785.05 میلیون یوان (113.78 میلیون یوان) دلار بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.8 درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین افزایش سرمایه گذاری خارجی در این مدت مربوط به کشورهای عضو اتحادیه بود. سه. 36.8 درصد از کل سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است.

وضعیت بازار کار بهبود یافته است و این تأثیر مثبتی بر وضعیت پوند در برابر دلار خواهد داشت: مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که نرخ بیکاری در شش ماهه اول جولای 0.1 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. ماه قبل تا 4.6 درصد به 0.1 درصد کمتر از انتظار کارشناسان قبلی و کمترین نرخ بیکاری در کشور در دوازده ماه گذشته رسیده است. از سوی دیگر ، تعداد بیکاران این کشور در این مدت 86 هزار نفر کاهش یافته و به یک میلیون و 550 هزار نفر رسیده است.

به نظر نمی رسد جروم پاول ، رئیس فعلی فدرال رزرو ایالات متحده ، برای کسب رای اعتماد سنا و ماندن در سمت خود می جنگد. به ویژه ، او از شخصیت های قدرتمند جمهوری خواه حمایت می کند و جانت یلن ، وزیر خزانه داری ، آشکارا از او حمایت کرده است. پاول که در دوران ریاست جمهوری خود علی رغم اختلافات فراوان با ترامپ رئیس بانک مرکزی شد ، در هفته های اخیر بر ضرورت پایان تدریجی سیاست های انبساطی و همبستگی تاکید کرده است.

در حالی که مخالفت جمهوری خواهان با لایحه دولت بایدن برای اجرای بسته تحریک عظیم 3.5 تریلیون دلاری افزایش یافته است ، دموکرات ها در کنگره لایحه ای را ارائه کردند که نرخ مالیات را برای تامین بخشی از هزینه افزایش می دهد. تلاشی که برخلاف دیدگاه جمهوری خواهان در مورد کاهش مالیات است ، که در صورت تصویب ، نرخ مالیات بر درآمد را به 26.5 درصد و برای مشاغل به 39.6 درصد افزایش می دهد.

مرکز آمار در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا در سه ماه منتهی به جولای 3.6 درصد رشد کرده که 0.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. سال گذشته ، اقتصاد انگلیس 10 درصد کوچک شد ، بدترین عملکرد در سه قرن گذشته و یکی از پایین ترین نرخ های رشد در اروپا و جهان بود. امسال اما آمار تولید و تجارت امیدوار کننده تر شده است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در گزارشی اعلام کرد از سرعت بخشیدن به بهبود اقتصادی در کشورهای اروپایی که برآورد خود را از متوسط ​​رشد اقتصادی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سال جاری افزایش داد ، خوشحال است. به گفته این آژانس ، متوسط ​​رشد اقتصادی 19 کشور منطقه یورو در سال جاری پنج درصد خواهد بود که 0.4 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است. با این حال ، بانک مرکزی اروپا گفته است که تورم امسال به احتمال زیاد از هدف 2 درصد فراتر می رود.

تا کنون بیش از 231 میلیون و 309 هزار و 181 مورد تاج گزارش شده است که از این میان 4 میلیون و 740 هزار و 968 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 702،745 ، برزیل با 592،964 ، در هند با 446،373 ، در مکزیک با 273،391 و در روسیه با 201،445 نفر بوده است.

وی گفت: “مشخص نیست چه زمانی شاهد بازگشت تورم به محدوده هدف 2 درصد در کشورهای مختلف خواهیم بود ، اما با افزایش تورم ، انتظارات تورمی نیز بیشتر از قبل خواهد شد.” نرخ افزایش چشمگیری داشته است. در این شرایط ، دارایی های مطمئن مقصد جذابی برای سرمایه گذاری باقی خواهند ماند و رشد دارایی های پرخطر کند خواهد بود.

شاخص دلار (نرخ های بالاتر براساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ ارز خود را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، 0.24 درصد کمتر از 93.06 امروز بسته شد. (شاخص دلار معمولاً در رابطه با شش ارز برتر جهان یا ده ارز برتر جهان بیان می شود. دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیت مالزی ، ین ژاپن و یوان چین)

نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1081 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در جدیدترین جلسه معاملاتی ، پوند 0.372 دلار معامله شد که 0.74 درصد نسبت به روز قبل افزایش داشت. یورو پس از باقی ماندن در کانال 1.17 ، 0.41 درصد افزایش یافت و به 1.174 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.39 درصد افزایش یافت و به 110.394 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا به مبلغ 1،369 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز معادل 6457 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا