ایرانی کسب و کارتندرستی

علت چرب شدن دور چشم

علت بروز و درمان دانههای چربی سفید رنگ زیر چشم

یکی از علل بروز دانه های برجسته زیر چشم می تواند ضایعاتی به نام سیرنگوما باشد، سرینگوما برجستگی های 1 تا 3 میلی متری است که به صورت دانه های برجسته به رنگ پوست روی پلک بوجود می آیند. ضایعات ایجاد شده در اثر سرینگوما، در واقع به علت رشد خوش خیم مجرای غدد عرق ایجاد می شود که تنها از نظر ظاهری و زیبایی برای فرد مشکل ایجاد می کند و از جهات دیگر خطرناک نیست. البته گاهی ممکن است دانه ها به یکدیگر ملحق و به مرور زمان بیشتر و بزرگ تر شوند که بیشتر از نظر زیبایی فرد را آزار می دهد. شاید عوامل ژنتیکی در ایجاد این رنگدانه ها دخالت دارند، البته علت دیگر برای دانه های سفیدرنگ زیر چشم می تواند میلیا باشد و میلیا هم کیست های حاوی ماده ای شبیه چربی به نام کراتین است. در برخی فصول مثل  بهار و تابستان به علت افزایش تعریق، دهانه غدد عرق بسته و مایع عرق در زیر آن جمع می شود که به آن سیرنگوما می گویند که علاوه بر رعایت اصول بهداشتی مانند دوری از تعریق زیاد و شستشوی صورت با آب سرد و گرفتن دوش بعد از کار روزانه یا ورزش می توان با لیزر یا الکترولیز دهانه غدد عرق چشمی را از میان برداشت و باعث بهبود شد.

 دانه های سفید داخل چشم

قیمت کرم دور چشم لاکچری کوین: دانه های چشم در رنگ های مختلف دیده می شوند، مثل سفید، قهوه ای و قرمز. شرایط بسیاری هست که چشم منجر به این دانه های سفید می شوند. معاینه چشم ها می‌تواند به تشخیص علت دیدن دانه های سفید چشم کمک کند. در برخی موارد این دانه های می توانند حاکی از انگل یا عفونتی در چشم باشند و یا وجود قارچ یا چربی در چشم که تشخیص دقیق آن را بهتر است به پزشک معالج خود بسپارید.

درمان چربی بالای چشم

کرم پودر لاکچری کوین: سطح نرمال چربی بر لکه‌های موجود تاثیر چندانی ندارد. درمان چربی بالای چشم یا روی پلک بسیار ضروری است؛ زیرا خطر مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد. درمان ممکن است از بروز و رشد بیشتر این لکه‌ها جلوگیری کند.
پزشک برای درمان ممکن است تغییر سبک زندگی و تغذیه را به شما توصیه کند.پرهیز های غذایی پزشکی اکثرا شامل پرهیزهای غذایی شامل نخوردن شیر پرچرب و کره، پنیر و خامه و گوشت پرچرب و کیک و کلوچه و غذاهایی شامل روغن نارگیل و پالم می شود که چربی بدن را تامین می کنند.

درمان سیرنگوما زیر چشم

برای درمان شما و پزشک تعیین کننده نوع طبیعی یا جراحی آن هستید. درمان های طبیعی که شامل آلوئه ورا و روغن درخت چای و غیره هستند موجب کاهش تورم ها وباکتری ها در بدن شخص می شوند و با اینکه سیرنگوما درمان قطعی ندارد اما می‌توان ضایعات را برای بهبود ظاهر برداشت. انجام کوتر و کورتاژ، جراحی با لیزر یا رادیوفرکوئنسی با درجه‌های مختلفی از موفقیت همراه هستند. در تمام این روش‌ها امکان ایجاد جوشگاه و عود وجود دارد و به همین دلیل ظرافت در درمان بسیار ضروری است. گاهی تعداد ضایعات به قدری حالت افزایشی دارند که نمی‌توان آن ها را برداشت و اصولا لزومی ‌هم به انجام این کار نیست. به هر حال هدف این است که نمای ظاهری ضایعات بعد از درمان توسط   شما از قبل بهتر شود و روند کاهشی بیابد.

درمان جوش سفید روی پلک چشم

آب نوشیدن و خوردن عسل از مواردی است که می تواند در این امر به شما و از بین رفتن این جوش ها تا حد زیادی یاری برساند. درمان های پزشکی در موارد پیشرفته تر سرما درمانی و درمان از طریق لیزر می تواند راهگشا باشد. در روش سرما درمانی با استفاده از نیتروژن مایع فریز شده، جوش های سر سفید را از بین می برند. روش سرما درمانی بسیار تاثیر گذار خواهد بود و به بیشتر مراجعین توصیه می شود اما از اعمال آن به نزدیک چشم ها اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث عوارض جانبی شود، پس حتما در این باره با پزشکتان مشورت کنید و لیزر ریشه کنی که شامل یک لیزر کوچک است که بر روی جوش های سر سفید تمرکز می کند، تا کیست ها را باز کند و کراتین های انباشته شده و ایجاد شده زیر پوست را از بین ببرد.

درمان دانه های چربی زیر چشم در طب سنتی

درمان سنتی دانه های چربی که در رفع این مشکل مؤثر هستند را بشناسید اما قبل از هر نوع اقدامی لازم است با پزشک خود مشورت کنید:
سرکه سیب: پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید وکمی فشار دهید. سپس آن را روی بر آمدگی قرار دهید و با چسب کوچک بچسبانید. پس از گذشت چند ساعت آن را بردارید و آن قسمت را شست وشو دهید.
روغن کرچک: اغلب افراد معتقدند که این درمان برای برآمدگی هایی که تازه ‌تر است، بهتر عمل می‌کند.
سیر: یکی از شایع‌ ترین و مؤثرترین درمان ها برای چربی پشت پلک سیر است. آن را به دو قسمت تقسیم کنید و روی بر آمدگی بمالید. سوزشی را حس خواهید کرد که طبیعی است. این کار را به مدت چند روز تکرار کنید.

درمان خانگی دانه های سفید زیر چشم

افرادی که مبتلا به جوش های سر سفید زیر چشم هایشان هستند، باید از مصرف غذاهای چرب با کلسترول بالا حتما اجتناب کنند، به این دلیل که این غداها ممکن است وضعیت پوستشان را بدتر و وخیم تر کند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، برای حفظ سلامت پوست و همچنین سلامت کلی بدن بسیار مفید و ضروری است. همچنین خوردن روغن کرچک که دارای خواص ضد باکتریایی است و یک مرهم طلیعی می باشد و می تواند تولید بیش از حد روغن پوست را کاهش دهد. از این رو، به درمان این دانه ها کمک می کند. برای از بین بردن دانه های سر سفید اطراف چشمان خود، حتما می توانید با خیال راحت از آب خیار استفاده کنید. به آرامی آب خیار را در اطراف چشمانتان اعمال کنید، این یکی از ساده ترین روش های خانگی برای از بین بردن جوش ها می باشد. از طریق رژیم غذایی هم به اندازه کافی ویتامین های خود را دریافت نمی کنید، مکمل های خوراکی ای وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید:
ویتامین E و ویتامین B-3 نیاسین و ویتامین B-پیچیده و مصرف چنین مکمل هایی می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا