استان ها

بارش‌ها در قزوین تا جمعه ادامه دارد

مجله روز/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا سامانه بارشی همچنان در استان فعال باشد که پیامد آن در برخی ساعات بارش برف است، در گردنه‌های استان نیز بارش برف و وزش باد، پدیده کولاک را به همراه خواهد داشت.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با مجله روز اظهار کرد: سامانه بارشی که در حال حاضر در استان قزوین فعال است بارش‌های خوبی را از خود به جای گذاشته است، حداکثر این بارش‌ها در کوهین ۱۴ سانتی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امروز پنجشنه ۱۲ بهمن و فردا این سامانه همچنان در استان فعال باشد که پیامد آن در برخی ساعات بارش برف است، در گردنه‌های استان نیز بارش برف و وزش باد، پدیده کولاک را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: با توجه به بارش‌ها در سطح منطقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست و توصیه می‌کنیم همشهریان عزیز طی این مدت از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، هنگام رانندگی مراقب لغزندگی جاده و کاهش دید به واسطه مه و پدیده کولاک باشند و در گردنه‌های استان هم از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا احتمال انسداد راه‌های روستایی و کوهستانی استان وجود دارد، با توجه به سرمای هوا برای امروز و فردا به‌ویژه فردا در هنگام خروج سامانه از استان، پدیده یخبندان را خواهیم داشت. برای این سامانه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

آخوندی تصریح کرد: حداقل دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته، مربوط به بامداد امروز در ایستگاه آوج با دمای منفی ۵ درجه سلسیوس و حداکثر دمای استان نیز مربوط به ظهر روز گذشته در ایستگاه آبیک با دمای ۷ درجه سلسیوس بوده است، نوسانات شهر قزوین نیز بین منفی یک و ۴ درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا