بین الملل

حمایت رهبر هنگ‌کنگ از تصویب قانون ضد تحریم‌ها در مجلس محلی

رهبر هنگ کنگ روز سه شنبه تاکید کرد که از اجرای قانون چین در مورد مستعمره سابق انگلیس در واکنش به تحریم های خارجی حمایت می کند.

به گزارش مجله روز ، به نقل از رویترز ، کری لام ، رهبر هنگ کنگ در نشست خبری هفتگی خود گفت ترجیح می دهد این قانون از طریق پارلمان هنگ کنگ ارائه شود و نه از پکن ، و این قانون باید به ضمیمه موارد کوچک اضافه شود. قانون اساسی. هنگ کنگ

کری لام گفت: “هنگ کنگ برای انجام مسئولیت های قانونی خود از جمله حفاظت از خودمختاری ، امنیت و علاقه به توسعه آن ، همه تلاش خود را انجام می دهد.” ما از این قانون ملی ، قانون ضد تحریم ها ، که به عنوان ضمیمه سوم ذکر شده است ، حمایت می کنیم.

در ماه ژوئن ، پکن قانونی را تصویب کرد که افراد و نهادهایی را که در اجرای یا توجیه اقدامات تبعیض آمیز علیه شهروندان یا موسسات چینی در لیست ضد تحریم های دولت چین مشارکت دارند ، فهرست می کند.

طبق قوانین چین ، ورود یا تبعید این افراد به چین ممنوع است. دارایی آنها ممکن است در چین ضبط شود و همچنین ممکن است از تجارت با موسسات یا افراد چینی منع شود. این قانون زمانی اعمال شد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر چین در زمینه تجارت ، فناوری ، هنگ کنگ و منطقه سین کیانگ فشار آوردند. منتقدان هشدار داده اند که تصویب قانون در هنگ کنگ می تواند چهره آن را به عنوان یک مرکز مالی جهانی خدشه دار کند.

هنگ کنگ در سال 1997 با درجه خودمختاری و آزادی بالا تسلیم دولت چین شد. دولت آمریکا مقامات چینی و هنگ کنگ را به دلیل سرکوب آزادیهای شهرهای هنگ کنگ توسط پکن تحت قانون امنیت ملی جدید که از روز دوشنبه سال گذشته اجرا شد ، تحریم کرده است.

وزیر دادگستری هنگ کنگ روز یکشنبه گفت که “طبیعی ترین و مناسب ترین راه” برای معرفی این قانون ضد تحریم در هنگ کنگ ، افزودن آن به ضمیمه قانون اساسی است. اما برای آن ، ابتدا باید این قانون در بالاترین نهاد پارلمان چین یعنی کنگره ملی خلق تصویب شود. به گفته رسانه ها ، در نشست 17-20 آگوست در پکن تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا