اقتصادی

ورود آب به زاینده‌رود ارتباطی به کارون ندارد / طرح‌های انتقال آب قانونی را همه بپذیرند

مجله روز / خوزستان مدیر کل شرکت مدیریت مدیریت آب ایران که ادعا کرد ورود آب به زاینده رود ارتباطی با کارون ندارد ، گفت: 90 میلیون متر مکعب آب در مقایسه با حجم سد کرخه عددی نیست ؛ بلکه این میزان آب به زاویه رود تبدیل شده است. این آب منبع آب شرق و غرب اصفهان برای باغ ها بوده است.

قاسم تقی زاده خامسی ، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در مورد مشکل تأمین آب در استان خوزستان که امروز (16 جولای) در استان خوزستان برگزار شد ، گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که 85 درصد آن در خشکی است منطقه ، یعنی آب در کافی نیست. پنجاه درصد از جمعیت کشور نیز در مکانهایی زندگی می کنند که فقط حدود 20 درصد از منابع آب موجود است ، بنابراین ما در تأمین آب آشامیدنی این مناطق مشکل داریم.

به گزارش مجله روز ، وی افزود: راه حل در این زمینه انتقال آب بین حوضه ها یا درون حوضه برای تأمین آب آشامیدنی است. اولویت اول یک سیستم و دولت برای مردم تأمین آب و برق است ، بنابراین نمی توان به مردم تشنه گفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت مدیریت آب ایران ایران اظهار داشت: جمعیت ایران از زمان انقلاب اسلامی دو و نیم برابر شده و میزان آب تجدیدپذیر 30 درصد کاهش یافته است. هیچ کس در کشور وجود ندارد که درباره آب نظر داشته باشد و باور نداشته باشد که آب چالش فوق العاده امروز و آینده است.

وی افزود: ما نمی توانیم در یک بخش ، یعنی کشاورزی ، 90 درصد آب مصرف کنیم و بازدهی آن نیز کمتر از 50 درصد است. چه مدت باید طول بکشد؟ آب آشامیدنی 7٪ و صنعت 3٪ مصرف می کند و بقیه در کشاورزی استفاده می شود.

تقی زاده خامسی اظهار داشت: اقتصاد و زندگی کشاورزان به کاشت بستگی دارد و باید آن را مدیریت و هدایت کنیم. ما نمی توانیم به کشاورزان بگوییم که بکارند تا ببینند چه اتفاقی می افتد. گفتیم از هرگونه تصمیم استاندار خوزستان در مورد کشاورزی دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: “میزان آب پشت سدها مشخص است ،” علاوه بر این موارد ، ما تغییرات آب و هوایی را نیز تجربه کرده ایم. اگر سیل سال 98 رخ نمی داد و خشکسالی ادامه داشت ، نمی دانستیم چه باید بکنیم. خوشبختانه سیل در خوزستان تلفات جانی نداشته و به خوبی مدیریت شده است ، اما ما تغییرات آب و هوایی داشتیم و چاره ای جز صبر نداریم. ما همچنین باید با مردم صحبت کنیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به انتشار مطالبی درباره وضعیت بحران کمبود آب در استان خوزستان افزود: “فضای مجازی بی رحمانه است. اگر بخواهیم خودمان را تنظیم کنیم نمی توانیم زندگی کنیم”. دولت تا آنجا که ممکن است اعتبار و پول در خوزستان فراهم کرده است. آب و فضا محدود است اما استاندار خوزستان چه کاری می تواند برای هورالعظیم انجام دهد؟

وی با بیان اینکه ورود آب به زاینده رود ربطی به کارون ندارد گفت: 90 میلیون متر مکعب آب در مقایسه با حجم سد کرخه عدد نیست این آب منبع آب شرق و غرب اصفهان برای باغها.

تقی زاده خامسی با اشاره به انتقاد از طرح انتقال آب بهشت ​​آباد اظهار داشت: پروژه بهشت ​​آباد یک سیستم آبرسانی است که گفته می شود بیش از یک میلیارد متر مکعب آب به سه شهر منتقل کرده است. اصفهان.

وی افزود: دو یا سه سال پیش این پروژه در دست اجرا بود اما به دلیل نداشتن مجوز زیست محیطی متوقف شد. تاکنون هیچ پروژه ای بدون مجوز زیست محیطی آغاز نشده و با این مجوز ، بسته نشده است.

مدیر کل شرکت مدیریت مدیریت آب ایران گفت: “هر طرح انتقال آب موافقان و مخالفان خود را دارد ، اما با طی مراحل قانونی ، همه مجبورند آن را بپذیرند.”

وی افزود: پروژه بهشت ​​آباد برای بررسی محیط زیست به سازمان محیط زیست ارسال شد اما آنها این تونل را رد کردند. بررسی ادامه دارد و اقدامات قانونی لازم است. اکنون تونل بسته شده و هیچ کاری انجام نمی شود.

تقی زاده خامسی گفت: در سه شب خروجی از سد کرخه سه برابر شده است ، اما آب به کف نمی رسد و در وسط جاده ، آب برای کشتارهای غیرقانونی گرفته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا