عمومی

تغذیه سالم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شاهین شیرانی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران، اظهار داشت: سلامت حق مردم است و تأمین سلامتی وظیفه حاکمیت که یکی از مهمترین مؤلفه‌های آن ایمنی و امنیت تغذیه است.

وی ادامه داد: رشته تغذیه یکی از رشته‌های استراتژیک در دنیا است و همواره در جنگ‌ها از ابزار تحریم غذا بر مردم بهره می‌برند و این نشان از اهمیت و جایگاه آن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تغییر ذائقه مردم طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: باید از توان گروه‌های مختلف از جمله متخصصین حوزه تغذیه، اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی برای افزایش دانش تغذیه مردم بهره برد.

شیرانی با بیان اینکه اهمیت تغذیه سالم هنوز برای جامعه و گروهای مختلف مردمی شناخته شده نیست، اضافه کرد: با تغذیه سالم، وزن مناسب و مصرف ریز مغذی‌های لازم به بدن می‌توان از بار بیماری‌های غیر واگیردار پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه تغذیه باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود، اعلام کرد: تنها در سایه ارتقا سواد سلامت و تغذیه‌ای مردم می‌توان چالش‌های غذایی را حل و فصل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه راهکارهای تأمین امنیت غذایی را باید از کاندیدهای نمایندگان مجلس پرسید، ادامه داد: جایگاه تغذیه در کاهش یا افزایش بار بیماری‌ها باید برای تصمیم گیران مشخص و محرز شود.

شیرانی یکی از دستاوردهای انقلاب را ارتقا نظام سلامت نام برد و افزود: هدف نهایی نظام سلامت افزایش امید به زندگی است که پس از انقلاب اسلامی امید به زندگی ۲۵ سال به طول عمر مردم ایران اضافه شده است.

دکمه بازگشت به بالا