بین الملل

تظاهرات چند هزار نفری ضد نتانیاهو در هفته یازدهم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز ، تظاهرات گسترده صهیونیست ها علیه عملکرد ضعیف کابینه تل آویو در برابر شیوع ویروس تاج و پرونده های فساد اقتصادی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد شد هفته یازدهم

براساس وب سایت تایمز اسرائیل ، چندین هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی در مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کرده و خواستار استعفای وی شدند که بزرگترین تظاهرات هفته های اخیر بود.

معترضان بنرهایی را به همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود “وزیر جنایت” به جای “نخست وزیر” و “او را در زندان” در اعتراض به ادعاهای فساد نتانیاهو و لزوم استعفا را تأکید کردند.

براساس گزارش رسانه های صهیونیستی ، جمعیت اعتراضات لحظه به لحظه (صبح یکشنبه ، ساعت تهران) در حال افزایش است ، به حدی که نه تنها کل میدان پاریس (در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو) و بلوار بنیمون پر است ، بلکه خیابان ها و کوچه های مجاور نیز در فواصل طولانی تر پر می شوند.

روزنامه تایمز اسرائیل جمعیت امشب را بیش از سایر افراد در قدس اشغالی توصیف کرد و نوشت برخی معترضان از حزب لیکود خواستند که نتانیاهو را از سمت خود برکنار کند.

پلیس رژیم صهیونیستی گفت هرکسی می تواند از حق آزادی بیان خود برای اثبات آن استفاده کند ، اما تهدید کرد که به محض دیدن کوچکترین نشانه ای از مزاحمت یا خشونت با معترضان می جنگد.

همزمان با اعتراضات در اورشلیم اشغالی ، برای اولین بار معترضین ضد نتانیاهو در 17 شهر دیگر راهپیمایی کردند که به طور مستقیم در فیس بوک پخش می شدند.

روز جمعه بود که برگزار کنندگان اعتراضات علیه کابینه و پرونده های فساد نخست وزیر اسرائیل اعلام کردند که روز شنبه از ساعت 9 شب آنها به طور همزمان در 18 شهر تظاهرات می کنند. (جزئیات بیشتر)

در هفته های اخیر ، ساکنان چندین شهر اشغالی فلسطین ، از جمله تل آویو و بیت المقدس اشغالی ، بارها به سیاست های مختلف نتانیاهو ، از جمله اشغال 30 درصدی کرانه باختری ، افزایش قدرت کرانه باختری اعتراض کرده اند. امنیت به بهانه مبارزه با ویروس تاج و موارد فساد. او نشان داده است

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا