ایرانی کسب و کارعمومی

آیا اینورتر صنعتی بهتر است؟

سیستم های اینورتر صنعتی در محیط های سخت استفاده می شوند و به طور ویژه برای محافظت از بارهای مهم در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند. یک مبدل امپدانس برای جداسازی بار از منبع ورودی استفاده می شود. در غیر این صورت ممکن است اینورتر و بار آسیب جدی ببینند.

کاربردهای اینورتر صنعتی

قدرت یک نیاز مهم صنعت است. اینورتر یک دستگاه مستقل است که ولتاژ DC را به ولتاژ AC تبدیل می کند. اینورترها اطمینان حاصل می کنند که منبع تغذیه بدون وقفه و مداوم است. در کاربردهای مختلفی مانند یو پی اس، کنترل کننده سرعت، موتورهای الکتریکی و … استفاده می شود. اینورترها انواع مختلفی دارند که برای مقاصد تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شوند. صنایع برای انجام مداوم عملیات صنعتی نیاز به استفاده از اینورترهای صنعتی دارند. اینورترها نقش مهمی در صنعت تولید و ساخت دارند. سازندگان اینورتر می توانند اینورترهای صنعتی را بر اساس نیازهای صنعتی خود سفارشی کنند. در اینجا به اهمیت و مزایای استفاده از اینورترهای صنعتی پی خواهید برد.

اهمیت استفاده از اینورتر صنعتی

اینورترهای صنعتی دستگاه هایی با کارایی بالا هستند که می توانند از قطع برق محافظت کنند. بسیاری از صنایع از برق به عنوان بخش مهمی از عملیات خود استفاده می کنند. صنایعی مانند تولید برق، حمل و نقل، تولید، استخراج نفت و غیره. باید بدون وقفه کار کند. خاتمه فعالیت منجر به زیان مالی خواهد شد. تمامی این صنایع برای عملیات صنعتی مستمر نیاز به منبع تغذیه ثابت و پایدار دارند. کاربردهای صنعتی مانند سیگنال‌دهی راه‌آهن و شبکه، تخلیه فرودگاه، ایستگاه‌های کنترل خطوط لوله و کارخانه‌های تولیدی نیاز به منبع تغذیه مداوم دارند.

قطعی برق، قطعی و قطعی برق بزرگترین تهدید برای صنعت تولید است. مؤسسات صنعتی در برابر تغییرات در عرضه مواد غذایی آسیب پذیر هستند. صدمات ناشی از قطع برق، البته بسیار زیاد خواهد بود. قطع برق به مدت تقریباً ده ثانیه می تواند منجر به وقفه لحظه ای در تولید شود. این می تواند باعث آسیب به تجهیزات و ماشین آلات در صنعت تولید شود. بنابراین، یک اینورتر صنعتی کارآمد و قوی باید برای رفع قطعی و خاموشی برق نصب شود.

صنایع اطمینان حاصل می کنند که اینورترهای صنعتی مناسب را که مقیاس پذیر و کارآمد هستند نصب می کنند. بنابراین اینورترهای صنعتی برای انواع صنایع و کاربردهای صنعتی اهمیت بیشتری دارند. صنایع باید اینورتر صنعتی مناسب را از نظر بار قدرت و عملکرد انتخاب کنند.

ساختار اینورتر صنعتی

اینورتر یا موتور AC وسیله ای است که برای کنترل موتورهای AC استفاده می شود. یکی از عوامل مهم در سرعت کار این دستگاه ها فرکانس ولتاژ ورودی است که توسط اینورتر برای تنظیم سرعت تغییر می کند. دستگاه های ترانس صنعتی به دو دسته ورودی تک فاز و ورودی سه فاز تقسیم می شوند. این ورودی به معنای برق ورودی شبکه شهری به اینورتر است و اینورتر تک فاز به معنای دستگاهی است که با برق ورودی تک فاز کار می کند. تک اینورتر با سالها تجربه مفید در زمینه واردات انواع تجهیزات صنعتی در ایران، یکی از تامین کنندگان و صادرکنندگان اصلی اینورتر از شرکت های مختلف می باشد. شرکت هایی که با Paras Drive قرارداد دارند، هیوندای کره، LS کره، هایتک تایوان، دلتا چین و آی مستر هستند. اینورتر یا موتور یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی است.

پیشرفت علم و فناوری در صنعت و تولید تجهیزات پیشرفته صنعتی کمک زیادی به سهولت در صنعت و تسریع روند کار در این صنعت کرده است. اینورتر یکی از دستگاه هایی است که با معرفی خود بسیاری از مشکلات صنعت و دستگاه ها را برطرف کرده است. مبدل های صنعتی هسته اصلی تولید برق در منابع برق اضطراری هستند، بنابراین کیفیت ولتاژ و قابلیت اطمینان از عوامل اصلی انتخاب مبدل های صنعتی می باشد. داشتن راندمان بالا در کنار تنظیم مناسب در کنار حفظ حداقل میزان نویز ریپل شامل افست و هارمونیک های ورودی و خروجی یکی دیگر از فاکتورهای مبدل های صنعتی است.

3 ویژگی اصلی اینورترهای صنعتی شامل موارد زیر است:

1. فیلتر خازنی: که برای کاهش ریپل برق ورودی نصب می شود.

2. بخشی از مبدل برق شهری: تبدیل AC به ولتاژ بالا (تبدیل AC-DC)

3. قطعه سوئیچینگ برق یا IGBT: برای تولید پالس های PWM با سرعت بالا (تبدیل برق DC به AC). مهمترین بخش های یک اینورتر IGBT ها هستند. در اینورتر از IGBT برای تولید فرکانس های مختلف استفاده می کنیم. اصطلاح IGBT مخفف عبارت Insulated-Gate Bipolar Transistor می باشد. IGBT یک ترانزیستور دوقطبی گیت عایق است و یکی از نیمه هادی هایی است که سرعت سوئیچینگ فوق العاده بالایی دارد و در کاربردهای سوئیچینگ با سرعت بالا استفاده می شود.

انواع اینورتر صنعتی

انواع مختلفی از اینورترهای صنعتی مناسب برای کاربردهای کنترلی مختلف وجود دارد، انواع اینورتر بسته به نوع کاربرد از همه برندها موجود است. انواع مبدل ها عبارتند از:

اینورتر ls

اینورتر زیمنس

اینورتر با تکنولوژی بالا

اینورتر معلم

اینورتر اشنایدر

اینورتر دلتا

اینورتر زعفرانی

اینورتر بکش

و…

انواع اینورتر بسته به مدل و کیلووات در تمامی برندهای آسیایی و اروپایی یافت می شود. همچنین قیمت انواع اینورتر با توجه به نوع و کیلووات آن متفاوت است.

مزایای اینورترهای صنعتی

در متن زیر به مزایای اینورترهای صنعتی در صنعت تولید می پردازیم.

افزایش بهره وری

اینورترهای صنعتی نه تنها منبع تغذیه بدون وقفه صنعت را تامین می کنند، بلکه ظرفیت حمل منبع تغذیه را نیز افزایش می دهند. بنابراین افزایش ظرفیت حمل می تواند به افزایش بهره وری صنعت تولید کمک کند. بنابراین صنعت باید اینورترهای برق صنعتی را بر اساس ظرفیت بار مورد نیاز نصب کند. افزایش بهره وری باعث افزایش درآمد صنعت تولید می شود.

از ایستادن خودداری کنید

احتمال قطع برق در کارخانه ها وجود دارد که می تواند فعالیت های صنعتی را متوقف کند. زیرا قدرت مهمترین چیزی است که برای ادامه فرآیندهای صنعتی لازم است. این امر به میزان بیشتری بر بهره وری صنعت تولید تأثیر می گذارد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های ناشی از قطع برق و نوسانات برق باید یک اینورتر صنعتی تعبیه شود.

تبادل حرارت ایمن است

سیستم صنعت تولید شما باید به روز شود. هنگام استفاده از مبدل های صنعتی، امکان تعویض قطعات صنعتی بدون خاموش شدن کل سیستم وجود دارد. مبدل های برق صنعتی را می توان در حین استفاده از سیستم تعویض کرد. این ویژگی باعث افزایش بهره وری و جلوگیری از اختلال در صنعت می شود.

از دستگاه خود محافظت کنید

صنعت تولید از تجهیزات و ماشین آلات جدیدی استفاده می کند که می تواند به دلیل قطع برق باعث آسیب شود. اینورترهای صنعتی می توانند از آسیب های ناشی از منبع تغذیه ناسازگار جلوگیری کنند.

ویژگی های اینورترهای صنعتی

برخی از ویژگی های اینورترهای صنعتی عبارتند از:

کنترلر 16 بیتی DSP

ترانسفورماتور ایزولاسیون داخلی

سوئیچ استاتیک داخلی

کلید دنده دستی داخلی

عملکرد محدود کننده در این زمان

تنظیم ولتاژ خروجی <1%

100٪ عدم تعادل بار.

تغییر تاخیر از 20 میلی ثانیه به 10 ثانیه (قابل تنظیم از طریق LCD)

مخاطبین رایگان بالقوه

سیستم کنترل از راه دور

و….

مبانی عملکرد اینورتر صنعتی

اصل اساسی پشت کار یک اینورتر مشابه عملکرد یک نوسانگر است. عنصر اصلی اینورتر ترانسفورماتور است. این یک دستگاه الکترونیکی است که می تواند DC را در یک ولتاژ و فرکانس خاص به AC تبدیل کند. موارد فوق از مزایای مهم و مهم اینورترهای صنعتی می باشد.

دکمه بازگشت به بالا