بین الملل

هجوم خودرو معترضان به خانه شهردار حومه پاریس

خبر‌ها حاکی از هجوم یک خودروی متعلق به معترضان فرانسوی به خانه یکی از شهرداران مناطق جنوبی پاریس است.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فرانس پرس، شهردار یکی از شهر‌های حومه پاریس، در پیامی توئیتری از ورود معترضان به منزل شخصی خود خبر داد.

به گفته «ونسان جینبران»، معترضان با خودرو شخصی خود به منزل وی در جنوب پاریس هجوم برده اند.

گفته می‌شود که در نتیجه این اقدام، همسر و یکی از فرزندان شهردار مجروح شده اند.

وزارت کشور فرانسه در تازه‌ترین آمار، شمار بازداشت‌شدگان پنجمین شب ناآرامی‌ها در این کشور را ۴۸۶ نفر اعلام کرد که تعداد ۱۹۴ مورد از بازداشتی‌ها به پاریس مربوط می‌شود.

سه‌شنبه هفته گذشته، با شلیک پلیس به راننده‌ای که به فرمان ایست بی‌توجهی کرده بود، «نائل.ام »۱۷ ساله در شهر «نانتر» فرانسه جان سپرد. این اقدام پلیس که پیشتر نیز بار‌ها با انتقاداتی در مورد بکارگیری خشونت علیه مردم عادی و استفاده از زور و سلاح مواجه بود، خشم غیرقابل کنترلی را در سراسر فرانسه برانگیخت.

شب‌های ناآرام فرانسه با آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به صحنه درگیری‌های تازه معترضان با پلیس تبدیل شده است.

عصر شنبه، ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی و هزاران آتش نشان برای مقابله با موج اعتراضات به سطح خیابان‌های فرانسه بسیج شدند.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا