استان ها

سفیر آکردیته ایران استوارنامه خود را به پادشاه لسوتو تقدیم کرد

پادشاه لسوتو در مراسم دریافت استوارنامه سفیر معتبر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ضمن تاکید بر گسترش روابط اقتصادی از حضور شرکت های ایرانی در این کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و استوارنامه سفیر ایران در لسوتو امروز (پنجشنبه 6 مرداد) استوارنامه خود را تقدیم پادشاه لسوتو کرد.

وی در همین رابطه در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه لسوتو و ارائه رونوشت وکالت نامه نوشت: با وزیر امور خارجه لسوتو در خصوص تقویت همکاری های فی مابین گفت و گو داشتیم. دو کشور در زمینه های دوجانبه و چندجانبه به ویژه همکاری در محافل بین المللی». سپس طی مراسمی استوارنامه خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به آقای لتسی سو پادشاه لسوتو تقدیم کردم و سپس در گفتگو با شاه و با حضور وزیر امور خارجه کشورمان راه های توسعه روابط دو کشور به ویژه روابط اقتصادی، حضور شرکت های ایرانی در پروژه های زیرساختی این کشور و همچنین همکاری در حوزه سلامت و مقابله با کرونا را مورد بررسی قرار دادیم.

آقاجعفری همچنین در این سفر با ماجرو نخست وزیر لسوتو دیدار و زمینه های همکاری اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در هر سه دیدار، مقامات لسوتو از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری ها و همچنین حضور شرکت های ایرانی در آن کشور استقبال کردند.

به گزارش فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی همچنین سفیر معتبر یا غیر مقیم در موزامبیک، آنگولا، لسوتو و سواتینی است.

لسوتو یک کشور محصور در خشکی است که در جنوب آفریقا واقع شده است و با هیچ کشور دیگری به جز آفریقای جنوبی مرز مشترک ندارد. این کشور 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر ساکنان آن به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند. لسوتو همچنین دارای معادن غنی زغال سنگ و الماس است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا