استان ها

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی با شعار “با قصه لبخند بسازیم” برگزار می‌شود

به گزارش مجله روز آذربایجان‌غربی، زهرا آبسوران در جمع خبرنگاران درخصوص بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی و هفته ملی کودک گفت: جشنواره قصه‌گویی امسال با شعار “با قصه لبخند بسازیم” در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آئینی سنتی، زبان اشاره، ۹۰ ثانیه و بین‌المل برگزار می‌شود و مرحله استانی دهه سوم آبان‌ماه به مدت دو روز برگزار خواهدشد.

وی جایزه سردار سلیمانی و جایزه لبخند را دو جایزه ویژه این جشنواره بیان و اظهار کرد: محورهای پنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی امسال، قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، قصه‌های علمی، روایت قصه‌های کارآفرینان، قصه‌های نامداران و بخش آزاد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: جشنواره قصه‌گویی امسال در گروه‌های سنی نوجوانان ۱۸-۱۲ سال، نوجوانان بزرگتر از ۱۸ سال، پدربزرگ و مادربزرگ برگزار و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره با مراجعه به سایت کانون ثبت‌نام و قصه‌های خود را تا پایان مهرماه ثبت کنند.

آبسوران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره مرحله منطقه‌ای حذف و منتخبین استانی مستقیم به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند اظهار کرد: فاصله زمانی قصه‌ها برای جشنواره قصه گویی، ۵ تا ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

وی افزود: طی سال گذشته یک نفر از شرکت‌کنندگان استان آذربایجان‌غربی در جشنواره قصه‌گویی به مرحله بین الملل راه پیدا کرد و به عنوان برگزیده بخش بین الملل دست یافت.

آبسوران همچنین به برنامه‌های هفته ملی کودک اشاره کرد و افزود: ۴۱ مجموعه و نهاد استان با کانون پرورش فکری در اجرای برنامه‌های هفته کودک همکاری خواهندکرد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های هفته کودک در محورهای “برنامه برای کودکان” و “برنامه درباره کودکان” برگزار می‌شود ضمن اینکه ۱۶ آنلاین عضویت رایگان در کتابخانه‌های ثابت کانون پرورش فکری انجام خواهدگرفت.

دکمه بازگشت به بالا