بین الملل

بایدن عازم بروکسل شد – مجله روز

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز ساعت 8:40 صبح به وقت محلی کاخ سفید را برای سفری شامل گفتگو با رهبران اروپایی و ناتو در بروکسل و سفر به ورشو برای مشورت با آندری دودا ترک کرد. او رئیس جمهور لهستان خواهد بود. .

دو منبع آگاه گفتند بایدن و تیمش برنامه‌هایی را برای اعمال تحریم‌ها علیه نمایندگان دومای روسیه در تلافی حمله روسیه به اوکراین طراحی کرده‌اند. انتظار می رود فردا (پنجشنبه) تحریم ها اعلام شود.

وال استریت ژورنال گزارش داد که 300 نماینده دومای روسیه احتمالا با تحریم روبرو خواهند شد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: “هیچ تصمیم نهایی در مورد اینکه چه کسی تحریم می شود و چه تحریم هایی را در نظر خواهیم گرفت، گرفته نشده است. ما در حال بررسی تحریم های بیشتر هستیم که با هماهنگی متحدانمان در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و بایدن فرصت صحبت با آنها را دارد. .

جیک سالیوان، وزیر امنیت داخلی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که بایدن در نشست ویژه ناتو در روز پنجشنبه شرکت خواهد کرد، با رهبران گروه 7 دیدار خواهد کرد و در نشست شورای اروپا با 27 رهبر اتحادیه اروپا سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود که بایدن مرحله بعدی کمک نظامی به اوکراین را نیز هماهنگ خواهد کرد.

سالیوان گفت: علاوه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، بایدن با متحدان آمریکا برای تشدید تحریم‌های موجود برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها و تضمین اجرای کامل آنها همکاری خواهد کرد.

بایدن قول داده است که مستقیماً با روسیه وارد درگیری نشود، اما همچنین متعهد شده است که ایالات متحده از خاک ناتو دفاع خواهد کرد. این کشور برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو، نیروهای بیشتری از ایالات متحده را در سمت شرق ائتلاف مستقر کرده است.

بایدن در طول سفر خود به لهستان از سربازان آمریکایی مستقر در لهستان بازدید خواهد کرد و با کارشناسان برای کمک به صدها هزار اوکراینی که فرار کرده اند یا هنوز در اوکراین هستند، ملاقات خواهد کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا