بین الملل

تایوان: چین قدرت‌نمایی را متوقف و مذاکرات را آغاز کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین از آگوست سال جاری، زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره بازدید کرد، فعالیت های نظامی خود را در نزدیکی تایوان افزایش داده است.

تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود می داند و هرگز گزینه حمله نظامی برای بازپس گیری آن را رد نکرده است.

چیو تای سون، رئیس شورای امور چین در تایوان گفت: پکن باید از قلدری و قدرت نمایی خود دست بردارد، زیرا این تنها شکاف بین طرفین را بیشتر می کند و تنش ها را در منطقه افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه پکن باید اختلافات را از طریق گفتگوی سازنده و بدون تعصب حل کند، گفت: از چین می خواهیم سلاح های خود را زمین بگذارد و صلح و ثبات را حفظ کند. کلید صلح، رهایی از ذهنیت حل مشکلات به زور است.

چیو تای سون ابراز امیدواری کرد که چین به تدریج محدودیت های سفر را کاهش دهد تا همه گیر کرونا را کنترل کند تا دو طرف بتوانند “مبادلات سالم و قانونی را از سر بگیرند و محیطی برای تعاملات مثبت ایجاد کنند.”

چین تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان را جدایی طلب خوانده و درخواست های وی برای گفتگو بر اساس «برابری و احترام متقابل» را رد کرده است.

در اوایل ماه جاری، در آغاز کنگره حزب کمونیست چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که مردم این کشور باید مسئله تایوان را حل کنند و تکرار کرد که پکن هرگز استفاده از زور برای پس گرفتن تایوان را رد نخواهد کرد.

برخلاف تایوان، این سازمان می‌گوید که تنها ۲۳ میلیون نفر این جزیره حق تعیین سرنوشت خود را دارند و از آنجایی که تایوان هنوز توسط جمهوری خلق چین اداره نشده است، ادعای مالکیت پکن «خالی» است.

311311

دکمه بازگشت به بالا