عمومیایرانی کسب و کار

معرفی 3 مدل محبوب از گیاه شمعدانی

شمعدانی یکی از گل های معروف و محبوبی است که تقریباً در هرگلفروشی ای یافت می‌شود. از بهار تا پاییز گل شمعدانی رنگارنگ و زیبا می‌شود. در ادامه قصد داریم 3 گونه محبوب گیاه شمعدانی را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع گل شمعدانی

1) شمعدانی منطقه‌ای، Pelargonium hortorum

رایج‌ترین گونه شمعدانی در کشور ما شمعدانی منطقه ای است. این شمعدانی دارای برگهای سبز تیره با شکل گرد و گلهای نمایان است که از بهار تا پاییز به رنگهای سفید، صورتی، قرمز، سیکلامن و گاهی مخلوط شکوفا می‌شود. اما اگر از آن دسته نفراتی هستید که به گل شمعدانی علاقه ندارید و به دنبال دیگر گل های معروف و محبوب هستید که در هر گلفروشی ای بتوان آن را یافت، تنها کافیست تا به لینک زیر مراجعه کنید و با 14 گل معروف و محبوب آشنا شوید و در صورت نیاز این گل های معروف را به صورت اینترنتی از گلفروشی های آنلاین سفارش دهید.

https://b2n.ir/d02634

آبیاری

در طول دوره فعال متوسط، منتظر بمانید تا خاک شروع به خشک شدن کند. مصرف بیش از حد خطرناک است. در زمستان، آبیاری متوقف می‌شود.

نور

شمعدانی منطقه‌ای دوست دارد نور زیادی دریافت کند، اما بهتر است فیلتر شود. در تابستان گرمای شدید را تحمل نمی‌کند و در زمستان باید مراقب باشید که درجه حرارت از صفر درجه پایین نیاید.

مراقبت

از بهار تا پاییز خوب است که هر دو هفته یکبار با محلول ضعیف کود نیتروژن کود دهید. در پاییز هرس شده و در بهار پیوند زده می‌شود.

تکثیر

 استفاده از قلمه در بهار.

آفات

کنه‌ها، شته‌ها، مگس سفید.

2) شمعدانی رویال، Pelargonium domesticum

اگرچه گلهای آن شباهت زیادی به گل شمعدانی منطقه‌ای دارد، اما می‌توانید این دو نوع را در شکل برگها تشخیص دهید. در اینجا آنها دوباره سبز تیره و مودار هستند، اما اینبار در لبه‌ها نوک تیز و دندانه دار هستند. علاوه بر این، شمعدانی سلطنتی فقط در بهار و تابستان شکوفا می‌شود.

آبیاری

در طول دوره فعال متوسط، منتظر بمانید تا خاک شروع به خشک شدن کند. مصرف بیش از حد خطرناک است. در زمستان، آبیاری متوقف می‌شود.

نور

شمعدانی سلطنتی را در آفتاب متوسط نگه دارید. در زمستان، آن را به یک اتاق خنک منتقل کنید که درجه حرارت آن از 10 درجه تجاوز نمی‌کند.

مراقبت

از بهار تا پاییز خوب است که هر دو هفته یکبار با محلول ضعیف کود نیتروژن کود دهید. در پاییز هرس شده و در بهار پیوند زده می‌شود. آن را به روز نگه ندارید.

تکثیر

از طریق قلمه زدن.

آفات

کنه‌ها، شته‌ها، یوز، کپک خاکستری.

3) شمعدانی پیچ، Pelargonium pelatum

شمعدانی پیچ همچنین به عنوان شمعدانی آویزان معروف است. از نظر ظاهری تشخیص آن از دوگونه دیگر آسان‌تر خواهد بود، زیرا بیشتر پرزدار است. با شاخه‌های بیشتر، برگ‌ها کوچکتر و گلها در رنگهای مختلف نمایان هستند. از اواسط بهار تا اوایل پاییز شکوفا می‌شود.

آبیاری

این گیاه در طول دوره فعال نیاز به آبیاری متوسط دارد. اگر زیاده روی کنید، گیاه می‌تواند قارچ را بگیرد. در زمستان، آبیاری را متوقف کنید.

نور

کیف را در مکانی آفتابی نگه دارید تا بیشتر جلوه کند. همچنین مشخص شده است که در مناطقی که صبح و عصرها سردتر و مرطوب‌تر است، بهتر رشد می‌کند و در طول روز گرمتر است. دمای بالای 30 درجه به خوبی منعکس نمی‌شود.

مراقبت

از خاک باغ با نفوذپذیری خوب استفاده کنید. در طول دوره می‌توانید خاک را با کود برای گلهای گلدار بالکن بارور کنید. این گل در بهار پیوند می‌خورد. همیشه گلهای پژمرده را بردارید تا جا برای گلهای جدید باز شود.

تکثیر

استفاده از قلمه در بهار.

آفات

شته‌ها و کنه‌ها.

دکمه بازگشت به بالا