بین الملل

پوتین خشمگین؛ مانور عظیم روسیه با این ناو و بمب‌افکن/فیلم

به گزارش مجله روز به نقل از رسانه های انگلیسی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در دریای بالتیک و اقیانوس آرام نمایشی عظیم از قدرت نظامی به نمایش گذاشت.

در هشداری به ناتو، مسکو با بیش از ۱۰۰ کشتی جنگی در تمرینات دریایی شرکت کرد و در عین حال دو بمب افکن هسته ای را بر فراز سواحل شمالی اسکاتلند به پرواز درآورد.

یک روز پس از آغاز مانورهای دریایی سالانه ناتو در بالتیک، روسیه ۴۰ کشتی جنگی سطحی را در مانورهایی به دریا فرستاد که شامل ۳۵۰۰ پرسنل خدماتی و ۲۵ هواپیما و هلیکوپتر بود.

روسیه با هفت کشور ناتو به علاوه سوئد که به زودی به آن ملحق خواهند شد، مرز مشترک دریایی دارد و اعلام کرد که “مانور عملیاتی” ناوگان بالتیک تا ۱۵ ژوئن ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی ایالات متحده گفت که در سمت ناتو، ۶۰۰۰ پرسنل، ۵۰ کشتی و بیش از ۴۵ هواپیما در حال حاضر در رزمایش های بالتیک شرکت می کنند و فنلاند برای اولین بار به عنوان یکی از اعضای ائتلاف شرکت می کند.

در همین حال در خاور دور روسیه در حدود ۶۴۰۰ مایلی، بیش از ۶۰ کشتی نیروی دریایی و پشتیبانی و ۳۵ هواپیما برای انجام تمرینات در دریاهای ژاپن و اوخوتسک اعزام کرده است.

بیش از ۱۱۰۰۰ سرباز در این بازی های جنگی در اقیانوس آرام شرکت داشتند.

پوتین خشمگین؛ مانور عظیم روسیه با این ناو و بمب‌افکن/فیلم

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: رزمایش عملیاتی نیروهای همه تسلیحاتی ناوگان [اقیانوس آرام] در منطقه دریایی فراساحلی از ۵ تا ۲۰ ژوئن با هدایت دریاسالار ویکتور لینا، فرمانده ناوگان در حال برگزاری است.

این در حالی است که دو بمب‌افکن حامل موشک هسته‌ای استراتژیک Tu-۹۵MS، معروف به “خرس”، برای گشت زنی پنج ساعته در کنار هواپیمای رهگیر مافوق صوت MiG-۳۱ در دریاهای بارنتز و نروژ فرستاده شدند.

فیلمی از این ماموریت منتشر شد – که به عنوان یک نمایش پر سر و صدا دیگر از قدرت و هشدار به غرب توسط مسکو دیده می شود.

Tu-۹۵ ها تنها بمب افکن های هسته ای ملخی در جهان هستند و پوتین از این هواپیما برای انجام حملات متعارف بی امان به اوکراین استفاده کرده است.

تمرینات و گشت زنی بمب افکن های اتمی در بحبوحه شکست های بزرگ در جنگ پوتین در اوکراین انجام می شود.

اوکراین گفت که نیروهایش در حال پیشروی در اطراف باخموت هستند، پس از اینکه یک ضد حمله شدید شهری در جناح شمالی شهر محاصره شده را تصرف کرد و روس ها را مجبور به فرار کرد.

پوتین خشمگین؛ مانور عظیم روسیه با این ناو و بمب‌افکن/فیلم

یوگنی پریگوژین، رئیس مزدوران واگنر، پیروزی اوکراین را “ننگ” خواند و از فرماندهان ارشد نظامی پوتین خواست تا به خط مقدم بروند و شکست را خودشان ببینند.

ولادیمیر پوتین سه روز پیش از اعضای کابینه اش خواست تحت هیچ شرایطی، به بدخواهان اجازه بی‌ثبات کردن روسیه را ندهند.

پوتین همچنین گفت که شورای امنیت روسیه، درباره تضمین امنیت کشور در چارچوب آنچه که وی مسائل «بسیار مهم» در روابط بین ۱۹۰ گروه قومی در کشور توصیف کرد، گفت و گو خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه اظهارداشت: امروز درباره این مسائل برای تضمین امنیت کشور و در این مورد خاص امنیت سیاسی داخلی، گفت و گو خواهیم کرد.

پوتین بارها وحدت در مقابل «تهدیدها علیه موجودیت این کشور» از سوی غرب را خواستار شده است اما گاه با دشمنی اقلیت قومی که به ویژه احساس می کنند در تلاش برای بسیج عمومی مسکو هدف قرار گرفته اند، مواجه شده است.

۳۱۱۳۱۱

دکمه بازگشت به بالا