بین الملل

نخست وزیر ایتالیا استعفا کرد

نخست وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه) پس از ناکامی در احیای دولت ائتلافی استعفا داد. اقدامی که راه را برای انتخابات زودهنگام هموار می کند و این کشور با فصل جدیدی از بلاتکلیفی سیاسی مواجه خواهد شد.

به گزارش مجله روز، به نقل از CNBC، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا گفت که با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور این کشور صحبت خواهد کرد و پس از عدم اتحاد دولت ائتلافی، استعفای خود را به رئیس جمهور اعلام خواهد کرد.

دفتر رئیس جمهور ایتالیا نیز از استعفای نخست وزیر این کشور خبر داد و اعلام کرد که ماریو دراگی تا زمان انتخاب نخست وزیر جدید نخست وزیر دولت موقت خواهد بود.

هفته گذشته، ماتارلا اولین استعفای دراگی را رد کرد و از او خواست تا مذاکرات بیشتری با قانونگذاران داشته باشد تا از برگزاری انتخابات زودهنگام جلوگیری شود.

جنبش پنج ستاره ایتالیا، یکی از احزاب دولت ائتلافی، با فرمان جدید که هدف آن کاهش تورم و مبارزه با افزایش هزینه های انرژی بود، مخالفت کرد. قانونگذاران ایتالیایی به این بسته سیاسی رای اعتماد دادند، اما جنبش پنج ستاره این اقدام را تحریم کرد و دراگی و احزاب دولت ائتلاف دست راستی را عصبانی کرد.

سپس از ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا خواسته شد تا روز چهارشنبه به مجلس سنای ایتالیا برود تا از دولت برای ادامه کار رای اعتماد بگیرد.

دراگی بالاخره رای اعتماد سنا را به دست آورد، اما نخست وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه) پس از ناکامی در احیای دولت ائتلافی از سمت خود استعفا داد. در نتیجه، این راه را برای انتخابات زودهنگام که می تواند در سپتامبر یا اکتبر برگزار شود، هموار می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا