محدودیت های کرونایی برای سفرها ادامه می یابد؟

محدودیت های کرونایی برای سفرها ادامه می یابد؟

پس از کاهش 30 درصدی در سفرهای جاده ای ، تعداد عفونت های کرونا ویروس و مرگ و میر در روز از حدود 500 به 178 مورد افزایش یافته است ، و این محدودیت ها باید برای کاهش سفر مردم و کنترل بهتر و بیشتر آنها ادامه یابد. تاج در کشور؟

به گزارش مجله روز ، علی رغم هشدارهای متعدد مقامات ارگان ها و وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت راه و شهرسازی ، آمارها نشان می دهد که مردم در نیمه دوم سال جاری هر زمان آنها در تعطیلات هستند آنها در حال ترک بودند و البته عدم رعایت نکات دیگر باعث شد که آمار روزانه آلودگی و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا هر روز افزایش یابد. کار به جایی رسید که طبق اطلاعات منتشر شده در 17 نوامبر سال جاری ، بیش از 486 نفر جان خود را از دست داده اند که بالاترین تعداد مرگ در تاجگذاری در ایران است.

به دنبال بدتر شدن این وضعیت ، شایعه شد که ستاد ملی ضد تاج تائید محدودیت های جدیدی را اعلام می کند و این محدودیت ها ، که شامل محدودیت هایی در ترافیک شهری و برون شهری است ، از اول دسامبر اعمال شد ، بر اساس آن اگر حذف پلاک غیربومی از و به استانها و شهرهای قرمز و نارنجی برای رانندگان متخلف در رابطه با شیوع ویروس تاج تا جریمه حداکثر یک میلیون تومانی در نظر گرفته شود.

این حادثه باعث کاهش تردد مسافران و وسایل نقلیه افراد در محورهای برون شهری شد ، زیرا به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، آوارگی مردم طی هفته های اخیر 30 درصد کاهش یافته است.

وی در گفت وگو با مجله روز اظهار داشت: اعمال محدودیت های ترافیکی در هفته های اخیر و حتی زودتر از آن ، بر سفر مسافت افراد با وسایل نقلیه عمومی و شخصی تأثیر گذاشته است. آمارهای ثبت شده نشان می دهد که سفرهای افراد در حمل و نقل عمومی در حال کاهش و ادامه است و مسافران قطارها ، هواپیماها و اتوبوس ها در این مدت نسبت معینی کاهش یافته اند. ترافیک جاده ای نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سال گذشته در شرایط عادی 330 دستگاه در هر ساعت رانندگی می شد ، اکنون این تعداد به حدود 220 تا 230 دستگاه رسیده است.

به نظر می رسد این کاهش ترافیک در کاهش میزان مرگ و میر تاج و مرگ و میر تأثیر داشته است ، زیرا طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تعداد مرگ های تاج در 24 ساعت گذشته بیش از دو است و یک شبه به 178 نفر رسیده است. اکنون با توجه به اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای اعمال محدودیت های ترافیکی طی هفته های آینده ، باید دید که ستاد تاج ملی با این محدودیت ها برای کنترل میزان بروز و میزان مرگ و میر این بیماری در کشور است. بودن؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا