بین الملل

صهیونیست‌ها یک روستای فلسطینی را برای دویست و هشتمین بار به طور کامل تخریب کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر با لودر و بولدوزر به روستای «العراقب» در جنوب فلسطین اشغالی رفت تا این روستا را برای 280 بار تخریب کند. شهری که اهالی آن پس از هر بار تخریب خانه های خود را با چوب و پلاستیک بازسازی می کنند و به نماد مقاومت تبدیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری باترا، روستاییان به مبارزه با غارت و تصرف زمین ادامه می دهند و پس از هر ویرانی خانه های خود را بازسازی می کنند. خانه هایی که در برابر سرما و گرما سرپناه مناسبی برای ساکنانشان نیست.

تلاش‌ها برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از این منطقه ده‌ها سال به طول انجامید تا اینکه رژیم صهیونیستی در سال 2010 ده‌ها روستای فلسطینی را در صحرای نقب غیرقانونی اعلام کرد. اما ساکنان این روستاها می‌گویند خانه‌های آنها قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی ساخته شده است. پس از آن، حکم اقدامات صهیونیست ها برای تخریب و کوچ اجباری باقی مانده فلسطینی ها چند برابر شد، اما هر بار که بولدوزرها و ماموران خارج می شوند، ساکنان سعی می کنند با ابزار ساده خانه های خود را بازسازی کنند.

یکی از این روستاها العراقب نام دارد که در این روستا بیش از 80 فلسطینی در 22 خانوار زندگی می کنند. در اولین تخریب در سال 2010، صدها نفر از ساکنان مجبور به ترک روستا شدند، اما 80 نفر در آنجا ماندند و در سال های اخیر به نمادی از مردم فلسطین در سرزمین اجدادی خود تبدیل شده اند.

در صحرای نقب بیش از 40 روستا وجود دارد که رژیم صهیونیستی از سال 1951 در صدد تخریب و جابجایی اجباری ساکنان آنها بوده است.

در همین راستا منابع صهیونیستی در سال 2019 از طرح جدید این رژیم برای مهاجرت اجباری دهها هزار فلسطینی به صحرای نقب خبر دادند. منابع خبری اسرائیل در آن زمان نوشتند که مقامات تل آویو قصد دارند این برنامه را در چهار سال آینده تکمیل کنند. «یوری آریل» وزیر کشاورزی زمان رژیم صهیونیستی طرحی را به کابینه نتانیاهو ارائه کرد که بر اساس آن 36 هزار فلسطینی باید به اجبار روستاهای خود در صحرای نقب که در جنوب سرزمین های اشغالی است را ترک کنند. سال 1948، به مناطق مورد نظر رژیم صهیونیستی حرکت کرد

بر اساس این طرح، پروژه «خیابان اسرائیل» موسوم به «خیابان شماره 6» در صحرای نقب احداث و پنج هزار فلسطینی به اجبار به روستاهای «تل سبا»، «ابوتالول» و «امّم» منتقل خواهند شد. ” ضرب و شتم”.

پنج هزار فلسطینی دیگر نیز به روستاهای «ابوقرینات» و «وادی النعام» منتقل خواهند شد تا در محل روستاهای فلسطینی کارخانه احداث کنند. 15000 فلسطینی دیگر به بهانه ساخت پروژه تامین برق مرکزی اخراج خواهند شد.

از دیگر پروژه های این برنامه می توان به پروژه «معدن فسفات» اشاره کرد که قرار است در نزدیکی روستاهای فلسطینی ایجاد شود و یازده هزار فلسطینی در اثر این پروژه آواره شوند. تمامی ساکنان منطقه «آراد» نیز به بهانه حضور در منطقه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اخراج خواهند شد.

با مهاجرت اجباری فلسطینی های ساکن در این روستاها 260 کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در اشغال صهیونیست هاست.

رژیم اسرائیل مدعی است که حضور ساکنان این شهرک ها در این منطقه غیرقانونی است. زیرا پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1948 و اشغال این مناطق توسط صهیونیست ها ساخته شده اند. در تمام دهه های گذشته، صهیونیست ها نیز از ارائه خدمات اولیه مانند آب و برق به این روستاها خودداری کرده اند.

انتهای پیام/ م




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا