استان ها

با انجام این آزمایش ۶٠ برابر دقیق‌تر متوجه حمله قلبی می‌شوید

با انجام این تست 60 برابر دقیقتر متوجه حمله قلبی خواهید شد

آزمایش پروتئین جدید مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است حمله قلبی را با 60 درصد دقت بیشتر تشخیص دهد.

به گزارش مجله روز؛ آیا تا به حال به خطرات حمله قلبی فکر کرده اید؟ بسیاری از مردم اطلاعات و یا حتی اهمیت دانستن یا توجه به آن را ندارند.

امروزه از عوامل مختلفی برای تشخیص خطر حمله قلبی استفاده می‌شود، مانند آزمایش‌های کلسترول، فشار خون و عوامل سبک زندگی (مانند اینکه آیا فرد ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کند یا خیر)، بیماری‌های خانوادگی یا سایر بیماری‌ها مانند دیابت.

اما آیا می توانیم با دقت بیشتری پیش بینی کنیم که چه زمانی یک فرد دچار حمله قلبی می شود؟

پاسخ این است که به نظر می رسد این امر اکنون امکان پذیر است. یک آزمایش جدید اکنون از هوش مصنوعی برای پردازش مجموعه‌ای از پروتئین‌ها در خون استفاده می‌کند که نویدبخش دقت بیشتر در پیش‌بینی مشکلات قلبی عروقی ممکن است یک فرد باشد.

بر اساس این گزارش، این آزمایش پروتئین 60 درصد پیش‌بینی دقیق‌تر خطر حمله قلبی را در 48 ماه آینده (طی 4 سال آینده) نسبت به عوامل فعلی پیش‌بینی می‌کند.

این آزمایش جدید چیست؟

در این روش که به «مدل پروتئینی» معروف است; حداقل 27 پروتئین در خون استفاده می شود. لازم به ذکر است که این مقدار بسیار مهم است; کارشناسان می گویند که این حدود یک چهارم کل پروتئین های کدگذاری شده توسط ژن های ما است.

این روش تنها در عصر کنونی به لطف ظهور فناوری‌های جدید و قدرت محاسباتی سریع به دست آمده است که به متخصصان اجازه می‌دهد هزاران پروتئین در خون را برای ارزیابی خطرات فردی بیماران اندازه‌گیری کنند.

چندین محقق به رهبری دکتر استفان ویلیامز در کلرادو این آزمایش را اختراع کردند و نتایج در ترجمه 6 آوریل 2022 مجله علوم پزشکی کاربردی منتشر شد. .

دکمه بازگشت به بالا