بین الملل

گزارش توئیتری امیرعبداللهیان از سفر به بیروت/در روزهای سخت، آماده حمایت و یاری لبنان هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله روز ، حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، در پایان سفر خود به بیروت در توئیتی با مشورت مقامات لبنانی نوشت: «من مکالمات مهمی با مقامات ارشد ، رهبران و نخبگان حزب لبنان. ” آنها ساعت ها با دبیرکل حزب الله مشورت کردند.

وی افزود: تشکیل دولت جدید را به همه لبنانی ها تبریک می گویم.

وی گفت: “ما آماده حمایت و کمک به لبنان در شرایط سخت هستیم.”

به گزارش فارس ، وزیر امور خارجه کشورمان در مدت اقامت خود در لبنان با رئیس جمهور ، رئیس پارلمان ، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد. امیر عبداللهیان همچنین با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرد.

وی همچنین نجیب میکاتی ، نخست وزیر لبنان را به دلیل تشکیل دولت جدید لبنان به رهبری نجیب میکاتی تبریک گفت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در همه زمینه ها در کنار مردم لبنان ایستاده و مایل به کمک به کشور است.

به گزارش فارس ، حسین امیرعبداللهیان همچنین با حضور در مزار شهدای بیروت از شهید عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت تجلیل کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همتای لبنانی خود ، تشکیل دولت لبنان را گامی مهم در غلبه بر مشکلات و تحقق آرمانهای ملت مقاوم لبنان عنوان کرد و گفت: “ایران همیشه در کنار ملت و دولت لبنان باشید. “

امیر عبداللهیان پیش از این به مسکو سفر کرده بود و در آنجا با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا