اقتصادی

قیمت نفت نزولی ماند – مجله روز

قیمت نفت در تجارت آسیا روز جمعه پس از انتشار گزارش استخدام ایالات متحده ، به شدت افزایش یافت و این سؤالاتی را درباره بهبود تقاضا از بزرگترین اقتصاد جهان مطرح کرد.

به گزارش مجله روز ، بورس کالای نیویورک پس از افت 1.1 درصدی روز پنجشنبه ، حدود 41 دلار در هر بشکه معامله کرد. طبق آماری که دیروز منتشر شد ، تعداد آمریکایی هایی که متقاضی بیمه بیکاری هستند ، هفته گذشته تغییر نکرده است. آمار و ارقام نشان می دهد که با وجود معکوس شدن روند ویروس تاج ، پیشرفت اشتغال متوقف شده است.

با این حال ، قیمت نفت تحت تأثیر افت شدید ذخایر نفتی آمریکا در یک مسیر رشد هفتگی متوسط ​​قرار دارد. تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش محدودیت های عرضه از ماه آینده و افزودن حداقل یک میلیون بشکه در روز به منابع نفت تأثیر قابل توجهی در قیمت ها نداشته است. براساس تصمیم جلسه روز چهارشنبه کمیته نظارت اوپک پلاس ، کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه برای یک روز دیگر تمدید نخواهد شد. به گفته وزیر انرژی عربستان ، قرار است این تولید کنندگان از ماه آگوست محدوده عرضه را به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند ، اما کاهش تولید واقعاً بیشتر خواهد بود زیرا کشورهایی که ملاقات نکرده اند تعهدات آن در ماههای اخیر برنامه ریزی شده است تا میزان تولید خود را تا حدی جبران و کاهش دهد.

نفت از ابتدای ماه گذشته و پس از ریکاوری از پایین ترین زمان در آوریل ، در محدوده محدودی تجارت کرده است. همه گیر ویروس تاج هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان شایع است ، و آژانس بین المللی انرژی ، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده و اوپک نسبت به فعال سازی مجدد آن بسیار بدبین هستند. مصرف روغن نسبت به ماه گذشته.

مایکل مک کارتی ، رئیس استراتژیست بازار در CMC Markets گفت: “قیمت نفت بالاتر از بهبود اقتصادی است و امیدوارم که اصلاح شود.”

West Texas Intermediate برای تحویل ماه اوت با 0.1٪ افزایش به 40.78 دلار در هر بشکه رسید که از ابتدای هفته 0.6 درصد رشد داشته است.

قیمت نفت Brent برای تحویل ماه سپتامبر در هر بشکه 43.36 دلار بود که از ابتدای هفته 0.3 درصد رشد داشته است.

به گفته بلومبرگ ، گروه گلدمن ساکس اعلام کرده است که بهبودی در مصرف روغن به دلیل افزایش شیوع کورو ویروس در ایالات متحده تضعیف می شود. نرخ رشد روزانه از 125،000 بشکه در روز در نیمه اول ژوئن به 50،000 بشکه در روز در سه هفته گذشته کاهش یافته است. اما سیتی گروپ خوشبین تر بود و پیش بینی های خود را برای نفت برنت در سه ماهه سوم امسال از 4 به 43 دلار افزایش داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا