بین الملل

طالبان: منتظر جواب سازمان ملل درباره تعیین سفیر افغانستان هستیم

به گزارش اسپوتنیک ، ذبیح الله مجاهد ، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات طالبان در افغانستان گفت: “ما سهیل شاهین را به عنوان نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد منصوب کرده ایم ، اما هنوز منتظر پاسخ سازمان ملل متحد هستیم نه ما پاسخی دریافت کرده ایم “.

معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات طالبان همچنین گفت که اگر نماینده دولت جدید طالبان در افغانستان در سازمان ملل تأیید شود ، بر تقویت روابط با کشورهای خارجی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا تمرکز خواهد کرد. به عنوان کشورهای مسلمان

وی گفت: “دولت طالبان افغانستان می تواند از کشورهای دوست مانند قطر بخواهد تا به آنها در کسب کرسی در سازمان ملل کمک کنند.” چرا که نه. کشورهای دیگر نزدیک ما مانند قطر در شرایط سخت از ما حمایت کرده اند و می توانند به عنوان واسطه یا رابط عمل کنند و به ما در گرفتن کرسی در سازمان ملل کمک کنند. این حق ماست و ما از ظرفیت کشورها برای این موضوع استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: دولت جدید افغانستان که توسط طالبان تشکیل شده است به دنبال استرداد اشرف غنی ، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیست ، بلکه می خواهد منابع مالی که از کشور خارج کرده است به افغانستان بازگردانده شود.

ماه گذشته ، اشرف غنی پس از تصرف کابل توسط طالبان به امارات متحده عربی گریخت.

مجاهد ادامه داد: ما به دنبال استرداد غنی نیستیم ، اما ما باید پول دولت را که او با او دزدیده است بازگردانیم و می خواهیم این پول به بانک افغانستان بازگردانده شود. آنها متعلق به مردم و بانک های افغانستان هستند.

معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات افغانستان نیز در ادامه سخنان خود گفت: دولت جدید این کشور به دنبال مسدود کردن تمام مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر است و از روسیه در این زمینه کمک می خواهد.

وی ادامه داد: ما می خواهیم قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر را متوقف کنیم و امیدواریم بتوانیم همه این مسیرها را مسدود کنیم. کشت خشخاش یک مشکل جدی در افغانستان است و در نظر گرفتن محصولات جایگزین برای کشاورزان مهم است. بسیاری از کشورها از جمله روسیه می توانند به ما کمک کنند.

مجاهد همچنین گفت که دولت جدید افغانستان می خواهد روابط سطح بالایی با روسیه برقرار کرده و به مسکو سفر کند.

وی افزود: منتظر دعوتنامه ای برای سفر به مسکو هستیم. ما هیچ مشکلی نداریم و می خواهیم روابط سطح بالایی با دولت مسکو داشته باشیم. روسیه همسایه مهمی است و انشاءالله روزی شاهد روابط قوی بین افغانستان و روسیه خواهیم بود.

مجاهد گفت که روسیه می تواند به عنوان میانجی بین سازمان ملل متحد و افغانستان عمل کند تا فشار ناشی از تحریم ها کاهش یابد. وی خاطرنشان کرد که روسیه نیز می تواند به بازسازی این کشور کمک کند.

ذبیح الله مجاهد گفت: “روسیه می تواند میانجی جدیدی بین ما و سازمان ملل باشد ، حتی برای کاهش فشار تحریم ها.” ما از روسیه می خواهیم که به برقراری صلح در منطقه به ویژه افغانستان کمک کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا