بین الملل

اردوغان گزارش عملکرد داد – مجله روز

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شبکه های اجتماعی گفته است: «در ماه نوامبر، 64.6 میلیارد پوند به نیازمندان کمک شد. 6969 جوان دارای معلولیت در بخش دولتی مشغول به کار شدند. 7 هزار و 111 هموطن معلول و 13 هزار و 227 کودک در مراکز نگهداری از کودکان نگهداری شدند. دانشجویان تکمیل و 50 خوابگاه با ظرفیت 60 هزار و 339 تخت در اختیار دانشجویان قرار گرفتند.

در این گزارش آمده است: چهار استادیوم با ظرفیت کل 54255 تماشاگر به بهره برداری رسید که با موفقیت میزبان 164 رویداد ورزشی بین المللی از جمله فرمول 1 بود. در سال 2021 در مجموع 43857 پهپاد به پرواز درآمد. تعداد تروریست ها در داخل کشور را به کمتر از 156 نفر کاهش داد و بیش از 2700 عنصر تروریستی را خنثی کرد.

اردوغان با تاکید بر اینکه برنامه دفع کیسه های پلاستیکی از تولید 354 هزار تن زباله پلاستیکی جلوگیری کرد، افزود: با جلوگیری از واردات مواد خام پلاستیکی، حدود 2.44 میلیارد لیر صرفه جویی شد. از شگفتی های طبیعت، “کار برای ثبت این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو آغاز شده است.”

وی با بیان اینکه مساحتی بالغ بر 21 هزار و 614 مترمربع در فلات عیدر در فهرست مناطق بسیار حفاظت شده قرار گرفته است، گفت: همه خودروها را از فلات به پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت 1917 منتقل کردیم. در مرحله اول خانه ها و مغازه هایی را که بعد از زلزله ازمیر شروع به ساخت کردند، تحویل دادیم. امیدواریم به زودی قسمت های باقی مانده را تکمیل کنیم. تولید انبوه واکسن ملی و داخلی ترکواک آغاز شد. ترکیه جزو 9 کشور برتر تولید کننده واکسن در جهان است. همچنین طرح آموزش حرفه ای 1000 مدرسه را اجرا کردیم که 50 مرکز تحقیق و توسعه برای دانش آموزان فراهم کرد. مرکز فرهنگی آتاتورک افتتاح شد که یکی از نقاط برجسته ترکیه مدرن است.

رئیس جمهور ترکیه در این گزارش افزود: سال گذشته ما میزبان چهار رویداد مهم بین المللی بودیم. ما از حقوق و منافع مشروع ترکیه و جمهوری ترک شمالی قبرس در شرق مدیترانه حمایت می کنیم. ما به طور فعال و با موفقیت شش سازمان از جمله سازمان ترکیه را اداره می کنیم.

اردوغان آن با بیان اینکه با افزایش صادرات مواد معدنی خود به 6 میلیارد دلار رکورد تاریخ را شکستند، تاکید کرد: این یک گام راهبردی در راستای امنیت تامین انرژی است.

311311

دکمه بازگشت به بالا