اقتصادی

واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

مجله روز/ خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقررات واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در روزهایی که شایعه برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد، فاطمی امین به دعوت نمایندگان استان خراسان شمالی به شورای اسلامی برای آغاز عملیات اجرایی 2 کارخانه صنعتی به این استان رفت. . و بازدید از چند شهر شمال خراسان ولی قبل از آن. وی صبح امروز در بازدیدی یک ساعته از شهرستان قوچان از برخی واحدهای شهرک صنعتی شماره 2 و مجتمع آسک دوچرخ بازدید کرد.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از مجتمع دوچرخه سازی آساک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 متوجه شدیم که مهم ترین مشکل تامین برق پست ها نسبت به پروژه نصب است. پست برق مذکور از سال گذشته راه اندازی شده است اما بخشی از منابع باید تامین شود که حتما پیگیری می کنیم تا در اسرع وقت تجهیز و فعال شود.

وی افزود: با فعال شدن پست برق و سایر زیرساخت ها می توان امیدوار بود سرمایه گذاران بیشتر در این مجموعه سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت کارخانه دوچرخه سازی آساک گوچان گفت: وضعیت این کارخانه تاسف بار است. گروهی با این میزان سرمایه گذاری می تواند در اولین گام حداقل برای 100 نفر اشتغال ایجاد کند و در بهترین حالت می تواند با 500 نفر فعالیت کند.

وی بیان کرد: برخی مسائل اساسی مانند مسائل مالیاتی و بدهی بانکی مجتمع دو چرخ آساک نیاز به رصد در ستاد تسهیل استان دارد تا بتوانیم در اسرع وقت منابع را در اختیار قانون بودجه یا وزارت سرمایه در گردش قرار دهیم.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه محصول این واحد صنعتی از بازار فروش مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: مشکل اصلی این واحد کمبود سرمایه در گردش است و برای رفع آن ابتدا باید وضعیت شرکت مشخص شود.

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد راه اندازی مرکز خرید تهران-عشق آباد تصریح کرد: این مرکز مشابه بنگاه های تجاری است و تنها یک واحد دولتی نیست و قابلیت ارائه خدمات تجاری ایرانی مانند مشاوره حقوقی و بازاریابی را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی این مرکز، شرایط لازم برای فعالیت شرکت های ایرانی فراهم می شود و با توجه به نزدیک بودن شهر قوچان به عشق آباد پایتخت ترکمنستان، می توانید از آن بهره ببرید. از این مشکل

وی به سوالی درباره جدایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بازرگانی از آن وزارتخانه پاسخی نداد و در پاسخ به دستورالعمل واردات خودرو گفت: بحث خودرو نباید باشد. اما مقررات واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا