تندرستیایرانی کسب و کار

چگونه جلوی جوش های بلوغ صورت را بگیریم؟

خیار سرشار از ویتامین A و ویتامین C و آنتی اکسیدان است که استفاده از ماسک آن می‌تواند به آبرسانی، روشن شدن و همچنین رفع چروک و التهابات پوستی کمک کند. خیار یک مهار کننده طبیعی برای درمان ترشحات سبوم است و چربی اضافه پوست را نیز برطرف می‌کند. برای درست کردن ماسک خیار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

آکوتان یک داروی خوراکی است که جهت درمان جوشهای شدید بسیار مؤثر است. این دارو نیز گرفته شده از ویتامین A بوده و تا 20 هفته می‌توان از آن استفاده کرد. این دارو تا 58 درصد اندازه غدد چربی را کم کرده و میزان چربی تولید شده توسط غدد را نیز تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

درمان جوش صفراوی سر زرد:

از پیلینگ یا لیزر با درجات خفیف CO2 هم می توان استفاده کرد. اما استفاده از هر کدام از این روش ها به شرایط خاصی نیاز دارد. نکته ی اول برای از بین بردن جای جوش های قرمز که به تدریج قهوه ای می شوند، این است که حتما باید درمان را ادامه بدهیم تا جوش های جدید به وجود نیایند و جای آن ها باقی نماند.

ماسک زردچوبه و عسل برای آکنه

روغن جوجوبا، یک ماده‌ی طبیعی مومی بوده که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می‌کند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.

درمان‌های کلینیکی درمان‌هایی قدرتمندتر هستند که می‌توانند بر روی انواع وخیم‌تر جوش نظیر کیست‌ها، ندول‌ها، پاپول‌ها و پاسچول‌ها اثر بگذارند. مشکل اکثر افرادی که از لکه‌های جوش صورت رنج می‌برند از بلوغ و از زمانی که بدن شروع به تولید هورمونی به نام آندروژن می‌کند، شروع می‌شود.

این هورمون‌ها باعث بزرگ شدن غدد چربی می‌شود که این کار یکی از ملزومات رشد بدن است. در کسانی که مشکل جوش زیاد دارند، غدد چربی بیشتر از حد لزوم توسط هورمون آندروژن تحریک می‌شود که این مسئله گاه تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند. این هورمون همچنین باعث شعله‌ور شدن چرخه قاعدگی و یا حاملگی می‌شود. لیزر درمانی و نور درمانی – در درمان های لیزری با آسیب رساندن به غدد چربی ساز، ترشح چربی را کاهش می دهند.

جوان سازی سه سوته پوست در خانه

همچنین چای سبز به دلیل خاصیت آرامبخشی که داره داره التهاب و قرمزی پوست رو رفع می کنه. آلوئه ورا گیاهی استوایی با خواص شگفت انگیز است و معمولاً ژل آن را در تولید لوسیون‌ها برای درمان خراشیدگی پوست، درمان جای جوش، سوختگی و… استفاده می‌کنند. ژل آلوئه ورا حاوی سالیسیلیک اسید و گوگرد است که هر دوی آنها تاثیر خوبی در درمان جوش صورت دارند.

شاید بهتر باشد که در ابتدا تورم و التهاب پوست شما کنترل و درمان شود. قرص‌ها و داروهای موضعی اغلب به صورت ترکیبی برای درمان جوش از سوی پزشکان تجویز می‌شوند. با پزشک خود در مورد خطرات، مزایای داروها و سایر روش‌های درمانی که در نظر دارید صحبت کنید. قرار ملاقات‌های بعدی را با پزشک خود هر سه تا شش ماه یک بار انجام دهید تا زمانی که پوست شما بهبود یابد.

گاهی اوقات جوش ها به دلیل استفاده زیاد از صابون های ضد جوش و خشکی بیش از حد ناشی از آن بوجود می آیند. به همین دلیل بهتر است پس از شستشوی پوست از کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌شود کسانی که به دنبال درمان جوش صورت هستند علاوه بر رعایت رژیم غذایی و استفاده از ماسک‌های گیاهی سطح استرس خود را با با مدیتیشن کنترل کنند.

در میکرودرم ابریژن، برای درمان آکنه به مکش بسیار قوی نیاز است تا تمام منافذ بسته باز شود چراکه دستگاه سندبلاست قادر نیست وارد عمق پوست شود. درمان جوش با لیزر بسیار لذت‌بخش، آرامش‌بخش و درعین حال کاملا بی‌خطر است. دکتر ریاحی جمعه ۲۴ دی ۰( 2 روز پیش)سلام.این موردی که فرمودین نیازمندآزمایش ودرمان هست در صورت تمایل به ویزیت آنلاین نام خودرا به ۰۹۱۰۶۵۲۴۱۱۱ واتساپ نمایید تا با شما هماهنگ شود.

در مورد چگونگی خلاص شدن از آکنه های هورمونی چند گزینه درمانی وجود دارد. منطقه ای از صورت شما که شامل بینی، چانه و پیشانی شما می باشد. جوش های ناشی از آکنه های هورمونی می توانند سایر قسمت های صورت شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. بسیاری از بیماران به درمان‌های سنتی و تجربی روی می‌آورند.

درواقع شدت آکنه مهم‌ترین معیار است که در درخواست فرد برای درمان مؤثر است. متوسط شروع آكنه در دختران نوجوان ۱۲-۱۵ و در پسران ۱۶-۱۸ سالگي است و در ۱۰% افراد تا ۴۰ سالگي ادامه خواهد داشت. با وجود اينكه تاكنون مطالعات متعددي با هدف بررسي تاثير تغذيه در آكنه انجام شده است اما ارتباط واضحي بين آنها شناخته نشده است.

ارتباط خودارضایی با جوش بلوغ صورت

سطح هورمون تستوسترون بیشتر منجر به افزایش میل جنسی و به طور جداگانه به آکنه بیشتر می شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا افرادی که تمایل جنسی بیشتری دارند و بنابراین بیشتر خود ارضایی می کنند ، ممکن است آکنه بیشتری داشته باشند. این خودارضایی نیست که باعث آکنه می شود ، بلکه تستوسترون است که به طور جداگانه باعث افزایش فشار جنسی و آکنه در همان زمان می شود.

در مطلب عوارض خودارضایی نیز راجع به این موضوع صحبت شده است. گلاب را به میزان کافی به آن اضافه کنید تا خمیر به دست بیاید و سپس از آن استفاده کنید. بعد از گذشت چند دقیقه آن را شسته و از مقداری کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب در درمان سریع جای جوش برسید. برای افزودن آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی که ساختار پوست را بهبود می بخشند، می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو را با ۱یا ۲ قاشق چای خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید.

چند قاشق غذا خوری جوش شیرین را با مقدار کافی آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی پوست خود به ویژه نواحی دارای جوش به مدت ٣ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید این مخلوط روی پوستتان تا چند دقیقه بماند و آن را با آب گرم بشوید. بسیاری از درمان‌های موضعی و خوراکی جوش در دوران بارداری منع مصرف ندارند.

دکمه بازگشت به بالا