اقتصادی

گره ترخیص کامیون‌های رسوبی باز می‌شود؟

بر اساس آخرین آمار ، بیش از 6000 کامیون وارداتی در گمرک کشور واریز شده است که قرار بود با ورود قوه قضائیه بلافاصله تعیین تکلیف شود ، اما هنوز اظهارات ضد و نقیضی در این زمینه وجود دارد و مشخص نیست کجا و کجا کی این مشکل پیدا شد ، باز می شود؟

به گزارش مجله روز ، پس از تصمیمات اتخاذ شده و ورود عدالت در موضوع ورود و انحلال کامیون های رسوبی در گمرکات کشور ، مقرر شد تا پایان مهرماه حدود 6000 کامیون وارداتی پاکسازی شود اما به نظر می رسد این مشکل تا پایان این دوره ادامه خواهد داشت. در نهایت ، تعداد کامیون های پاک در گمرک نباید از 1300 کامیون رسوبی در گمرک تهران تجاوز کند.

اواخر مردادماه بود که گمرک اعلام کرد حدود 3600 دستگاه کامیون رسوبی در 9 گمرک ایران وجود دارد که مشکلات زیادی را در دفتر آنها ایجاد می کند و در این راستا نام دستگاه های مختلف به عنوان اصلی ترین مجرمان غیر اداری اعلام شد. از این کامیون ها

فرامرز مداح ، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مجله روز گفت: یکی از دلایل اصلی مجوز این کامیون ها عدم شفافیت منبع ارزی است که واردکنندگان برای خرید این کامیون ها استفاده می کردند و اگر این مشکل وجود داشته باشد. کامیون های رسوبی حل شده را می توان وارد کرد و برای مدرن سازی ناوگان به کامیونداران عرضه کرد.

البته رانندگان کامیون و اتحادیه های آنها مشکلات متعددی از جمله ناهماهنگی ، عدم برنامه ریزی و مقاومت برخی در تسریع نوسازی ناوگان را موانع اصلی و مشکلات انحلال کامیون های رسوبی وارد شده به گمرکات کشور اعلام کردند ، اما در نهایت دادستانی وارد عمل شد. این پرونده برای تسریع گزارش در مورد انحلال این کامیون ها در گمرکات کشور باقی مانده است.

در نتیجه ، سه هفته ، یعنی تا پایان ماه اکتبر ، قوه قضائیه برای حل این مشکل به نهادهای ذی صلاح مهلت داد.

در همین راستا ، گمرک اعلام کرد که در بازه زمانی سه هفته ای که دادستان برای انحلال این کامیون ها در نظر گرفته است ، همه کامیون های رسوبی از جمله بیش از 6000 نوع کامیون از گمرکات کشور خارج می شوند.

اما اکنون به نظر می رسد اظهارات و اظهارات ضد و نقیضی در این باره بیان شده است. کامیون های رسوبی نمی توانند به موقع تمیز شوند ، زیرا مهرداد اروانگی ، معاون وزیر گمرک ایران اخیراً گفته است: بر اساس آخرین گزارشات ، تعداد کامیون های رسوبی در 9 گمرک بیش از 6000 خودرو وجود دارد و در حال حاضر بیش از 1300 از این کامیون های وارداتی فقط در گمرک تهران یا شهریار سابق واریز شده است.

وی افزود: بر اساس نظارت گمرکی واردکنندگان کامیون های رسوبی در گمرک تهران ، همه شرکت ها تمایل خود را برای تمیزکردن کامیون های خود تا پایان مهرماه سال جاری اعلام کردند.

در حالی که این بیانیه امیدوار کننده به نظر می رسد ، این واقعیت که بقیه کامیون ها ذکر نشده اند به این معنی است که تفاوت قابل توجهی بین وعده ها و آنچه اتفاق می افتد وجود دارد ، و قرار نیست 6000 1300 از کامیون های رسوبی تبلیغ شده تمیز شوند. و شاید فقط در صورت تلاش همه مسئولان ، کامیون های رسوب در گمرک تهران ترخیص شود.

البته باید منتظر ماند و دید عدالت با این سهل انگاری و مجرمان مجوز کامیون های وارداتی که در گمرکات کشور باقی مانده است چگونه برخورد می کند و مشکل اصلی و گره مجوز این کامیون ها چیست؟ ؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا