بین الملل

پاکستان از تجهیزات باقیمانده ناتو در افغانستان استفاده می‌کند/کابل انکار کرد

وزیر داخله پاکستان می گوید ارتش پاکستان از تجهیزات باقی مانده نیروهای ناتو در افغانستان استفاده می کند. این اظهارات در حالی مطرح شد که دولت طالبان افغانستان این اتهامات را رد کرد.

به گزارش مجله روز، شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در گفت وگو با شبکه خبری جیو گفت: تجهیزات مدرن به جا مانده از نیروهای ناتو در افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه های شبه نظامی در پاکستان استفاده خواهد شد.

وی گفت: «ارتش پاکستان از تجهیزات نظامی به جا مانده از نیروهای ناتو استفاده می کند. به نظر من، طالبان افغانستان تمام تلاش خود را کردند تا طالبان پاکستانی را متقاعد کنند، اما این اتفاق نیفتاد. آنها اکنون در ولایات کنر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و خوست در همسایگی دیورند هستند و می توانند به پاکستان حمله کنند. حملات آنها تشدید شده است.

اما طالبان افغانستان حضور گروه شبه‌نظامی تحریک طالبان پاکستان (TTP) در خاک افغانستان را رد کرده است و بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان افغانستان گفت: ما مطمئن هستیم و قول می‌دهیم که هیچ تهدیدی از جانب افغانستان وجود ندارد. افغانستان از هر کشوری.”

این اظهارات در حالی مطرح شد که خود اسلام آباد متهم به ایجاد پناهگاه امن برای “گروه های تروریستی” است.

اظهارات وزیر کشور پاکستان نیز پس از شکست مذاکرات تحریک طالبان پاکستان و دولت اسلام آباد برای یافتن راه حل و حملات متعدد در مناطق مختلف این کشور بیان شد.

گروه بین المللی بحران نیز گفته است که اسلام آباد به دنبال سود بردن از جنگ 20 ساله در افغانستان است.

یک خبرنگار پاکستانی نیز گفت که این سلاح ها از افغانستان به پاکستان قاچاق می شود. شنیده ام که مردم در این تجارت اسلحه در خیبر پختونخوا دست دارند و خودشان هم قبول کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا