تندرستی

دلار بخریم یا نه؟ – مجله روز

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، ارز ، دلار و مسکن به حد قیمت رسیده اند ، گفت: ممکن است قیمت دلار تا مرز 23 هزار سقوط کند تومان نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان بود که نوسانات آن می تواند از 17000 تا 23000 تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بالاتر از این نرخ است. دلار زیر 15000 تومان توجیهی ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار کاهش می یابد. علاوه بر این ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال کاهش یابد. به نظر می رسد که انتخابات امسال در ایران از رشد قیمت دلار در پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را فراموش کنیم که روند کلیه سهم بازار را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود. زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که 4200 سکه به آنها تعلق دارد در حال حاضر حذف می شوند. تنها فرآورده نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا