خواص زردچوبه برای زنان – مضرات زردچوبه

زردچوبه یک گیاه علفی است که در کشورهای آسیای جنوبی مانند هند، بنگلادش و پاکستان رشد می‌کند. از خواص بارز آن می‌توان به پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات فعال گیاهی اشاره کرد که به آن خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی می‌بخشد. زردچوبه به‌عنوان یک تجارت مهم و به روزرسانی بسیاری از مواد غذایی و بهداشتی استفاده می‌شود. همچنین، از زردچوبه به‌عنوان یک رنگ طبیعی نیز در صنایع غذایی استفاده می‌شود.

زردچوبه یکی از ادویه های رنگی و طعم دار است که به غذاهای شما عطر و رنگی عالی می‌بخشد. زردچوبه از خانواده زنجبیل است و بومی آسیا بوده و صدها سال است که در آشپزی استفاده می‌شود. ماده فعال زردچوبه یک ترکیب طبیعی (پلی فنول) به نام کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این ادویه همچنین در پزشکی و درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد! به همین دلیل نیز امروز در این مقاله درباره خواص زردچوبه برای زنان صحبت خواهیم کرد.

خواص زردچوبه چیست؟

زردچوبه یک ترکیب طبیعی پلی فنول به اسم کورکومین است که خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یک داروی ضد التهاب نیز عمل کند.

کورکومین فعالیت‌های بیولوژیکی زیادی انجام می‌دهد. برای مثال با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مانند آلودگی‌ها و نور خورشید می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت کند.

همچنین این خاصیت می‌تواند باعث پیشگیری از بیماری‌های سختی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی نیز شود.

در این مقاله می‌توانید با 100 خاصیت زردچوبه + بهترین زمان مصرف زردچوبه نیز آشنایی پیدا کنید.

زردچوبه و ترکیبات آن از جمله کورکومین موضوع مطالعات علمی بوده است.

برخی نتایج تحقیقات درباره زردچوبه نشان می‌دهند که افرادی که به آرتروز مبتلا هستند، درد مفاصل کمتری را هنگام خوردن زردچوبه گزارش کرده‌اند. تأثیر زردچوبه بر اختلالات خلقی، افسردگی و زوال عقل نیز مورد بررسی قرار گرفته است،اما هنوز نتایج دقیقی از آنها به دست نیامده است.

علاوه بر این مطالعات برخی از مزایای احتمالی زردچوبه را برای موارد زیر نیز نشان داده است:

  • التهاب
  • شرایط دژنراتیو چشم
  • سندرم متابولیک
  • آرتروز
  • هیپرلیپیدمی (کلسترول در خون)
  • اضطراب
  • درد عضلانی بعد از ورزش
  • سلامت کلیه ها

خواص زردچوبه برای زنان

زردچوبه از ادویه‌جات پرمصرف و محبوب در آشپزی به‌حساب می‌آید که در سراسر جهان برای طبخ و تهیه انواع غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ادویه طلایی رنگ علاوه بر عطر و طعم‌دهی به انواع غذاها دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است که سبب شده تا بسیاری از افراد مصرف آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. زردچوبه در بسیاری از مناطق دنیا کشت و برداشت می‌شود اما هندوستان و پاکستان بخش عمده از زردچوبه جهان را تولید می‌کنند.

زردچوبه قلم هندی به عنوان مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین زردچوبه دنیا شناخته می‌شود که هر ساله در مناطق مختلف کشور هندوستان چون برمه و نظام آباد کشت خواهد شد.

از قدیم تا امروز، دانشمندان درباره زردچوبه تحقیقات زیادی را انجام می‌دهند که بخشی از این تحقیقات مختص تاثیر زردچوبه روی بدن زنان بوده است.

از خواص زردچوبه برای زنان می‌توان به این مورد اشاره کرد که این ادویه به تسکین دردهای شکمی کمک زیادی می‌کند.

کورکومین فعال در زردچوبه همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که برای درمان دردهای بانوان کاربرد زیادی دارد.

برای مثال درمان تخمدان‌ها یکی از خواص زردچوبه است. کیست تخمدان که یکی از بیماری‌های شایع در زنان است و تقریبا راه درمانی ندارد، با مصرف منظم و به اندازه زردچوبه تا حدی کنترل و درمان می‌شود.

همچنین فیبروییدها یکی دیگر از مشکلات بانوان است. اینها ذرات ریز غیرسرطانی هستند که روی دیواره رحم جای می‌گیرند و به مرور زمان زیاد می‌شوند.

از دیگر خواص زردچوبه می‌توان به پیشگیری از سرطان دهانه رحم و تخمدان اشاره کرد. با توجه به تحقیقات انجام شده درباره زردچوبه، این ماده می‌تواند روی بسیاری از بیماری‌های زنان تاثیر گذاشت.

 از طرفی زردچوبه ترشح هورمون استروژن را افزایش می‌دهد و از بروز اندومتریوز جلوگیری می‌کند. اندومتریوز می‌تواند باعث ناباروری در زنان شود.

خواص زردچوبه و عسل

زردچوبه برای درمان عفونت‌های داخلی و واژن گزینه بسیار خوبی است. امروزه زنان زیادی در سراسر دنیا از مشکلاتی که مربوط به عفونت‌های واژن می‌شوند رنج میبرند، از همین رو در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با ترکیب زردچوبه و عسل این مورد را برطرف کنید.

با ترکیب کردن دو قاشق عسل و یک قاشق زردچوبه معجون عسل و زردچوبه شما آماده می‌شوند. این خمیر نرم را روی لبه های واژن خود قرار دهید و پس از پنج الی ده دقیقه آن را بشویید.

همچنین می‌توانید از صابون زردچوبه برای شستشوی واژن استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد آن نیز می‌تواند باعث خشکی واژن شود.

خواص زردچوبه برای تسکین درد پریود

درد پریود یکی از مشکلات رایجی است که تقریبا تمامی زنان با آن روبرو هستند. این درد به خونریزی شدید در زمان پریود نیز مربوط می‌شود.

اما زردچوبه یکی از ادویه‌هایی است که در این مورد می‌تواند به شما کمک زیادی کند. خوردن دمنوش زردچوبه یا استفاده از زردچوبه در غذاها به اندازه کافی می‌تواند باعث آرامش فرد شود.

همچنین به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اسپاسمی که کورکومین دارد، مصرف زردچوبه می‌تواند به کمتر شدن دردهای پریودی کمک زیادی کند.

مضرات زردچوبه

خوردن بیش از حد زردچوبه می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی یا کبدی شود. همچنین مصرف آن توسط افرادی که حساسیت دارند می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند بثورات پوستی و درد شکم شود.

اما برای اینکه بتوانید از زردچوبه به طرز صحیحی استفاده کنید در این قسمت به شما یاد می‌دهیم که چگونه از آن استفاده کنید:

چای زردچوبه

مانند زنجبیل، ریشه زردچوبه را می‌توان به یک چای مغذی و خوش طعم تبدیل کرد. روش آماده کردن این چایی عبارت است از:

  • 2 قاشق غذاخوری ریشه زردچوبه خرد شده یا 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه،
  • یک دوم فنجان آب را جوش بیاورید،
  • زردچوبه را درون آب جوش بریزید،
  • بگذارید 5 دقیقه بجوشد و سپس آن را صاف کنید.

برای طعم بهتر می‌توانید آن را با عسل ترکیب کنید و میل کنید.

برای خرید زردچوبه قلم هندی، پودر زردچوبه، صابون زردچوبه و کلیه محصولات زردچوبه نیز می‌توانید از طریق فروشگاه گیاهینه اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا