بین الملل

رسوایی مالی؛ واتیکان بیش از ۵۰۰۰ ملک و مستغلات در اروپا دارد

قضاوت در مورد املاک و مستغلات یک کاردینال با نفوذ واتیکان آغاز می شود. برای روشن کردن این موضوع ، واتیکان ابتدا لیست دارایی های خود را منتشر کرد. این دولت بیش از 5،000 ملک در اروپا دارد.

به گزارش مجله روز ، دادگاه علیه کاردینال قدرتمند واتیکان فردا سه شنبه 27 جولای آغاز می شود. چند روز قبل از شروع دادگاه ، دفتر املاک واتیکان (APSA) ترازنامه سالانه خود را که شامل املاک و مستغلات و درآمد برای اولین بار است ، منتشر کرد.

این اسناد از جمله نشان می دهد که واتیکان دارای 4051 ملک در ایتالیا و 1120 ملک در لندن ، پاریس ، ژنو و لوزان است. به گفته آپسا ، سود حاصل از این املاک سال گذشته کمی کمتر از 51 میلیون یورو بوده است. در حال حاضر ارزش این دارایی ها یک میلیارد و 800 هزار یورو است.

به گزارش دویچه وله ، آنتونیو گوئررو ، رئیس دبیرخانه اقتصادی واتیکان با اشاره به انتشار این اسناد گفت پاپ فرانسیس تلاش های بی سابقه ای برای ایجاد شفافیت در امور مالی واتیکان انجام می دهد. وی گفت: “فرهنگ ما محرمانه است ، اما ما یاد گرفته ایم كه شفافیت می تواند از ما در امور اقتصادی بهتر محافظت كند.”

فروش پرونده اختلاس املاک و مستغلات

رسوایی خرید ملک گران قیمت در منطقه چلسی لندن ، که در سال 2018 و 2019 فاش شد. ده نفر به اختلاس متهم می شوند ، از جمله آنجلو باکیو ، کاردینال با نفوذ ایتالیایی متهم به اختلاس ، سو abuse استفاده از قدرت و تلاش برای نفوذ شاهدان

وی به اختلاس بخشی از درآمد خود از املاک واتیکان و همچنین برداشت آنها از صندوق های خیریه برای وی و بستگانش متهم است. باچیو همه اتهامات را رد كرده و خود را بی گناه دانسته است.

پس از رسوایی مالی ، پاپ فرانسیس در ماه نوامبر گذشته نظارت مالی دبیرخانه دولت واتیکان را بر عهده گرفت و آن را به آپسا تحویل داد. رئیس سازمان در گزارشی گفت که اقدامات قانونی علیه کسانی که به اعتبار و مقدس واتیکان لطمه زده اند ، انجام خواهد شد. این ملک نیز فروخته خواهد شد.

این گزارش سه زمینه را برجسته می کند: “املاک و مستغلات ، سرمایه گذاری و سایر فعالیت ها”. این گزارش شامل فعالیت هایی با اوراق بهادار و سرمایه گذاری در اوراق بهادار بین المللی ، مشاوره و دسترسی به بازارهای سرمایه برای شورای واتیکان و سایر موسسات است. “سایر فعالیت ها” شامل خدمات دفاتر خرید ، حسابداری ، درآمد و پرداخت و همچنین آژانس مسافرتی Peregrinatio Ad Petri Sedem است که بلیط و ترتیب سفر اعضای واتیکان را فراهم می کند.

این اسناد نشان می دهد که تنها 14 درصد از املاک و مستغلات واتیکان با قیمت های بازار اجاره شده است. 86٪ باقیمانده عمدتا توسط واتیکان به عنوان یک فضای مسکونی یا اداری با هزینه کم استفاده می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا