ایرانی کسب و کارتندرستی

راه درمان شپش سر دکتر خیراندیش

شپش یکی از حشرات موذی است که می‌تواند به سر انسان‌ها نفوذ کند و در واقع آن‌ها را مبتلا کند. دقیقا نمی‌توان گفت آیا شپش نوعی بیماری محسوب می‌شود یا خیر. اما چیزی که مشخص است این است که شپش می‌تواند زندگی انسان‌ها را در هر سن و جایگاهی مختل کند. همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این نوشتار درمان شپش سر دکتر خیراندیش در طب سنتی را بررسی کنیم تا بتوانید با این مسئله مقابله کنید.

اکثر افراد تصور می‌کنند شپش تنها موهای سر خانم‌ها را مبتلا می‌کند؛ اما اینطور نیست. آقایان هم به اندازه خانم‌ها در معرض تهدید شپش‌ها هستند. شپش‌ها احساس ناراحتی شدیدی مانند خارش، گزیدگی و… را ایجاد می‌کنند. از طرفی می‌توانند به جایگاه اجتماعی افراد نیز آسیب بزنند؛ زیرا برخی به درست یا غلط، شپش را مختص طبقات اجتماعی خاصی می‌دانند.

اما واقعیت این است که شپش ممکن است هر فرد و یا هر طبقه اجتماعی را درگیر کند. بنابراین لازم است همه ما درباره علل بروز شپش، روش‌های تشخیص آن و طول دوره درمان اطلاعات لازم را داشته باشیم. ما در اینجا ضمن بررسی این مطالب، به راه درمان شپش سر در طب سنتی و نظر دکتر خیراندیش پرداخته‌ایم. جهت خرید عرق بهارنارنج سنگین از عرقیات اصل آران بیدگل کلیک کنید.

دلایل بروز شپش سر

بسیاری از افراد علت اصلی بروز شپش را رعایت نکردن بهداشت سر و موها می‌دانند. اما این تصور کاملا اشتباه است. همانطور که گفتیم شپش از خون انسان تغذیه می‌کند؛ بنابراین آنچه که باعث جذب این حشره موذی می‌شود خون است. برای شپش فرقی نمی‌کند خون موردنظر متعلق به کدام گروه خونی و یا چه موهایی است.

یعنی شما چه مسائل بهداشتی را رعایت کنید و چه از آن گریزان باشید، در هر صورت شانس یکسانی برای ابتلا به شپش دارید. با این حال روش‌های انتقال شپش معمولا از طریق تماس با فرد آلوده صورت می‌گیرد. تماس سر به سر، استفاده از وسایل مشترک (مانند مبل)، استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده (مانند برس، بالش، لباس و…) از مهم‌ترین روش‌های انتقال شپش است.

روش‌های تشخیص شپش سر

روش تشخیص شپش چندان سخت نیست. معمولا کسانی که به شپش مبتلا می‌شوند، برخی از علائم ناخوشایند را در سر خود احساس می‌کنند. این علائم شامل خارش شدید سر و گردن و نواحی نردیک به گوش‌ها است. علاوه بر خارش، ممکن است علائمی از قرمز شدن پوست سر نیز دیده شود.

شپش، حشره بسیار ریزی است. اما در صورت دقت با چشم نیز قابل مشاهده است. معمولا کسانی که این علائم را تجربه می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به پزشک از درگیر شدن خود به شپش مطلع شوند. البته در خانه و از طریق استفاده از شانه‌های ریز نیز می‌توان به این موضوع پی برد. کمک گرفتن از اعضای خانواده نیز می‌تواند در تشخیص شپش سر موثر باشد. به شرط آنکه اعضای خانواده‌تان نیز در این کار مهارت داشته باشند.

درمان شپش سر در طب سنتی

روش‌های درمان شپش سیار گسترده است. اما به طور کلی را می‌توان این روش‌ها در دو دسته درمان طب سنتی و درمان دارویی قرار داد. ما به دلیل عدم عوارض طب سنتی، این روش را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهیم. البته ممکن است برخی از افراد از روش‌هایی مانند شانه کردن مداوم، تکرار استحام در طول روز، رنگ کردن موها، یا حتی روش‌هایی مانند استفاده از سس مایونز بر روی سر نیز استفاده کنند.

این روش‌ها ممکن است به کاهش شپش کمک کند، اما به صورت ریشه‌ای مشکل شما را حل نمی‌کند. برای درمان شپش بهتر است از روش‌های دیگر که در طب سنتی نیز پذیرفته شده است استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

یکی از زودبازده‌ترین روش‌ها که تاثیر بسیاری در درمان شپش سر در طب سنتی دارد، روش پیشنهادی دکتر خیراندیش است.به کمک این روش ساده می‌توانید شپش سر کودکان و بزرگسالان را درمان کنید.

در روش درمان شپش سر دکتر خیراندیش باید ابتدا 200 گرم سیاه‌دانه را پودر کنید و آن را در یک لیتر سرکه ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس موی خود را به این محلول آغشته کنید و اجازه دهید تا به مدت 5 ساعت بر روی موهای سر باقی بماند. در طی این 5 ساعت نیز موهای خود را در معرض نور خورشید قرار دهید تا شپش‌ها به طور کامل از بین بروند. این کار را هر روز و تا یک هفته انجام دهید.

جهت تسریع فرآیند درمان شپش سر در طب سنتی بهتر است از روغن به و سرکه‌ی سیب نیز کمک بگیرید و در طی روز بر روی موهای خود اسپری نمایید.

درمان شپش سر با سرکه

سرکه یکی از موادی است که تاثیر آن بر درمان شپش ثابت شده است. از انواع سرکه‌ها می‌توان برای درمان استفاده کرد. اما سرکه سیب از نوع صنعتی بهتر از سایر سرکه‌ها است.

استفاده از سرکه بسیار آسان است. کافیست آن را بر روی موهای سر اسپری کنید. برخی از پزشکان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند برای نتیجه‌گیری سریع‌تر بهتر است سرکه با یکی از روغن‌های گیاهی ترکیب شود. اما سرکه به تنهایی نیز عامل مهمی برای از بین بردن شپش است.

درمان شپش سر با حنا

حنا یکی از رنگ‌های طبیعی است که از قدیم‌الایام مورد استفاده بسیاری از خانم‌ها بوده است. حنا برای تقویت موها و رنگ کردن آن استفاده می‌شود. در این روش توصیه می‌شود که حنا را روی سر بگذارید و اجازه دهید به مدت سه ساعت روی سر باقی بماند.

بعد از سه ساعت باید موها را آبگیری کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این کار را چند روز بعد نیز تکرار کنید. اگر از رنگ گرفتن موهایتان نیز ترس دارید می‌توانید از حنای بدون رنگ استفاده کنید.

راه‌های درمان شپش سر کودکان

داروهای برطرف کننده شپش معمولا در قالب لوسیون‌ها و یا محلول‌های مختلف عرضه می‌شوند. روش استفاده از محلول‌ها و لوسیون‌ها با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است. طول درمان نیز معمولا بر اساس محلول‌ها فرق می‌کند.

اکثر محلول‌های دارویی از مواد شیمیایی یا صنعتی ساخته می‌شوند. از این رو بهتر است در مورد کودکان از این نوع داروها استفاده نشود. توصیه طب سنتی بر این است که در درمان شپش سر کودکان از سرکه استفاده شود. برای عملکرد بهتر می‌توانید به سرکه مقدار کمی نمک یا روغن نارگیل نیز اضافه کنید. این دستورالعمل را تا گرفتن نتیجه نهایی تکرار کنید.

درمان شپش سر چقدر طول می‌کشد؟

طول درمان شپش با توجه به روش درمانی، نحوه انجام دستورالعمل‌ها و در مواردی میزان ابتلا به شپش و حتی طول عمر شپش‌ها متفاوت است. اما متوسط طول درمان بین 10 تا 20 روز است. حداقل دوره درمان 10 روز است و حداکثر آن نیز ممکن است به 50 روز نیز برسد.

نتیجه‌گیری بهتر و زودتر تا حدودی به خود شما نیز بستگی دارد. اگر از دستورالعمل‌های گفته شده به طور منظم استفاده کنید می‌توانید زودتر از شر شپش‌ها راحت شوید. شما می‌توانید به کمک روش دکتر خیراندیش برای درمان شپش سر در طب سنتی در طی یک هفته به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنید. جهت خرید عرق بهارنارنج باسلام کلیک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا