اقتصادی

قیمت‌های ایران‌خودرو به نرخِ پیش از افزایش، بازگشت/مبالغ مازاد دریافتی، مسترد می‌شود

در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی، گروه صنعتی ایران خودرو از بازگشت قیمت کالاهای مشمول افزایش تعرفه ها قبل از آبان ماه خبر داد و اعلام کرد: بیست و پنجمین دوره قرعه کشی فوق العاده با همان قیمت ها برگزار می شود. قبل از. ”

به گزارش مجله روز، از چهارشنبه هفته گذشته (19 آبان ماه) قیمت محصولات خودروسازان داخلی با توجه به پایان مهلت شش ماهه از آخرین قیمت گذاری شورای رقابت محصولات ایران خودرو من سایپا مشروط به افزایش قیمت ها و در نتیجه قیمت های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد.

همان چهارشنبه شب، سهیل معمارباشی – مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صمت – از واگذاری تنظیم بازار خودرو به وزارت صمت و سازوکار افزایش قیمت ها خبر داد و گفت: هماهنگی های لازم و مجوزها. به دست آمده اند. برای افزایش قیمت خودرو مکانیزم اتخاذ شده برای تعیین قیمت خودرویعنی قیمت خودروهای عرضه شده به بازار از محل افزایش تولید خودروسازان با در نظر گرفتن قیمت تمام شده و سود قانونی که به تایید سازمان کنترل می رسد محاسبه می شود. در این میان ذکر این نکته ضروری است که این افزایش قیمت تا پایان سال شامل تعهدات خودروسازان نمی شود. افزایش قیمت ها فقط از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی اعمال می شود.

اما شب گذشته (پنجشنبه شب) همه چیز ناگهان تغییر کرد و رئیس جمهور این کار را کرد لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی سفارش داده شده. بر اساس دستور سید ابراهیم رئیسی، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا با عدم اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت محصولات خود را که طی دو روز گذشته مشمول افزایش قیمت شده بود، پس دهند. . افزایش را تایید کند.

ایرانخودرو: قیمت ها به نرخ قبلی باز می گردد و دعوت نامه ها در آبان ماه مجددا صادر می شود

در پی رفع افزایش قیمت محصولات خودرویی، گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای از بازگشت قیمت محصولات تا قبل از اول آبان به قیمت فروش خبر داد. در این اطلاعیه اعلام شده است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به قیمت های قبلی باز می گردد و هیچ گونه افزایشی اعمال نمی شود. در نتیجه دعوت نامه های مشتریان با تاریخ تحویل نوامبر مجددا صادر می شود. همچنین قرعه کشی بیست و پنجمین فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو (که از روز چهارشنبه آغاز شده است) فردا (شنبه 22 آبان) بر اساس قیمت محصولات قبلی برگزار می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو نیز اعلام کرد: مازاد مبالغ پرداختی مشتریان نیز هفته آینده به حساب آنها بازپرداخت خواهد شد.

در همین راستا احتمالا گروه خودروسازی سایپا نیز اطلاعیه ای مشابه صادر خواهد کرد و قیمت محصولات افزایش یافته به نرخ های قبلی بازگردد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا