تندرستی

جزییات واکسن کرونای انستیتو پاستور / ورود به فاز واکسیناسیون عمومی؛ پایان خرداد

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به جزئیات مرحله سوم مطالعه انسانی واکسن علیه تاج ایرانی-کوبایی ، تأکید کرد که مارک “پاستور” مارکی است که نمی توانیم از آن برای همه واکسن ها استفاده کنیم. وی با بیان اینکه یک مارک صد ساله است ، اظهار داشت: “ماه ها است که ما سعی در طراحی و معرفی یک واکسن به عنوان واکسن پاستور داریم که اولاً مطمئناً مثر است و ثانیا کاملاً مطمئن هستیم که عوارض جانبی آن کم است.

در مصاحبه ای با مجله روز ، دکتر علیرضا بیگلری وی با اشاره به جزئیات شروع مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن تولید مشترک بین انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلا کوبا ، گفت: این واکسن نتیجه همکاری م betweenسسه پاستور ایران و موسسه فینلا کوبا ، که یک واکسن نوترکیب است تا بتواند آنتی ژن های کوید را حمل کند. این واکسن به گونه ای طراحی شده است که تا به امروز و با توجه به نتایج کلینیک های فاز اول و دوم یکی از م vaccثرترین واکسن ها در جهان بوده است.

وی افزود: با توجه به همکاری هایی که انستیتو پاستور ایران دو دهه پیش با کوبا در زمینه تولید واکسن مانند هپاتیت و واکسن های پنوموکوک داشت ، ما در زمینه تولید واکسن Covid نیز با این کشور همکاری کردیم. این واکسن به عنوان یکی از بهترین واکسن هایی شناخته شده است که می تواند بین دو کشور همکاری کند.

مرحله سوم مطالعه انسانی واکسن انستیتوی پاستور ؛ در 7 استان با 24000 داوطلب

بیگلری ادامه داد: در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن تولید شده به طور مشترک توسط ایران و کوبا این واکسن در هفت استان کشور و هشت دانشگاه علوم پزشکی از جمله مازندران ، بابل ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، هرمزگان ، همدان و زنجان در حال بررسی است. در کل 24000 داوطلب ثبت نام شده در کشور وجود دارد. حداکثر 3000 نفر پذیرفته می شوند.

اولین واکسن تاج با دوز “یادآوری”

او گفت: لازم به ذکر است که خوشبختانه این واکسن اولین واکسن در جهان است که برای این دوز تقویت کننده طراحی شده است. از آنجا که متخصصان بهداشت در سراسر جهان در حال حاضر به همه شرکت های واکسیناسیون توصیه می کنند که برای واکسن های خود دوز تقویت کننده تهیه کنند ، بنابراین چند ماه پس از تزریق واکسن Covid ، یک دوز تقویت کننده به طور حتم سطح را حفظ می کند. در نتیجه ، دو دوز واکسن در پنج استان تزریق می شود و در دو استان علاوه بر دو دوز واکسن ، یک دوز تقویت کننده داریم که یک ماه پس از پایان واکسیناسیون در استان های زنجان و یزد تزریق می شود. نشان داده شده است که این دوز تقویت کننده باعث افزایش ایمن سازی و حفظ ایمنی در بدن برای مدت طولانی تری می شود. با این حال ، یک تا دو ماه بعد از تزریق می توان از یک دوز تقویت کننده استفاده کرد. این واکسن اولین واکسنی است که دوز تقویت کننده ای برای آن طراحی شده است.

وارد مرحله واکسیناسیون عمومی شوید. در پایان ماه ژوئن

وی گفت: با توجه به نتایج مرحله اول و دوم آزمایش بالینی این واکسن که در کوبا انجام شده است و همچنین با توجه به طراحی واکسن ، پیش بینی می شود که بتوانیم به طور خلاصه دوم یا سوم ژوئن. ما قادر خواهیم بود واکسن عمومی را با این واکسن معرفی کنیم ، ان شا God الله ، این یکی از واکسن هایی خواهد بود که برای ایمن سازی مردم ما در برابر بیماری کرونا ویروس قلب استفاده خواهد شد.

برآورد تولید انبوه واکسن ایرانی – کوبایی

بیگلری در مورد تولید انبوه این واکسن در کشور اظهار داشت: تولید همه واکسن ها به تدریج انجام می شود ؛ بنابراین ، در ماه های اول ، تولید معمولاً کم است و هرچه زمان می گذرد ، پیش بینی ما این است که در ماه ژوئن ممکن است در حداقل یک میلیون دوز واکسن آماده استفاده بلافاصله پس از تأیید نتایج ، اما تولید آن از ژوئیه افزایش می یابد ؛ از اکتبر تا نوامبر می توان حداقل به پنج تا شش میلیون دوز در ماه رسید.

چرا در 7 استان؟

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره دلیل انجام مرحله سوم آزمایش بالینی در هفت استان کشور گفت: این استانها با توجه به توزیع جغرافیایی انتخاب شدند. ما این استانها را با توجه به معیارهایی که داشتیم و نوع بیماری در کشور انتخاب کردیم تا این واکسن را در مناطق مختلف جغرافیایی کشور امتحان کنیم و همچنین با توجه به اینکه قرار بود 24000 نفر را در کشور بررسی کنیم ، در هشت مورد دانشگاهها علوم کشور و هفت استان این کار را انجام می دهند ، دو دانشگاه در مازندران در حال تحصیل هستند و ما نمی توانیم بیش از 3000 نفر را در هر دانشگاه پذیرش کنیم. این استودیو به گونه ای طراحی شده است که منطقه جغرافیایی داشته باشیم.

44000 داوطلب وارد مرحله سوم واکسن در کوبا می شوند

بیگلری گفت: “در كوبا ، 44000 نفر در مرحله سوم واكسن شركت می كنند.” از آنجا که میزان بیماری در آنجا بسیار کم است ، افراد بیشتری باید در این مطالعه شرکت می شدند.

وی گفت: فراخوان ثبت نام برای مرحله سوم مطالعه بالینی و با توجه به اینکه ظرفیت تماس بلافاصله پر می شود آغاز شده است. انشاالله پیش بینی می کنیم که بتوانیم مرحله دوم واکسن را از روز دوشنبه آینده آغاز کنیم.

ما علامت “Pasteur” را روی همه واکسن ها نمی گذاریم

این واکسن موثر است و عوارض جانبی کمی دارد

بیگلری در مورد نتایج دو مرحله اول واکسن تولید همزمان گفت: “نتایج این واکسن از نظر کارآیی کاملاً موفق بوده است.” لازم به ذکر است که مارک “Pasteur” مارکی است که نمی توانیم از آن برای همه واکسن ها استفاده کنیم. زیرا این یک علامت 100 ساله است. این واکسن با دقت انتخاب شده است. از آنجا که مردم به نام پاستور اعتماد دارند و پاستور 100 سال سابقه واکسیناسیون دارد و به همین دلیل از نظر فنی باید سعی شود بهترین واکسن انتخاب شود. اکنون دیده می شود که هر واکسن یک عارضه جانبی خاص دارد. ماه ها است که سعی در طراحی و معرفی واکسن به عنوان واکسن پاستوریزه داریم که اولاً حتماً م toثر است و ثانیا کاملاً مطمئن هستیم که عوارض جانبی کمی دارد و به همین دلیل این واکسن انتخاب شده است.

وی ادامه داد: هر دو مutesسسه ای که روی این واکسن کار کرده اند ، هم م Instituteسسه پاستور ایران و هم م Instituteسسه فینلا کوبا ، شهرت جهانی دارند و به همین دلیل ، مارک خود را در واکسنی قرار می دهیم که در آن کاملاً مطمئن هستیم و نتایج مرحله اول و دوم کاملاً انجام می شود. “ثابت شده است که واکسن بسیار م effectiveثر است و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. ما واکسنی را انتخاب کردیم که خودمان به آن تزریق می کنیم.

به گزارش مجله روز ، طبق اعلام موسسه پاستور ایران ، افراد واجد شرایط شرکت در این محاکمه شامل افراد 18 تا 80 ساله هستند که در شهرهای اصفهان ، بابل ، بندرعباس ، زنجان ، ساری ، کرمان ، همدان ، یزد زندگی می کنند و دارای بیماری های عمومی و بیماری های زمینه ای تحت کنترل هستند.

علاقه مندان برای شرکت در این کارآزمایی بالینی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه کنند:
https://www.pasteurcovac.ir

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا