اقتصادی

افزایش سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال در استرالیا

افزایش سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال در استرالیا

استرالیایی ها به طور فزاینده ای به ارز دیجیتال به عنوان وسیله ای برای تضمین بازنشستگی ثروتمند روی می آورند، به طوری که صندوق های بازنشستگی افزایش قابل توجه 400 درصدی را در تخصیص ارزهای دیجیتال در تنها چهار سال نشان دادند که از نرخ رشد سهام و اوراق قرضه سنتی پیشی گرفت.

آمار منتشر شده توسط اداره مالیات استرالیا (ATO) نشان می دهد که در سه ماهه گذشته، نزدیک به 612000 صندوق سرمایه گذاری متقابل خودگردان (SMSF) در مجموع حدود 658.6 میلیون دلار استرالیا (992 میلیون دلار استرالیا) ارزهای دیجیتالی را در اختیار داشتند. این رقم نشان دهنده افزایش خیره کننده 400 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال 2019 است، زمانی که دارایی های ارز دیجیتال صندوق ها کمتر از 131.5 میلیون دلار بود.

شایان ذکر است که مقدار کنونی ارزهای دیجیتالی که در صندوق‌های خود مدیریتی نگهداری می‌شود، هنوز 38 درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد تاریخی نزدیک به 1.06 میلیارد دلار (1.6 میلیارد AU) است که در سه‌ماهه منتهی به ژوئن 2021 در بازار صعودی قبلی ارز دیجیتال ثبت شده است. تالوار تاکید کرد که ارز دیجیتال تنها 0.1 درصد از کل دارایی خالص موجود در SMSFهای استرالیا را در پایان سه ماهه گذشته تشکیل می دهد.

او همچنین اشاره کرد که SMSFهای کوچکتر تمایل دارند تخصیص بیشتری به ارزهای رمزنگاری شده در پرتفوی خود داشته باشند. روند نگهداری کریپتو در صندوق های فوق العاده رو به افزایش است، زیرا صرافی های رمزنگاری محلی محصولات بازنشستگی کریپتو را ارائه می دهند.

منبع: https://crypto-plus.net/3165/

دکمه بازگشت به بالا