ایرانی کسب و کارعمومی

پر سود ترین کالاهایی که میتوان در اینستاگرام فروخت

فروش در اینستاگرام یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های کسب درآمد در سال‌های اخیر بوده است. برای داشتن یک پیج تجاری در این شبکه اجتماعی نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست و می‌توان با کمترین سرمایه هم یک کسب‌وکار در اینستاگرام راه‌اندازی کرد. همین موضوع باعث گسترش صفحات فروشگاهی در این شبکه اجتماعی شده است که هرکدام از این فروشگاه ها به نحوی در نلاش برای بهتر دیده شدن هستند یکی از روش های معمول این پیج ها استفاده از روش هایی مانند  buy instagram story views می باشد.. اگر شما هم سرمایه کمی دارید و می‌خواهید از این طریق به درآمد برسید، بهتر است که در این مقاله نگاهی به لیست بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام داشته باشید که در چند سال گذشته حاشیه سود بالایی داشته‌اند. با انتخاب در میان این محصولات می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید و ریسک کمتری را متحمل شوید.

The most profitable products that can be sold on Instagram

 1- پوشاک؛ پر فروش ترین محصولات اینترنتی در ایران

ظاهرا اولین محصولاتی که در اینستاگرام فروش بالایی را به خود اختصاص می‌دهند، لباس‌ها و پوشاک هستند. این موضوع دلایل زیادی دارد. اول این‌که بیشتر کاربران اینستاگرام در ایران خانم‌ها هستند که مسلما بیشتر از آقایان هم به خرید علاقه نشان می‌دهند. بانوان از طرفداران خرید لباس در اینستاگرام محسوب می‌شوند و نه تنها برای خود که برای دیگر اعضای خانواده هم از همین طریق پوشاک تهیه می‌کنند.

دومین دلیلی که باعث شده است پوشاک به عنوان پر فروش ترین محصولات اینترنتی در ایران شناخته شود، قیمت معمولا مناسب آن‌ها نسبت به فروشگاه‌های حضوری است. چرا که فروشندگان اینستاگرام نباید هزینه‌ای بابت اجازه مغازه و غیره بدهند و از این رو می‌توانند محصولات خود را با قیمت‌های کمتری در مقایسه با دنیای بیرون عرضه کنند. لباس‌های خواب، اسپرت، مجلسی، شال و روسری و پوشاک بچه‌گانه همه جز پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام به شمار می‌روند.

توصیه می‌کنیم که تنها یکی از انواع پوشاک را انتخاب کرده و به صورت تخصصی روی فروش آن تمرکز کنید. به این معنی که فقط پوشاک بچه‌گانه را انتخاب یا در صفحه خود فقط پوشاک مجلسی زنانه را عرضه کنید. فراموش نکنید که پیج‌های اینستاگرام فقط برای شروع گزینه‌های خوبی هستند؛ آن‌هم برای کسانی که بودجه بسیار کمی دارند. در غیر این صورت، اگر شما با مشکلی ندارید، حتما باید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین باشید. چرا که در دراز مدت احتمال فیلترینگ یا از دسترس خارج شدن پیج شما وجود دارد. در این صورت همه زحمات‌تان به باد خواهد رفت. این تجربه تلخ را بسیاری از پیج‌های پرطرفدار تجربه کرده‌اند.

2- کیف و کفش؛ بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام

یکی دیگر از محصولاتی که نه‌ تنها در ایران، که در کل دنیا جز لیست بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام قرار دارند، کیف‌ها و کفش‌ها هستند. به ویژه کیف و کفش‌های ست از جمله کالاهایی موردعلاقه بانوان محسوب می‌شوند که می‌توانید روی آن‌ها حسابی مانور بدهید. اگر این محصولات را برای فروش انتخاب کردید، باید در مورد سایز آن‌ها اطلاعات بسیار دقیقی به کاربران خود بدهید. همچنین، از آن‌جایی که ممکن است بیشتر افراد به خاطر ترس از اندازه نبودن کفش‌ها از خرید منصرف شوند، بهتر است شرایطی هم برای مرجوع یا تعویض کالای خود درنظر بگیرید.

کیف‌ها و کفش‌ها در سایت‌های اینترنتی هم فروش‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. پس توصیه می‌کنیم در صورت انتخاب این محصولات از همین حالا به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود با کمک یک باشید. چرا که مالکیت پیج اینستاگرام در اختیار شما نیست؛ اما یک سایت از نظر حقوقی کاملا به شما تعلق دارد و هیچ شخص یا شرکتی حق مسدود کردن آن را نخواهد داشت.

3- لوازم آرایشی و بهداشتی؛ بیشترین درآمد فروشگاه‌ های اینستاگرام

وقتی درصد بالایی از کاربران اینستاگرام را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، پس پرفروش‌ بودن محصولات آرایشی و بهداشتی در این دنیا هم چیز عجیبی نیست. منظور از لوازم آرایشی و بهداشتی شامل انواع محصولات مراقبت از مو، پوست، انواع عطر و ادکن و غیره می‌شود.  می‌توانید در پیج خود تنها محصولات چند برند خاص و بسیار معروف را به فروش بگذارید یا این‌که محبوب‌ترین محصولات از برندهای مختلف را عرضه کنید. در هر حال بسیار مهم است که تنها محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و باکیفیت را به دست مشتریان خود برسانید تا بتوانید بالاترین درآمد فروشگاه های اینستاگرام را تجربه کنید. جالب است بدانید که به طور کلی محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر لیست قرار دارد. پس از آن‌جایی که رقابت در بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی کمی بیشتر از سایر محصولات است، توصیه می‌کنیم که یک مزیت رقابتی داشته باشید. منظور از مزیت رقابتی می‌تواند قیمت مناسب، تخفیف‌های ارزشمند، اصالت کالا، ارسال رایگان یا غیره باشد.

4- لوازم جانبی موبایل؛ بهترین شغل در اینستاگرام برای آقایان

این روزها که همه از پیر و جوان گرفته تا کودک تلفن همراه یا تبلت دارند، لوازم جانبی موبایل‌ها هم بسیار پرمصرف و پرطرفدار شده‌اند. شما می‌توانید یک پیج فروش لوازم جانبی داشته باشید. اگر سرمایه کمی دارید و اصلا به دنبال ریسک نیستید، می‌توانید ابتدا از هندزفری‌ها و قاب‌های گوشی شروع کنید. این دو نمونه از محصول فروش بسیار بالاتری دارند و از طرفی خرید اینترنتی آن‌ها هم از نظر بیشتر کاربران بدون ریسک و ضرر است.

به‌ویژه قاب‌ها با طرح‌های خاص دخترانه و پسرانه به شدت فروش بالایی دارد. کافی است که شما کمی سلیقه به خرج دهید و در بازار زیباترین قاب‌ها را تهیه کنید. سپس با کمی خلاقیت عکس‌های زیبایی از آن‌ها بگیرید تا کاربران به خرید وسوسه شوند.  جالب است بدانید که فروش لوازم جانبی موبایل نه تنها بهترین شغل در اینستاگرام برای آقایان محسوب می‌شود؛ بلکه در دنیای وب‌سایت‌ها هم بسیار درآمدزایی بالایی دارد و چندین فروشگاه‌های آنلاین لوازم جانبی هم با فروشگاه‌ساز شاپفا راه‌اندازی شده‌اند. در صفحه می‌توانید نگاهی به این سایت‌ها داشته باشید و از آن‌ها ایده بگیرید.

5- لوازم دکوراسیون منزل؛ بدون نیاز به فوت و فن فروش در اینستاگرام

لوازم دکوری و وسایل تزیینی منزل هم از جمله محصولات پر فروش در اینستاگرام محسوب می‌شوند. مسلم است که هرچه این محصولات خاص‌تر باشند، طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. به ویژه خانم‌ها همیشه برای خرید این کالاها مشتاق هستند.  به علاوه، در نظر داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرم‌ کننده است و بسیاری از افراد از دیدن لوازم دکوری خاص لذت می‌برند. این گروه از افراد حتی اگر از شما خرید هم نکنند، حتما پست‌های شما را دنبال کرده و آن‌ها را لایک می‌کنند و همین امر هم به دیده‌ شدن بیشتر پیج شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب، شانس فروش بالاتری پیدا خواهید کرد. به همین دلیل است که برخی معتقدند پیج‌های فروش لوازم دکوراسیون منزل حتی بدون نیاز استفاده از فوت و فن فروش در اینستاگرام هم موفق خواهند شد.

6- اکسسوری، بدلیجات و ساعت؛ بهترین پیج های فروش کالا در اینستاگرام

تجربه ثابت کرده است که پیج‌های فروش دست‌بندها، گردنبندهای دست‌ساز، انواع بدلیجات و ساعت‌های مچی هم جز بهترین پیج‌های فروش کالا در اینستاگرام قرار دارند که اتفاقا با سرمایه کمی می‌توانید آن‌ها را تامین کنید.  به علاوه، دخترها و پسرهای نوجوان، خانم‌ها و آقایان جوان و حتی میانسال همه از طرفداران این محصولات به شمار می‌روند و می‌توانند جز مشتریان شما باشند.

با این‌وجود، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت انتخاب این محصولات تنها روی یکی از انواع آن‌ها تمرکز کنید. برای مثال، تنها اکسسوری‌های دست ساز را به فروش برسانید یا تنها روی ساعت‌های مچی تمرکز کنید.  چرا که مطابق با قوانین بازاریابی، برای موفق شدن در بازارهای پررقابت بهتر است که به صورت ویژه روی یک گروه خاص از مشتریان تمرکز کرده و محصولات را متناسب با نیاز آن‌ها انتخاب کنید. اگر برای انتخاب میان این محصولات شک دارید، از کمک بگیرید.

 7- هنرهای دستی در کنار فروش محصولات دیگران در اینستاگرام

یکی دیگر از بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام که اتفاقا نیاز به سرمایه زیادی هم ندارد، فروش هنرهای دستی است. این هنرهای دستی از ظرف‌های سفالی نقاشی شده با دست گرفته تا اشیای خاص تزیینی و انواع شمع هم می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. کافی است که کمی خاص‌تر از محصولات دیگران باشند.  در نظر داشته باشید که بیشتر مواقع قیمت محصولات دست ساز به دلیل زحمت زیادی که برای ساخت آن‌ها کشیده می‌شود، بالا است؛ ولی نگران این موضوع نباشید. معمولا بیشتر کاربران به ارزش واقعی این محصولات واقف هستند و اگر حس خوبی از آن‌ها بگیرند، دیگر به قیمت‌ها فکر نمی‌کنند.برای متقاعد سازی بیشتر آن‌ها می‌توانید از مراحل کار خود فیلم بگیرید تا متوجه زحماتی که برای ساخت آن‌ها می‌کشید، باشند. البته الزامی هم نیست که فقط محصولات دست ساز خود را بفروشید. شما می‌توانید افزون بر معرفی هنرهای خود، فروش محصولات دیگران در اینستاگرام را تجربه کنید که این کار هم معمولا سود بالایی دارد.

8- محصولات طبیعی و ارگانیک

این روزها با وجود فشارهای اقتصادی، ذهن و فکر مردم بازتر شده است و بیشتر آن‌ها حاضرند برای حفظ سلامتی خود هزینه کنند. محصولات ارگانیک که در آن‌ها از مواد نگهدارنده و شیمیایی استفاده نمی‌شود و به روش‌های طبیعی تولید می‌شوند؛ معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرند. البته این محصولات قیمت بالایی دارند؛ اما همان‌طور که گفتیم خریداران واقعی محصولات ارگانیک به سلامت خود بیش از این حرف‌ها اهمیت می‌دهند.

جالب است بدانید که صابون‌های دست‌ساز هم در لیست این محصولات قرار می‌گیرند و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

شما کدام‌یک از محصولات را برای فروش در اینستاگرام را انتخاب می‌کنید؟

در این مقاله با 8 نوع از بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام آشنا شدید. این محصولات شامل: پوشاک، کیف وکفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری منزل، لوازم جانبی موبایل، اکسسوری و بدلیجات، ساعت، هنرهای دستی و محصولات ارگانیک می‌شوند. نکته خوب این است که برای شروع کار و تامین این محصولات معمولا نیاز به سرمایه‌های چندانی هم نخواهید داشت.

در نظر داشته باشید که تنها انتخاب محصول مناسب برای تضمین موفقیت در فروش کافی نیست و باید روش‌های را هم به کار بگیرید. به‌علاوه، به محض رسیدن به سود و افزایش مشتری به فکر طراحی سایت خود هم باشید، چرا که احتمال حذف این روزها موضوع فروش و بازاریابی با ورود به حوزه اینترنتی و آنلاین دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است. در سال‌های اخیر ظهور شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بازاریابی در این شبکه‌ها و فروش در آنها را بسیار تغییر داده است.

در واقع سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام، لینکدین، وی چت و غیره اگر چه محبوب هستند اما در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تنها اینستاگرام است که با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد توانسته در سراسر جهان برای فروش بهتر محصولات مورد استفاده قرار بگیرد. رایگان بودن و دسترسی آسان دو مزیت اصلی این شبکه اجتماعی است که به ظهور پدیده اینستاگرام مارکتینگ منجر شده است و هر روز نیز در حال افزایش است. به منظور کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بهتر است ابتدای امر با محصولات پرفروش در اینستاگرام آشنا شوید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

لباس؛ یکی از محصولات پرفروش در اینستاگرام

پوشاک و لباس یکی از انواع محصولات پرفروش در اینستاگرام هستند که مخاطبان بسیاری را به ویژه در زمانی که با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در اکسپلور یا با استفاده از هشتگ همراه می‌شوند، به خود جذب می‌کنند.  اهمیت لباس از آن جهت است که افراد معمولا در طول سال لباس‌های زیادی خریداری می‌کنند و استفاده مرتب و روزانه از آنها موجب سریع‌تر کهنه و خراب شدنشان خواهد شد؛ بنابراین لباس را می‌توان از جمله پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام ایران و خارج از کشور دانست. از طرف دیگر نیز علاقه افراد به خوش پوش بودن نیز موجب شده تا اقدام به خرید لباس‌ها مد روز و جدیدتر کنند.

رایگان بودن و دسترسی آسان دو مزیت اصلی این شبکه اجتماعی است که به ظهور پدیده اینستاگرام مارکتینگ منجر شده است و هر روز نیز در حال افزایش است. این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشید که اغلب خریداران اینستاگرامی پوشاک بانوان هستند. برای مثال یک خانم متاهل می‌تواند به صورت اینترنتی هم برای خود و هم برای همسر و فرزندش خرید کند؛ به همین دلیل هم بهتر است استراتژی تبلیغاتی به صورتی باشد که بتواند بیشتر بر روی خانم‌ها متمرکز شود.

دکمه بازگشت به بالا