بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ناصر نجفی، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی، خواستار راه اندازی کمپ های جدید و آموزش های کاربردی صنعتی شد. اشتغال جوانان . اشتغال ایجاد خوب و فعال سازی صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز استان.

وی افزود: افزایش کیفیت آموزشی و بهبود وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی می تواند مشکل کارگری استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارد. (ادامه مطلب)

معاون توسعه مدیریت و منابع دولت ایلام بر لزوم توجه به موضوعات مختلف در بحث اقتصاد و معیشت مردم تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای رفع این مشکلات و تقویت ارتباط خود با صنعت و فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد و از ظرفیت این دانشگاه برای تولید ثروت در استان استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر گفتگوهای تخصصی می تواند در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی داشته باشد. باید از ظرفیت های بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی در تحقق آموزش های تخصصی آموزشی و علمی استفاده کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: همه می‌توانیم در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم گام‌های محکم و عملیاتی برداریم و مردم منتظر جهاد هستند. رهبران برای بحث عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در عرصه اقتصادی شوند.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و البته به نیروهای متدین و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید داشته باشد، توجه به ارزش ها و تقویت دینی است. اعتقاد به دانشگاه و ترویج آن رسالت سنگینی است.» بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد اردوهای جدید اشتغال زایی فعال باشد

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به موضوعات تخصصی و رشته های تخصصی خود، تولید این فرد باید متخصص این رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک تحصیلی بگیرد. چون کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند نیاز به متخصص دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اسلام نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت منحصربفرد دانشگاه در توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه دارای ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و رفع مشکل در استان است. . اکنون ده ها رشته کاربردی از کاردانی تا دکتری که اکثرا بر اساس نسخه توسعه ای استان هستند در این دانشگاه و قطعا از نظر تحصیلی تاسیس شده است. نیروی متخصص دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری گفت: توسعه استان بدون توجه به نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید دارند. در هشت سال گذشته دانشگاه الف تحریم کردن کل دولت قبل بود و حتی در تصویب رشته ها هم با این دانشگاه همکاری نمی شد و گاهی مشاهده می شد که رشته ها را برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تصویب می کردند. اما برای این دانشگاه با همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هیچ رشته ای را پاس نکردند و اساس آن عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی از رویکرد دولت جدید در توجه به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی قدردانی کرد و گفت: دولت جدید. و یک تحقیق بنیادی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا