بین الملل

نخست وزیر ژاپن کابینه جدیدش را رونمایی کرد

وزیر کابینه ژاپن امروز (چهارشنبه) از تشکیل دولت جدید در پی ترمیم برنامه ریزی شده کابینه خبر داد.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یاسوکازو هامادا» که در سال های 2008 تا 2009 وزیر دفاع بود، به همین سمت بازگشت و «نوبو کیشی» به عنوان مشاور ویژه نخست وزیر در امور امنیت ملی منصوب شد. .

یاسوتوشی نیشیمورا که پیش از این یکی از مقامات ارشد مقابله با کووید بود، اکنون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت شده و مسئولیت روابط و همکاری های اقتصادی با روسیه را نیز بر عهده خواهد داشت.

وی که در سال های 2019-2021 وزیر احیای اقتصادی ژاپن بود، با مسائل اقتصادی آشنا است.

«سانائه تاکایچی» رهبر سیاسی حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن نیز وزیر امنیت اقتصادی است.

تارو کونو که از سال 2017 تا 2019 وزیر امور خارجه و از سال 2019 تا 2020 وزیر دفاع بود، اکنون وزیر امور دیجیتال شده است.

به همین ترتیب، دفتر وزیر کشور و ارتباطات به مینورو ترادا، مشاور سابق نخست وزیر، واگذار شد. «کاتسونوبو کاتو» نیز در سمت وزیر بهداشت به کار خود ادامه می دهد.

برخی از وزرای کابینه ژاپن، از جمله وزیر امور خارجه یوشیماسا هایاشی، وزیر دارایی شونیچی سوزوکی، وزیر کابینه هیروکازو ماتسونو، و وزیر تتسو سایتو، در نتیجه این تغییرات موقعیت خود را از دست ندادند. زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری و دایشیرو یاماگیوا. ، وزیر احیای اقتصادی.

مقامات جدید همچنین کرسی های وزارتخانه های آموزش، دادگستری، کشاورزی، پیشگیری از بلایای طبیعی و محیط زیست را پر خواهند کرد.

تارو آسو، نایب رئیس حزب حاکم و توشیمیتسو موتگی، دبیر کل حزب در سمت های خود باقی ماندند.

اعضای جدید کابینه امروز پس از مراسم تایید امپراتور ژاپن به طور رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

در ابتدا، ترمیم کابینه قرار بود در اوایل سپتامبر انجام شود، اما نخست وزیر فومیو کیشیدا تصمیم گرفت این روند را پیش ببرد زیرا می خواست به ترویج مفهوم اقتصادی “سرمایه داری جدید” خود و به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت سرعت بخشد. . انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا