ایرانی کسب و کارعمومی

میز کنسول را کجای اتاق خواب قرار بدم

آینه و کنسول دو یار قدیمی هستند که با استفاده درست می‌توانند خانه شما را شیک‌تر و بزرگ‌تر از همیشه نشان دهند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین جا برای قرار دادن آینه کنسول کجاست این مطلب را بخوانید.

به نظر شما آینه و کنسول چه نقشی در دکوراسیون منزل دارد؟ مکان قرار گیری آن‌ها چقدر مهم است؟ اگر قصد دارید یک آینه و کنسول بخرید، به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید؛ زیرا اگر آن را در جای اشتباهی قرار دهید نه تنها زیبایی آن به چشم نخواهد آمد، بلکه باعث می‌شود کل دکوراسیون خانه ناهماهنگ و نازیبا به نظر برسد. برعکس اما، اگر این وسیله را در جای درست خود قرار دهید یک تغییر زیبا و اساسی در خانه شما به وجود خواهد آمد.

Where should I place the console table in the bedroom

نکات مهم برای مکان قرارگیری آینه و کنسول

البته آینه و کنسول جزو لوازم ضروری منزل محسوب نمی‌شود و نیاز خاصی به وجود آن نیست؛ اما اگر آن را در وسیله داشته باشید قطعا دلبرترین اکسسوری خانه شما محسوب می‌شود، به طوریکه باور نمی‌کنید قبلا این دو دوست صمیمی را در خانه نداشتید! در این بخش به شما خواهیم گفت گذاشتن آینه کنسول در هر نقطه از خانه چگونه است و چطور می‌توانید بهترین مکان قرار دادن آن را پیدا کنید.
در کل آینه و کنسول اگر در جای درستی قرار داده‌شوند باعث بزرگتر و پرنورتر به نظر رسیدن خانه شما می‌شوند و اگر در جای بدی آن دو را بگذارید باعث می‌شوند خانه شلوغ و نامرتب به نظر برسد.

قرار دادن آینه کنسول در راهرو ورودی

یکی از بهترین جاها برای گذاشتن آینه و کنسول راهرو ورودی خانه است. با این کار هم ورودی خانه را تزیین کرده‌اید و هم آینه کنسول را در جای خوبی گذاشته‌اید. شما می‌توانید آینه کنسول را در راهرو ورودی، راهرو کنار پله‌ها و پاگرد در خانه‌های دوبلکس قرار دهید.

گذاشتن آینه و کنسول در پذیرایی

پذیرایی یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن آینه و کنسول است، اما مسئله مهم این است که شما آینه کنسول را کجای پذیرایی قرار می‌دهید. بهتر است این وسیله زیبا را کنار دیواری بگذارید که تزیینات زیادی ندارد تا باعث شلوغ به نظر رسیدن خانه نشود. گذاشتن آینه کنسول کنار هم ایده خوبی است. با این کار به مهمانان خود احساس صمیمیت بیشتری را القا خواهید کرد.

مدل چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

برای یافتن بهترین مکان برای آینه کنسول باید به اندازه این وسیله دقت کنید. گذاشتن آن کنار مبل‌ها هم فضا را لوکس و شیک می‌کند و هم می‌توان با این کار ظرف‌‌ها را داخل کنسول قرار داد و برای میز ناهار خوری از آن استفاده کرد. می‌توانید یک قاب عکس زیبا یا یک تابلو مدرن کوچک روی دیوار کنار آینه نصب کنید یا یک گلدان آپارتمانی کوچک روی کنسول قرار دهید.

چگونگی تزیین کنسول به سلیقه شما بستگی دارد. فقط حواستان باشد موقع خرید آینه کنسول به سبک دکوراسیون خود توجه کنید، مثلا اگر دکوراسیون مدرن دارید، آینه کنسول مدرن بخرید.

قرار دادن آینه کنسول در اتاق خواب

اگر اتاق خواب بزرگی دارید قرار دادن آینه کنسول در آن ایده بدی نیست. خرید یک میز کنسول کوچک و جمع و جور برای قرار دادن وسایل آرایشی شما فکر بسیار خوبی است و می‌توانید به جای میز توالت از آینه و کنسول زیبا و شیک استفاده کنید.

نوع چیدمان منزل برای خرید آینه و کنسول ارزان قیمت

قبل از اینکه به سراغ خرید آینه کنسول ارزان بروید ببینید آیا حضور آینه و کنسول در چیدمان شما مهم است؟ اصلا شاید نیازی به این نباشد که این وسیله را خریداری کنید. اگر بازهم می‌خواهید این کار را انجام دهید بهتر است به مراکز تولید این وسیله سر بزنید، معمولا در کارگاه‌ها قیمت اجناس پایین‌تر از مغازه‌ها است و می‌توانید یک آینه کنسول باکیفیت ولی قیمت مناسب در آن‌جا پیدا کنید.

آینه و میز کنسول‌ چوبی از دیرباز جزئی مهم از دکوراسیون داخلی منازل به حساب می‌آمدند. برای برخی خانه‌ها جنبه تزئینی داشتند و برای برخی خانه هم، جنبه کاربردی. همین الان هم به همین صورت است با این تفاوت که حتی آینه و کنسول‌های کاربردی هم به قدری زیبا طراحی می‌شوند که خودشان یک پا وسیله تزئینی به حساب می‌آیند.

برای قسمت‌های مختلف خانه، اینه و کنسول‌هایی خاص طراحی می‌شود و تنوع به حدی بالا رفته که با دیدن یک اینه کنسول به سختی می‌توان تشخیص داد برای کدام قسمت خانه مناسب است. در این مقاله، می‌خواهیم با یک نگاه دقیق به مسئله نگاه کنیم. در انتهای مقاله، جواب این سوال پرتکرار که ” جای و کجاست و چیدمان آینه و کنسول باید به چه صورتی باشد” را خواهید گرفت. پس با همراه باشید.

هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد

بله. حتما این بیت شعر زیبا که می‌گوید:” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد را هزاران بار شنیده‌اید “. اگر یک طراح دکوراسیون باشید، اصلا این بیت شعر را همینطوری که قبلا شنیده‌ بودید نخواهید شنید. احتمالا این طور آن را می‌شنوید که هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد! جدای از شوخی یکی رمز و رازهایی که طراحان دکوراسیون این است که هر وسیله را با توجه به کابرد و وضعیت ظاهری‌ای که دارد در جاهای مختلف خانه قرار می‌دهند.

جای آینه و کنسول کجاست

جای آینه و کنسول کجاست؟ سوال ساده‌ای است ولی یک جواب پیچیده دارد. اینه و کنسول‌ها را در هر جایی از خانه می‌توان قرار داد؛ به شرطی که مناسب آن مکان خاص باشد. در نتیجه، زمانی که صحبت از این مسئله به میان می‌آید که جای آینه کنسول کجاست، باید مشخص کنیم که چه نوع آینه کنسولی؟ به چه شکل و شمایلی و با چه اندازه‌ای.

اصول چیدمان آینه و کنسول در قسمت‌های مختلف خانه

در هر قسمت از خانه که بخواهید آینه و کنسول را قرار دهید، بهتر است از اصول چیدمان آینه و کنسول تبعیت کنید. آینه باید درست بالای کنسول و در مرکز قرار بگیرد. آینه می‌تواند روی کنسول باشد یا با وسایل نگهدارنده مثل میخ به دیوار متصل شود. کنسول هم به همین صورت است. علاوه بر اینکه می‌تواند از انواع پایه‌ای باشد و روی زمین قرار بگیرد می‌تواند بدون پایه بوده و به دیوار متصل شود. و این ربطی به این که کنسول و آینه در کدام قسمت خانه‌اند ندارد.

در ضمن، به این نکته هم توجه کنید که استفاده از آینه و کنسول با همدیگر گرچه زیبا و اصولی است، اما واجب نیست. گاهی استفاده آینه به تنهایی یا کنسول به تنهایی ایده‌ی بهتری است. گاهی هم می‌توان هر کدام از آنها را در کنار چیزهای دیگری استفاده کرد. مثلا، استفاده از آینه بالای جاکفشی یا بالای یک نگهدارنده لباس. یا استفاده از کنسول زیر یک قاب عکس زیبا.

جای کنسول در پذیرایی

یکی از قسمت‌هایی که حتما برای قرار دادن آینه و کنسول در خانه در نظر گرفته‌اید، پذیرایی است. بله، پذیرایی بهترین جایی است که می‌توان برای این وسیله در نظر گرفت. چه کسی است که خوشش نیاید چیدمان خانه‌اش در نظر مهمانان لوکس و قشنگ به نظر نیاید؟ اصلا این یکی از اصول پذیرایی است. این که محیط زیبایی برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کنید. کنسول‌ها دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهند و فضای سالن را مرتب‌تر و لاکچری‌تر به نظر خواهند آورد.

جای کنسول در پذیرایی با توجه به این که سالن پذیرایی شما چقدر مساحت دارد تایین می‌شود. می‌توانید آینه و کنسول را در کنار مبلمان یا در قسمتی دورتر از آن قرار بدهید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند که چه خانه‌شان بزرگ باشد و چه کوچک کنسول دقیقا نزدیک مبلمان باشد. به چند دلیل:

  • به این خاطر که به عنوان یک عنصر تزئینی و کنار مبلی دیده می‌شود.
  • می‌توان روی کنسول را با لوازم دکوری پر کرد.
  • می‌توان داخل کشوهای آن لوازم پذیرایی را قرار داد و هنگام آمدن مهمان کار پذیرایی را بهتر و ساده‌تر کرد.

کنسول انتخابی برای سالن پذیرایی بهتر است از انواع کنسولی باشد که روی زمین قرار می‌گیرند. چون این نوع کنسول‌ها شکیل‌ترند و لوکس‌تر به نظر می‌رسند. اکثر کنسول‌های دیواری، مناسب فضای پذیرایی نیستند. این که سبک کنسول چه باشد، بستگی به سبک و فضای خانه دارد. کنسول کلاسیک برای سالن پذیرایی کلاسیک مناسب است و میز کنسول مدرن هم برای خانه‌هایی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند.

در اتاق پذیرایی می‌توان به جای آینه بالای کنسول از تابلو استفاده کرد. یک تابلو فرش زیبای کلاسیک بالای یک کنسول سلطنتی یا یک نقاشی که توسط یک نقاش معاصر طراحی شده برای بالای یک میز کنسول مدرن واقعا مناسب و برآزنده خواهد بود.

روی کنسول را می‌توان با استفاده از لوازم لوکس و تزئینی پر کرد. اگر طرفدار این سبک لوازم تزئینی نیستید، بهتر است به استفاده از قاب عکس فکر کنید. همچنین می‌توانید با چند کتاب که مضمون خوب و طراحی جلد جالبی دارند، یک صحنه فرهنگی و چشم نواز به وجود بیاورید. گل‌های آپارتمانی هم برای قرار گرفتن در کنار کنسول یا روی آن مناسب‌اند. اگر عاشق طبیعت هستید، می‌توانید کنسول را با استفاده از گل‌های و گیاهان آپارتمانی تزئین کنید.

دکمه بازگشت به بالا