تندرستی

سیگار‌های الکترونیکی التهاب بدن را افزایش می‌دهند

محققان دریافته اند که استفاده روزانه از سیگارهای الکترونیکی می تواند نشانگرهای التهابی را در سیستم های مختلف بدن افزایش دهد.

محققان دریافته اند که سیگارهای الکترونیکی به طور قابل توجهی التهاب را در مسیرهای پاداش مغز افزایش می دهند و این اثرات نیز با طعم سیگارهای الکترونیکی متفاوت است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیگارهای الکترونیکی می توانند بر نحوه واکنش اندام ها به عفونت هایی مانند ویروس کرونا تأثیر بگذارند.

مطالعات قبلی در مورد استفاده کوتاه مدت از افراد VIP با غلظت کمتر نیکوتین تغییرات التهابی در ریه ها، مغز و قلب را نشان داده است.

مطالعه حاضر اثرات بیشتری از قرار گرفتن در معرض آئروسل اسپری سیگار را بر اندام های مختلف موش نشان می دهد. همچنین ارزیابی می کند که طعم های خاص سیگارهای الکترونیکی چگونه در این اثرات نقش دارند.

دکتر لورا کروتی الکساندر، محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، می گوید: «این مطالعه آنچه را که ما در مورد تنباکو می دانیم تأیید می کند.

در این مطالعه، محققان موش ها را سه بار در روز به مدت 60 دقیقه به مدت یک یا سه ماه در معرض ذرات موجود در هوا قرار دادند.

محققان چندین نشانگر التهابی بالا را شناسایی کردند که قابل توجه ترین آنها در مغز بود.

آنها تغییراتی را در بیان ژن در مغز کشف کردند که با انگیزه و پردازش پاداش مرتبط است. این تغییرات ممکن است با رفتارهای اعتیادآور، اضطراب و افسردگی همراه باشد که منجر به افزایش مصرف مواد و اعتیاد می شود.

نمونه‌های روده همچنین بیانگر افزایش ژن‌های التهابی را نشان دادند که ممکن است نشان‌دهنده افزایش خطر بیماری‌های گوارشی باشد.

از سوی دیگر، کاهش سطح التهاب در بافت های قلب مشاهده شد. نویسندگان معتقدند که این ممکن است نشان دهنده سرکوب سیستم ایمنی باشد و قلب را مستعد ابتلا به عفونت کند.

در این مطالعه، قلب موش‌هایی که در معرض آئروسل‌های نعناع قرار گرفتند، نسبت به موش‌هایی که در معرض آئروسل‌های طعم‌دار انبه بودند، به‌طور قابل‌توجهی به برخی از اثرات ذات‌الریه باکتریایی حساس‌تر بود.

دکتر کروتی الکساندر گفت: “این به ما نشان می دهد که خود مواد شیمیایی طعم دهنده نیز باعث تغییرات پاتولوژیک می شوند.”

وی گفت: نتایج این مطالعه به وضوح نشان می دهد که تمام دستگاه های سیگار الکترونیکی و طعم آنها باید مورد بررسی قرار گیرد تا تأثیر آنها در سراسر بدن مشخص شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا