بین الملل

رئیس جمهور اوکراین، روسیه را به حمایت از کودتا در کشورش متهم کرد

رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که در خطر کودتای مورد حمایت روسیه قرار دارد و یک سرمایه دار برجسته اوکراینی را به دست داشتن در این توطئه متهم کرد.

به گزارش مجله روز، به نقل از دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که منابع روسی در حال برنامه ریزی برای کودتا در اوکراین هستند و رینات آخمتوف تاجر اوکراینی درباره این توطئه مشورت شده است.

به گفته منابع، این کودتا که قرار بود با هزینه یک میلیارد دلاری انجام شود، قرار بود در 1 یا 2 دسامبر انجام شود.

زلنسکی گفت که ضبط‌های برخی از اعضای حلقه نزدیک به آخمتوف را در اختیار دارد که درباره این توطئه بحث می‌کنند.

او گفت: «ما نه تنها اطلاعاتی در این باره داریم، بلکه ضبط‌های صوتی نیز داریم که در آن نمایندگان اوکراین با نمایندگان روسیه در حال گفتگو هستند، از جمله مشارکت رینات آخمتوف در کودتای اوکراین».

رئیس جمهور اوکراین به نام دیگری اشاره نکرد و گفت که “آخمتوف را وارد جنگ علیه دولت اوکراین می کنند.”

آخمتوف به نوبه خود با عصبانیت به این اتهامات واکنش نشان داد و آنها را “کاملا نادرست” خواند.

رئیس جمهور اوکراین روسیه را به حمایت از کودتا در کشورش متهم کرد

رینات آخمتوف

وی در بیانیه ای گفت: «من از انتشار این دروغ، صرف نظر از انگیزه های رئیس جمهور، خشمگین هستم. من به دفاع از اوکراین آزاد با اقتصاد آزاد، دموکراسی و آزادی بیان ادامه خواهم داد.

دارایی خالص آخمتوف بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود و شرکت هلدینگ او، System Capital Management، مالک شرکت دیگری به نام DTEK است که 70 درصد از تولید برق آن را کنترل می کند. اوکراین و همچنین شرکت های مخابراتی و رسانه ای از جمله اوکراین هستند. چهارمین بیشترین شبکه تلویزیونی محبوب در کشور

در همان زمان، مسکو هرگونه دخالت در طرح کودتا در اوکراین را رد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت روسیه هرگز برای شرکت در چنین توطئه ای برنامه ریزی نکرده بود.

زلنسکی گفت که مقامات کاخ سفید در هفته‌های اخیر اطلاعاتی مبنی بر «تلاش‌هایی برای بی‌ثبات کردن کشور» و اینکه یک یا چند نفر از الیگارش‌های این کشور با روسیه مرتبط هستند به اشتراک گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا