بین الملل

محور مقاومت در برابر رژیم توخالی صهیونیستی ایستادگی می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عملیات طوفان الاقصی را حاصل مقاومت جبهه مقاومت بیان کرد و گفت: این عملیات نشان داد اگر محور مقاومت بخواهد می‌تواند در مقابل رژیم توخالی صهیونیستی ایستادگی کند.

حسن همتی در گفت‌وگو با مجله روز اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی حاصل مقاومت جبهه مقاومت است؛ اسرائیل مدتی بود که حملات آفندی خود را به اقصی نقاط منطقه شروع کرده بود و محاصره را تنگ‌تر می‌کرد طبیعتا دیگر محور مقاومت نمی‌توانست این شرایط و یاوه‌گویی‌های اسرائیل و اقدامات‌اش علیه نوار غزه و مردم فلسطین را تحمل کند که روز به روز اذیت‌ها هم بیشتر می‌شد و تعداد شهدا و زخمی‌ها افزایش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس بعد از مدت‌ها جبهه مقاومت تصمیم گرفت که عملیات آفندی علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد این عملیات مثل توپ در صحنه بین‌المللی صدا کرد چون عملیاتی پیشرفته از جهات مختلف بود. طبیعتا هم آمریکا و کشورهای اروپایی علیه آن موضع گرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع نشان داد که اگر محور مقاومت بخواهد می‌تواند در مقابل رژیم تو خالی صهیونیستی ایستادگی کند؛ عملیاتی که برای اولین بار باعث شد تعداد کشته‌ها و اسرای رژیم صهیونیستی بسیار زیاد باشد. اسرا برای رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست؛ آنها حاضر هستند برای جنازه سربازان‌شان دهها فلسطینی را آزاد کنند، رژیم صهیونیستی در مواقع مختلف به خانه و محل کار فلسطینی‌های مظلوم و بی‌دفاع حمله و آنها را اسیر می‌کرد.

همتی در پایان گفت: تعداد بالای اسرا می‌تواند معادله را به نفع جبهه مقاومت تغییر دهد؛ لذا می‌توانند به نحو احسن از اسرا استفاده کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا