بین الملل

از ایجاد ناحیه نوآوری تا توسعه دیپلماسی دانش‌بنیان در دانشگاه تهران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پیشنهاد کرد؛

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان تسهیل کننده و ضامن تعهدات شرکت های دانش بنیان تاکنون توانسته است یک میلیون و 600 هزار میلیون تومان تسهیلات به این شرکت ها ارائه کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، صبح امروز نشست خبری اعلام سیاست های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حوزه های فناوری، نوآوری و گسترش فعالیت های دانش بنیان همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور علی اسدی برگزار شد. ، مدیر تهران. پارک علم و فناوری دانشگاه و جمعی از رسانه ها.

علی اسدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید، دانش و اشتغالزایی گفت: دانشگاه ها باید برای تحقق شعار سال گام های مثبتی بردارند. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای نرده گذاری و کمک به تحقق شعار سال برنامه های متعددی را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات محوری پارک علم و فناوری تهران، توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری است. در سال 1401 دو پردیس علمی و فناوری شهید چمران در استان البرز و پردیس علمی و فناوری شهید علی محمدی در فرهنگسرای بهمن را افتتاح کردیم که محل مناسبی را برای راه اندازی بنگاه های دانش بنیان و توسعه علم و فناوری در کشور فراهم کرده است. کشور. اکوسیستم تکنولوژیکی در حال حاضر 250 شرکت دانش بنیان در پارک دانشگاه تهران وجود دارد و 400 شرکت دیگر نیز برای استقرار در این پارک اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه افزود: یکی از سیاست های مهم ما کمک به ایده ها، استارتاپ ها و ایده های دانشجویان است. اعتقاد ما این است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید دستاوردها و پایان نامه های خود را به سمت تولید ثروت از علم سوق دهند و از این تاریخ تا پایان سال 1400 9 شعبه پارک علم و فناوری را از دانشگاه تهران به 15 شعبه ارتقا دادیم.

اسدی درباره مکان شرکت های دانش بنیان بیشتر توضیح داد: توانسته ایم فضاهای فیزیکی موجود برای شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و … را دو برابر کنیم. با کمک سازمان های دولتی در طول سال. دانشگاه تهران، املاک مجاور آن. دانشگاه را از میدان الانگلابه تا بلوار کشاورز تملک کرده است و بنا به دستور رئیس دانشگاه تهران این زمین ها به شرکت های فناور واگذار می شود و بخشی از این زمین ها برای تاسیس شرکت ها مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط سرمایه گذاران سرد با شرکت های دانش بنیان گفت: در حال برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه سرمایه گذاری برای ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران و سرمایه گذاران هستیم. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان مرکز کلیه پارک های علم و فناوری در سراسر کشور در قالب این شبکه بین سرمایه گذاران و سرمایه گذاران ارتباط برقرار می کند. همچنین در راستای ارتقای شرکت های دانش بنیان، دفتر بازاریابی راه اندازی کرده ایم که مشاوره رایگان به شرکت های دانش بنیان در زمینه مسائل حقوقی، بیمه ای و … ارائه می دهد.

وی درباره ایجاد منطقه نوآوری دانشگاه تهران گفت: به دنبال تفاهم نامه ای با شهرداری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم برای ایجاد منطقه نوآوری از دانشگاه تهران هستیم. ایجاد این منطقه نوآوری که از بزرگراه همت تا میدان بهمن امتداد دارد می تواند کمک زیادی به فعالیت های علمی و فناوری دانشگاه کند.

اسدی توجه به دیپلماسی دانش بنیان را یکی از برنامه های مهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دانست و تصریح کرد: دیپلماسی دانش بنیان به این معناست که بتوانیم فعالیت شرکت های دانش بنیان را بین المللی کنیم. بسیاری از محصولات فناورانه این شرکت ها قابل صادرات به کشورهای دیگر است. بر این اساس تعاملات خوبی با کشورهای منطقه برقرار کرده ایم. به عنوان مثال هفته آینده میزبان سفیر این کشور خواهیم بود تا پارک علم و فناوری مشترک از تهران تا ونزوئلا ایجاد شود. ما همچنین در حال تبادل نظر با دانشگاه مسکو در روسیه برای توسعه دیپلماسی فناوری در این کشور هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به پتانسیل مناطق آزاد برای کمک به شرکت های دانش بنیان گفت: مناطق آزاد می توانند به ما در صادرات محصولات دانش بنیان و واردات مواد اولیه مورد نیاز این شرکت ها کمک کنند، به همین دلیل شروع کردیم. همکاری ما با مناطق آزاد .

اسدی در راستای ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در کشور از راه اندازی مرکز ترویج و توسعه کسب و کار در پارک علم و فناوری تهران خبر داد.

در ادامه مطلب رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از اعطای جایزه فناوری و نوآوری یونسکو خبر داد و گفت: دبیرخانه این جایزه در دانشگاه تهران تشکیل شده و رئیس جمهور قوانین اعطای این جایزه را اعلام می کند. از دانشگاه تهران به فناوران و مبتکران جوایزی اهدا خواهد شد.

اسدی با اشاره به ارائه یارانه تجاری سازی با همکاری وزارت علوم گفت: این یارانه به سرمایه گذاران و شرکت های تولید کننده فناوری تعلق می گیرد.

وی در پایان گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان تسهیل گر و ضامن تعهدات شرکت های دانش بنیان تاکنون توانسته است 1.6 میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت ها ارائه کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا