بین الملل

تاکید تاجیکستان و افغانستان بر توسعه همکاری های دو جانبه + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین مجله روز در دوشنبه ، در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و میرحمان رحمانی رئیس پارلمان افغانستان بر لزوم توسعه همکاری های دو جانبه تأکید شد.

در این دیدار ، طرفین در مورد همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف پارلمانی ، سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی ، تجاری ، علمی و فرهنگی گفتگو کردند.

رحمان و رحمانی همچنین بر اهمیت تبادل نظر و همکاری عملی امنیتی دوشنبه و کابل در مورد اوضاع سیاسی و نظامی کنونی افغانستان و چشم انداز توسعه آن تأکید کردند.

هر دو طرف همچنین بر اهمیت مبارزه با گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر تأکید کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان اظهار داشت که کشورش نه تنها از نظر جغرافیایی بلکه از نظر ارزشهای مشترک نیز همیشه در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

وی تأکید کرد که تاجیکستان از اقدامات دولت و مردم افغانستان ، هم از نظر زبان و هم از نظر فرهنگی ، برای برقراری صلح ، ثبات و بازسازی در کشورشان حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان و رئیس پارلمان افغانستان در مورد توسعه روابط در زمینه های مختلف به ویژه انرژی ، زیرساخت ها و ایجاد کریدورهای جدید حمل و نقل بین دو کشور تبادل نظر کردند.

لازم به ذکر است که رئیس پارلمان افغانستان که برای شرکت در جلسه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان ناظر وارد تاجیکستان شد ، با رئیس مجمع نیز دیدار کرد. امام علی.

در این دیدار ، موارد مربوط به گسترش همکاری های پارلمانی و همچنین تعاملات در زمینه های مختلف روابط دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفته شد که ثبات و امنیت افغانستان برای اطمینان از صلح و ثبات منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

طرفین بر لزوم شناسایی زمینه های جدید برای تعمیق همکاری های دوجانبه و همچنین تعاملات چند جانبه در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای و مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی تأکید کردند.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا