ایرانی کسب و کارتندرستی

بهترین راهکارهای رژیمی با محاسبه وزن برای کاهش سلولیت که باید بدانید

پروتئینهای حیوانی

رژیم لاغری  ضد سلولیت در برخی لحاظ به رژیم مدیترانه ای بسیار شباهت دارد. پروتئین هایی که در رژیم کتوژنیک مصرف می شود می تواند شامل موارد زیر باشد.

بدن ما نیازمند دریافت مقدار خاصی از کالری و مواد مغذی است، و اگر دریافت ما بیش از حد زیاد یا خیلی کم باشد، نتیجه این خواهد شد که یا چاق خواهیم شد یا لاغر. این رابطه ساده دلیلی است بر اینکه اکثر مردم فکر می‌کنند که رژیم غذایی راه حل برای کاهش و یا افزایش وزن است. با این حال، شیوه زندگی نیز نقش عمده‌ای در چگونگی ذخیره چربی در بدن ما، سوخت و ساز مواد غذایی و کنترل وزن ما ایفا می‌کند. یک تعادل سالم بین تغییرات در شیوه زندگی و انتخاب های غذایی می تواند برای افزایش وزن بدون در خطر انداختن سلامتی به شما کمک کند. بیایید نگاهی دقیقتر به برخی از بهترین روش ها برای افزایش اصولی وزن داشته باشیم:

غذاهای دریایی

  • ماهی و صدف از جمله این مواد غذایی هستند. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند، تعداد کربوهیدرات در صدف ها بر اساس نوع آن‌ها متفاوت است.
  • میگو و بیشتر خرچنگ ها فاقد کربوهیدرات هستند.

گوشت و مرغ

گوشت و مرغ از غذاهای اصلی در رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. همچنین در رژیم پالئو نیز به مصرف پروتئین اهمیت زیادی داده می شود.

تخم مرغ

لینک مشاوره محاسبه اضافه وزن .تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. از آنجایی که هر تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و حدود 6 گرم پروتئین است، تخم مرغ می تواند ایده آل باشد. علاوه بر این، تخم‌مرغ‌ها هورمون‌هایی را تحریک می‌کنند که احساس سیری را افزایش می‌دهند.

لبنیات و جایگزین های لبنی

پنیر

صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی می‌باشند که برای رژیم کتوژنیک مناسب هستند و همپنین خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کند.

ماست یونانی ساده

ماست یونانی ساده یک غذای مغذی و پر پروتئین است. در عین حال حاوی مقداری کربوهیدرات می‌باشد که می‌توان آن را در حد اعتدال مصرف کرد. ماست به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک می‌کند.

شیر گیاهی شیرین نشده

انواع مختلفی از شیرهای گیاهی از جمله شیر سویا، بادام و نارگیل، سازگار و مناسب رژیم کتوژنیک هستند اما باید از مصرف  این شیرهای گیاهی به صورت شیرین خودداری کرد چون گزینه های شیرین قند زیادی دارند که برای کتوژنیک مناسب نیستند.

سبزیجات

  • سبزیجات برگ سبز: سبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و همچنین منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. سبزی‌ها بدون افزایش شدید کربوهیدرات، به وعده های غذایی شما حجم می‎دهند.
  • فلفل: انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها برای رژیم کتوژنیک مناسب هستند.
  • کدو حلوایی تابستانی: کدوهای تابستانی، مانند کدو زرد و کدو سبز، بسیار متنوع بوده و کربوهیدرات کمی دارند و در برنامه‌ی کتوژنیک بسیار محبوب هستن.
  • سایر سبزیجات غیر نشاسته ای: مارچوبه، کلم بروکلی، گل کلم، قارچ، خیار، لوبیا سبز، بادمجان، گوجه فرنگی، کدو، تربچه، شلغم، کلم بروکسل، سبزیجات غیر نشاسته ای دیگری هستند که کم کالری و کم کربوهیدرات بوده اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می‌باشند.

سایر غذاهای گیاهی

  • آجیل و دانه ها: آجیل و دانه‌ها سرشار از فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کند.
  • توت ها: آجیل و دانه‌ها سرشار از فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کند.
  • شکلات تلخ و پودر کاکائو: شکلات تلخ و کاکائو منابع خوشمزه آنتی اکسیدان هستند.

چربی ها و روغن ها

روغن زیتون: روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. این روغن سرشار از اسید اولئیک غیراشباع است  عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

اکثر مردم هنگامی که در مورد افزایش وزن صحبت می‌کنند، با دید منفی به آن می‌نگرند، چاقی و نگرانی‌های مربوط به سلامتی مشکلی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. گاهی بیماری ها یا آسیب دیدگی می توانند موجب کاهش وزن شدید شود، در حالی که برخی از افراد نیز می خواهند حجم ماهیچه های خود را بیشتر کنند،مانند یک ورزشکار که می خواهد عضلات خود را بزرگتر کند. همانطور که واضح است،افزایش وزن بسیار آسان است، اما افزایش اصولی وزن کار ساده‌ای نیست.

 ورزش های قلبی و عروقی به ساخت عضلات کمک می کند و همچنین می تواند باعث شود که وزن از دست بدهید. با این حال، بلند کردن وزنه یک راه برای تبدیل وزن اضافی خود به عضله خالص است که وزن آن از چربی بیشتر است. این کار به مراتب سالمتر است و سوخت و ساز بدن را برای داشتن عضلات حجیم تر افزایش می دهد. وزنه برداری یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت و کمک به افزایش حجم عضلات است.

 اگر شما به اندازه معینی غذا می خورید، با یک برنامه ریزی منظم مقدار آن را به آهستگی افزایش دهید اما به یکباره آن را زیاد نکنید. خوردن وعده‌های غذایی بزرگتر یک راه آسان و خوب برای افزایش وزن است. خوردن سه وعده‌ی بزرگ غذا و دو میان وعده سالم برای افزایش وزن توصیه می‌شود.

 مطمئن شوید که تمام غذای خود را به درستی می‌جوید، این کار باعث بهینه سازی سیستم گوارشی و دریافت حداکثری کالری می‌شود.

 هنگامی که ورزش می کنید، خون شما پمپاژ می شود و سوخت و ساز بدن در اوج خود است، مصرف یک وعده غذایی بزرگ می‌تواند یک راه مناسب برای مصرف بهینه مواد مغذی باشد تا بدن بهترین میزان کالری را دریافت کند و سریع تر آن را پردازش کند.

 یک دیگر از راه‌های افزایش وزن خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی در روز است یا سه وعده غذای کامل و دو میان وعده است. که هر دو گزینه ای خوب برای افزایش وزن هستند.

 ماست نه تنها پرکالری است، بلکه یک منبع بزرگ از باکتری‌های زیستی است، که به سالم باقی ماندن دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث دریافت بهینه مواد مغذی به منظور افزایش اصولی وزن می‌شود.

 آب کیمیای زندگی انسان است، اما باعث داشتن احساس سیری و حتی کاهش اشتها می شود. در حالی که مقدار معینی از آب برای سلامتی ضروری است، سعی کنید اگر می خواهید وزن اضافه کنید در مصرف آب بین وعده‌های غذا زیادی روی نکنید، آب فاقد کالری است و نمی تواند به اضافه وزن شما کمک کند.

 تنقلات یکی از گزینه های آسان برای افزایش وزن است، زیرا آن ها سرشار از چربی، نمک و کالری هستند، اما این نوع از کالری مناسب برای افزایش اصولی وزن نیستند. چون باعث شیوع بیماری‌های مزمن، دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، و طیف وسیعی دیگر از خطرات برای سلامتی می‌شوند.

 برخی از افراد بعد از گذشت مدتی از اجرای برنامه و لذت بردن از نتایج بدست آمده برنامه خود را رها می‌کنند، اما متاسفانه، اگر شما این عادات جدید را کنار بگذارید به احتمال زیاد به سادگی وزنی را که اضافه کرده‌اید را از دست می‌دهید. بنابرین روش زندگی جدیدی که برای خود انتخاب کرده‌اید را حفظ کنید

 

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا