استان ها

سومین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مجله روز قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی در این باره اظهار داشت: انتخاب کتاب سال استان قزوین در این دوره با همکاری اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان و معاون امور فرهنگی وزارت کشور انجام می شود. وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران.

وی افزود: سومین دوره انتخاب کتاب سال در استان قزوین (جایزه دکتر احسان اشراقی) معرفی شده است و علاقه مندان می توانند با سایت اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی قزوین به آدرس: ghazvin .farhang.gov مشورت کنند. .ir مراجعه به بخش رویدادهای فرهنگی و هنری مراجعه کنید (تماس بگیرید و ثبت نام کنید).

اسماعیلی افزود: در نتیجه از ناشران ، پدید آورندگان ، مترجمان و مصححات دعوت می شود كه دو نسخه از آثار خود را كه برای اولین بار بین سالهای 1398 تا 1399 منتشر شده است ، همراه با برگه مربوط به دبیر این رویداد ارسال كنند.

وی مهمترین هدف از بزرگداشت این رویداد فرهنگی را تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان ، مترجمان و ناشران استان ، تجلیل از سرورها و پدید آورندگان كتاب در استان ، ارتقا status جایگاه فرهنگی و هویت ناشران و نویسندگان عنوان كرد. استان.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان قزوین شرایط و قوانین این دوره را یادآور شد: کتاب باید دارای رسید باشد و ملاک سال انتشار سند هویت ناشر در کتاب و کتاب های بومی یا ساکن نویسندگان در ده شماره از دیوی و کودکان و نوجوانان ، که توانسته اند در این دوره شرکت کنند ، منتشر شده است.

وی اظهار داشت: “نباید به كتاب با آموزش و عكاسی كمك شود و اگر موضوع كتاب مربوط به استان قزوین باشد ، كتاب های نویسندگان غیربومی مورد قضاوت و ارزیابی قرار می گیرد.”

کتاب

اسماعیلی اظهار داشت: كتاب هایی كه درباره استان قزوین منتشر شده اند ، از اوایل سال 2016 تا پایان سال 2016 پایه گذاری می شوند و آثاری كه در دوره قبلی این جایزه مورد داوری و ارزیابی یا برنده قرار گرفته اند ، از ارزیابی پنل خارج می شوند.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان قزوین اظهار داشت: کتاب های مجموعه مقالات و سخنرانی ها در صورتی که دارای یک موضوع واحد یا یک نویسنده واحد باشند قضاوت و ارزیابی می شود و در این بین فقط آثاری را که خالق یا ویراستار کتاب ثبت کرده است ، ارزیابی می شود در وب سایت ghazvin: farhang.gov.ir دو نسخه از کتاب را تکمیل و برای دبیرخانه ارسال کرده است.

وی در مورد مباحث انتخاب شده برای کتاب سال گفت: طبق آیین نامه ده مبحث طبقه بندی اعلام شده دیویی می توانند در این دوره شرکت کنند که شامل: کلیات (کتابخانه ها ، فرهنگ ها و دائرlopالمعارف ها ، اطلاعات ، روزنامه نگاری ، دست نوشته ها ، فلسفه و روانشناسی). “(فلسفه غرب ، فلسفه اسلامی ، منطق ، روانشناسی).

اسماعیلی اظهار داشت: همچنین در بخش دین (کلیات اسلام ، علوم قرآنی ، علوم حدیث و روایت ، فقه و اصول ، کلام و اختلاف ، اخلاق ، عرفان و تصوف ، شرح حال معصومین و ادیان دیگر ، در بخش علوم اجتماعی (جامعه شناسی ، فرهنگ عامه و مردم شناسی ، آمار ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، حقوق ، حسابداری ، مدیریت ، تجارت ، آموزش ، محیط زیست ، علوم نظامی و در بخش زبانها (فارسی ، زبانهای باستانی و گویشهای محلی ، زبانشناسی ، عربی و سایر زبانها) ارائه می شود.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان قزوین یادآور شد: در زمینه علوم خالص (تاریخ و کلیات علوم ، ریاضیات ، نجوم ، فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی ، زیست شناسی و در زمینه علوم کاربردی (پزشکی ، دامپزشکی ، مواد ) و مهندسی معدن ، مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی صنایع ، مهندسی کشاورزی ، در بخش هنر (هنرهای عمومی ، هنرهای نمایشی ، تئاتر ، معماری ، برنامه ریزی شهری ، هنرهای تجسمی ، موسیقی ، فیزیکی تحصیلات).

وی گفت: در بخش ادبیات شعر معاصر ، نثر معاصر ، نقد ادبی ، تاریخ ادبیات ، متون کهن ، ادبیات زبانهای دیگر) عربی حرف ، در زمینه تاریخ و جغرافیا (تاریخ ، مستند ، جغرافیا) و بخش از کودکان و نوجوانان (شعر کودکانه) و نوجوان داستانی است که توسط یک کودک و نوجوان نوشته شده است ، یک داستان ترجمه از یک کودک و یک نوجوان ، یک مذهب کودک و یک نوجوان ، یک کلیت (علوم انسانی و هنری) یک کودک و یک نوجوان (علم و فناوری کودک و نوجوان).

وی مهلت ثبت نام و ارسال آثار را تا 21 آگوست 1400 اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه: قزوین ، بلوار آزادگان ، چهارراه غیاث آباد ، جنب مسجد امام خمینی ، اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی ارسال کنند. استان قزوین ، طبقه سوم ، دفتر معاون وزیر فرهنگ و هنر را می فرستد.

دکمه بازگشت به بالا