عمومیایرانی کسب و کار

پوستر دیواری مدرن یا پرده شید ساده؟ کدام یک برای خانه شما زیباتر است؟

پرده شید رومی

انتخاب یک شید رومی برای فضایی مانند اتاق خواب علاوه بر ایجاد جذابیت در دکوراسیون این فضا گزینه ی مقرون به صرفه ای برای شما است. توجه داشته باشید که انتخاب شید هایی به رنگ خنثی به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای تغییر روتختی و یا فرش اتاق خواب خود اقدام کنید بدون آنکه تاثیری در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما ایجاد گردد. در واقع پرده شید رومی گزینه مناسبی برای جایگزینی پرده زبرا جدید می باشد.

با ترکیب رومن شید ها و پرده های ساده به راحتی می توانید به فضای خود عمق ببخشید. در واقع پرده شید ها می تواند در قالب یک پشت پرده ای در فضاهایی که نیاز به محرمیت بیشتر و یا کنترل نور دارید عمل کند. برای آنکه پوشش پنجره ی شما تاثیر بهتری در دکوراسیون داخلی شما داشته باشد بهتر است پرده ی ترکیبی از جنس حریر و یا جنسی ملایم تر نسبت به شید انتخاب شود تا این تضاد تعادل را در محیط شما برقرار سازد.

اگر می خواهید از پرده شید ها در فضاهای عمومی تر مانند نشینمن استفاده کنید علاوه بر توجه به سبک دکوراسیون به محل قرار گیری پنجره در فضای خود توجه کنید، اگر پنجره شما در نقطه ی کانونی دکوراسیون شما قرار دارد بهتر است از سبک پرده هایی خاص تر و یا با طرح های جذاب تر استفاده کنید تا جلوه ی بیشتری در دکوراسیون شما ایجاد شود.

برای زیبا تر کردن ظاهر پرده شید ها می توانید خودتان دست به کار شوید با الحاق جزییات ساده به آن ها ظاهر آن ها را متحول کنید، این گزینه ها می تواند یک نوار باریک به رنگ متضاد اما هماهنگ با رنگ زمینه باشد تا بتواند تاثیر چشم گیری در شید رومی شما و دکوراسیون داخلی شما ایجاد کند.

همان طور که می دانید هماهنگ کردن طرح پرده با مبلمان یکی از راه های جلوه بخشیدن به دکوراسیون نشیمن شماست، می توانید طرح پرده شید خود را با پارچه رو مبلی یا کوسن خود هماهنگ کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی خود ببخشید. علاوه بر آن این انتخاب شما می تواند ظاهر منسجم تری به فضای داخلی شما ببخشد.

پرده شید ها یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه ها محسوب می شود، چرا که به راحتی می توانید آن ها را برای داشتن نور مطلوب تنظیم کنید و با کمک آن ها چهره دکوراسیون داخلی خود را منحصر به فرد تر تزیین کنید. برای اتاق خواب ها و یا فضاهای مردانه پرده شید هایی با بافت های طبیعی و یا طرح های راه راه و تیره رنگ می تواند گزینه ی مناسبی باشد، این مدل از شید رومی به خوبی می تواند در دکوراسیون شما سبک مدرنی را به وجود آورد که طراحی ایده آلی برای بیشتر مردان امروزی محسوب می شود.

همان طور که در بندهای پیش به آن اشاره شد هماهنگی پرده و فرش می تواند چهره ی جذابی را در فضای دکوراسیون شما به وجود بیاورد این هماهنگی را با به استفاده از رنگ های مکمل در فرش و پرده شید و یا حتی استفاده از رنگ های یکسان برای هر دو این عناصر استفاده کرد. همان طور که در تصویر می بینید طراح رنگ صورتی موجود در موکت را در کنار رنگ هایی مانند بژ و قهوه ای سوخته در شید به کار برده است و توانسته است جلوه ی ساده و جذابی را به دکوراسیون اتاق کودک بدهد.

پوستر دیواری و سقفی، یکی از پرکاربردترین محصولات دکوراسیون داخلی

پوستر دیواری مدرن یکی از پرکاربردترین محصولات در حیطه ی دکوراسیون داخلی است که در همه ی زمینه های دکوراسیون داخلی، چه در دکوراسیون داخلی مدرن و چه در دکوراسیون داخلی کلاسیک کاربرد فراوانی دارد.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده ی زیاد از پوستر دیواری، این است که طرح ها و نقش های بیشماری دارد که برای همه نوع سلیقه ها میتواند مفید باشد. اگر سری به بورس پوستر دیواری غرب تهران بزنید میتوانید انواع پوستر دیواری را مشاهده کنید و متوجه خواهید شد که تنوع نقش ها و طرح های پوستر دیواری چقدر میتواند زیاد باشد و دقیقا به دلیل همین متنوع بودن پوستر دیواری است که امروزه شاهد استفاده ی عمده از آن هستیم. در واقع این محصول آنقدر تنوع دارد که میتواند هر مشتری را که در نظر دارد برای دیوار منزل خود پوشش انتخاب کند، جذب کند. پوستر دیواری نه تنها طرح ها و نقش های متعددی دارد بلکه در قیمتهای متفاوت عرضه میشود و این عامل نیز نقش مهمی در پرکاربرد بودن پوستر دیواری دارد.

پوستر دیواری، مناسب برای تمام اقشار

تولیدکنندگان و کسانی که کارشان فروش پوستر دیواری است معمولا با سوالات زیادی از سوی خریداران مواجه میشوند که عمده ی این سوالات در مورد قیمت پوستر دیواری است. پوستر دیواری قیمت مناسب چه قیمتی دارد؟ پوستر دیواری قیمت؟ پوستر دیواری ارزان چه قیمتی است؟

اینها سوالاتی اند که تمامی فروشندگان با آن ها سرو کاردارند. استفاده زیاد از این سوالات نشان دهنده ی مهم بودن و اولویت داشتن قیمت پوستر دیواری برای بسیاری از مصرف کنندگان است. اما جای نگرانی برای مصرف کنندگانی که این پوشش را انتخاب میکنند نیست. این محصول همان طور که در نقش ها و طرح های متعدد ارائه میشود در قیمت هم بسیار متنوع است و میتواند پاسخگوی مناسبی برای نیاز تمام اقشار باشد و اغلب افراد جامعه با وضعیت و توان مالی گوناگون میتوانند پوستر دیواری منزل خود را با توجه به جیب و سلیقه ای که دارند انتخاب کنند.

تصمیم گیری برای خرید

عوامل زیادی در خرید پوستر دیواری و نوع آن میتوانند تاثیرگذار باشند و همان طور که در بالا اشاره کردیم سلیقه و توان مالی در این تصمیم گیری خیلی میتوانند تاثیرگذار باشند. اینکه پرده شید ساده استفاده کنیم یا پوستر دیواری سه بعدی؟عامل مهم دیگری که در این تصمیم گیری تاثیر زیادی خواهد داشت، نیاز مصرف کننده است. سبک پوستر دیواری مبنی بر کلاسیک یا مدرن بودن آن  و هماهنگی با سایر دکوراسیون انتخاب بسیار مهمی در هنگان خرید پوستر دیواری است. این که پوستر دیواری قابل شستشو مناسب نیازش باشد یا نه، پوستر جدید بخواهد یا مهم نیست، آن را برای منزل بخواهد یا یک اداره و…  همگی عواملی هستند که خریدار هنگام خرید باید به تمامی آنها دقت کند.

اما علاوه بر مواردی که گفته شد، خریدار هنگام خرید باید اطلاعات و علم کافی را نیزداشته باشد تا به اصطلاح کلاه سرش نرود. ما در قسمت بعدی به نکات اصلی در خرید پوستر دیواری و پوستر سقفی که شما باید رعایت کنید اشاره میکنیم.

هنگام خرید باید به چه نکاتی دقت کرد؟

هماهنگ بودن رنگ کاغذ با سایر وسایل منزل اولین نکته ای است که شما باید به آن توجه کنید و بی اهمیتی به این مساله از زیبایی منزل شما میکاهد. توجه کردن به روحیه خود و خانواده تان نکته ی بعدی است. اگر شما فردی با روحیه ی تنوع طلبانه هستید بهتر است طرح های شلوغ انتخاب کنید و اگر این گونه نیستید بهتر است طرح های ساده تر انتخاب کنید. توجه نکردن به این نکته با گذشت زمان در روح شما ایجاد خستگی و زدگی خواهد کرد.

باید این نکات را هم بدانید که پوستر دیواری با طرح های عمودی و راه راه باعث میشود دیوار بلند تر وسقف مرتفع تر به چشم بیایند. طرح های با نقوش شکسته یا نقوش تیز وهندسی، انرژی، هیجان و پویایی فضا را بیشتر میکند. اگرمیخواهید دکوراسیون پذیرایی درخانه شما دارای فضایی آرامش بخش باشد، باید پوستر دیواری منزل خودرا در ابعاد کوچک و کمرنگ نصب کنید. استفاده کردن از رنگ گرم در پذیرایی باعث میشود فضای ایجاد شده صمیمیت و دلنشینی بیشتری داشته باشد و بخصوص در مهمانی ها باعث شود افراد رابطه بهتری باهم داشته باشند.

استفاده کردن از  رنگ هایی مانند سبز و آبی باعث ایجاد حس تازگی و خنکی در دکوراسیون پذیرایی میشود. درفضاهای کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا گرفتگی و کوچک شدن فضا بوجود نیاید. یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب طرح پوستر دیواری باید به آن توجه نمایید هماهنگی پوستر دیو اری با کفپوش است. اگر کفپوش پذیرایی شما ساده است، بهتر است از طرح های گلدار و شلوغ استفاده کنید و اگر پذیرایی شما طرح دار و شلوغ است انتخاب کردن طرحهای ساده، مناسب ترین ایده ی ممکن است.

برای پوستر دیواری یا پوستر سه بعدی اتاق خواب باید سراغ طرح هایی برویم که علاوه بر جذابیتی که به اتاق می بخشند باعث ایجاد حس آرامش در افراد شوند. بدین جهت برای پوستر دیواری یا پوستر سه بعدی اتاق خواب می توانیم از پوسترهای ساده یا گل دار یا طرح طبیعت استفاده کنیم. استفاده از پوستر دیواری ساده یا گلدار یا طرح طبیعت که در آن از رنگ های جذاب و آرامش بخش استفاده شده است باعث می شود تا فضای اتاق خواب بسیار مناسب استراحت باشد.

با توجه به اینکه پوسترهای دیواری معمولی و سه بعدی کاملاً قابل شستشو است، می توانیم در محیط آشپزخانه نیز از آن استفاده نماییم. محیط آشپزخانه معمولاً با کابینت و یا دیگر وسایل آشپزخانه محصور شده است اما هر قدر که بتوانیم از اندک فضا های این محیط برای تزئین استفاده کنیم به جذابیت آن کمک بیشتری نموده ایم.

یکی دیگر از موارد استفاده از پوستر دیواری و پوستر سه بعدی، ایجاد پوشش دیوار در اتاق کودک است. البته برای پوستر اتاق خواب کودک باید از مناظر طبیعی  و طرحهای کودکانه استفاده کنیم که کاملاً به ذوق و سلیقه کودکانه نزدیک باشد.

پوستر اتاق کودک باید از نظر روانشناسی کودک، کاملاً به سلیقه کودکانه نزدیک باشد. استفاده از طرح های جذاب و کودکانه در پوستر کودک می تواند دیوار اتاق کودک را کاملاً جذاب نماید. همچنین استفاده از تصاویر شبیه سازی شده حیوانات بر روی پوستر دیواری اتاق کودک می تواند در افزایش روحیه کودک بسیار موثر باشد.

پوسترها به عنوان پوسترهای سقفی هم قابل استفاده بوده و می توانند خصوصا در فضای نشیمن شما ایجاد عمق و دگرگونی خاصی بنمایند. در پوسترهای سقفی معمولا از طرحهای منظره یا نقاشی های کلاسیک استفاده می گردد.

بسیار خب اگر واقعا قصد خرید پوستر دیواری به عنوان  پوشش برای دیوارهای خانه ی خود را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که تمامی دقت خود را به خرج دهید و عوامل مختلف را در نظر بگیرید. مواردی که در سطرهای بالا به شما توضیح دادیم در این زمینه بسیار مفید هستند و اگر خوب متوجه آن ها نشدید، پیشنهاد میکنیم دوباره آن ها را مطالعه کنید.

با پوستر دیواری بیشتر آشنا شویم

پوستر دیواری یک پوشش شیک و تزئینی بسیار محبوب  است و امروزه در طراحی داخلی خانه ها و محیط های کاری برای پوشاندن سطح دیوارها بسیار رایج است. پوستر دیواری اغلب به صورت به شکل رول به فروش می رسد و به شکل متر مربعی قیمت گذاری می شود در اختیار مشتریان قرار گرفته  و به دیوارها چسبانده می شود.

پوستر دیواری در طراحی داخلی

برخلاف گذشته که افراد فقط از رنگ هایی یکدست برای دیوارهای تمام خانه استفاده می کردند، امروزه روش های گوناگونی برای جلوه و رنگ بخشی به خانه ایجاد شده است. یکی از این روش های محبوب نصب پوستر دیواری است. استفاده از پوسترهای دیواری یک روش عالی برای ایجاد تغییر در فضا و دکوراسیون خانه و خارج کردن از حالت یک رنگی و خنثی است. این پوشش ها در انواع و طرح های متفاوت و زیبا و مختص برای تمام سلایق، تولید و چاپ می شوند و به علت مقیاس بزرگ اجرایی آنها، جذابیت بصری بالایی دارند‌.

پوسترهای دیواری را می توان در مکان های مختلف منازل مانند سالن، اتاق خواب، محیط های کاری و فروشگاه ها و هر جایی که مشتریان بپسندند و در فکر ایجاد تحولی در آن باشند، استفاده کرد. با استفاده از یک پوستر مناسب گاهی می توان، فضای کوچک یک خانه را دلبازتر و بزرگتر نشان داد و یا اتاق های کودکان را به محیطی شاد و دلخواه تبدیل کرد و محیط های خسته کننده کاری را از یکنواختی کسل کننده خارج و رنگ و گرمای خاصی به محیط بخشید.

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

احتمالاً نام کاغذ دیواری برای شما بسیار آشناتر باشد. پیش تر کاغذ دیواری بسیار مرسوم و محبوب بود، اما پس از مدتی به علت تنوع پایین و برآورد نکردن خواسته ها و ایده های متنوع مشتریان خیلی سریع با گزینه های بهتر و جذابتری جایگزین شد. بسیاری از افراد کاغذ دیواری را با پوستر یکسان می دانند. اما در حقیقت تفاوت های اساسی بین آنها هست، که در زیر به چند تفاوت عمده آنها اشاره می کنیم:

  • کاغذهای دیواری در اندازه های مشخص، به صورت رول و به تعداد مورد نیاز مشتری فروخته می شوند و پس از نصب خواهید دید که رول ها طرح های یکسانی دارند که مداوم تکرار می شوند. اما پوستر دیواری یک طرح متناوب نیست و پس از نصب شما یک تصویر بزرگ و واحد را مشاهده خواهید کرد.
  • پوستر دیواری به علت داشتن یک طرح ثابت و بزرگ معمولاً بر روی یک دیوار نصب و اجرا می شوند. اما کاغذهای دیواری با داشتن طرح های متناوب قابلیت نصب بر روی تمام دیوارها را دارند.

پوسترهای دیواری و نحوه نصب و اندازه گیری آنها

اگر مایل به استفاده از پوستر دیواری برای دیوارپوش خود هستید، باید بتوانید به خوبی و درست دیوار را اندازه گیری کنید. برای این منظور به وسیله یک متر ساده طول و ارتفاع  دیوار را اندازه گیری کنید. توجه کنید که باید کمی بیشتر از طول و ارتفاع دیورا را در نظر بگیرید تا پوستر خریداری شده کم و کوتاه نباشد. و برای اطمینان از اندازه مناسب پوستر دیواری، در هنگام ثبت سایزها به میزان 5تا 10 سانتی متر به آن بیافزایید که در هنگام نصب به راحتی برش خورد.

برای نصب پوستر دیواری در مرحله نخست از تمیز بودن دیوار مورد نظر مطمئن شوید. برای دیوارهای صدمه دیده، ترک خورده و یا دیواری که اثرات فرورفتگی و میخ در آنها وجود دارد، باید به وسیله ی بتونه پر شده و به خوبی خشک شود‌. در نهایت پستی و بلندی های باقی مانده را به وسیله یک سمباده از میان بردارید. برای نصب پوستر بر روی یک دیوار گچی و رنگ نشده، خشک شدن کامل گچ از نکات مهم محسوب می شود.

پس از رعایت تمامی این موارد مرحله نصب و چسباندن پوستر دیواری است. پوسترها باید به ترتیب شماره هایشان چیده شوند و همچنین رعایت ترتیب رولها از چپ به راست است.

پس از انجام درست و کامل این مرحله، جایی که پوستر نخست باید چسبانده شود را بر روی دیوار علامت بزنید. از سمت چپ حد فاصلی که رول اول باید باشد، را مشخص کرده و یک خط صاف تا پایین بکشید. سپس رول را برداشته و بر پشت آن چسب بزنید. پیش از نصب رول روی دیوار، 15 دقیقه فرصت دهید، تا به خوبی خشک شود‌. پس از نصب، با کاردک روی پوستر بکشید تا هوای اضافی آن گرفته شود.

برای قرار دادن رول بعدی پوستر دیواری، دقت کنید تا به اندازه ی یک سانتی متر روی رول ابتدایی باشد و تصویر درستی برای شما خلق کند. شاید با این کار نگران کوتاه آمدن پوستر باشید، اما مطمئن باشید که در هنگام چاپ آن یک سانتی متر لحاظ شده است و تصویر اندازه خواهد شد.

پس کامل شدن مرحله چسباندن، به کمک یک تیغ تیز یک سانتی متر اضافی را به آرامی و دقت برش دهید و به وسیله یک دستمال مرطوب لبه های دو رول را به هم بچسبانید. و در نهایت تمامی مراحل را به این ترتیب تکرار کنید.

خرید پوستر دیواری مناسب و روش چاپ

برای خرید پوستر به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده مراجعه کنید و با انتخاب طرحهای آماده و یا سفارش طرح مورد نظر خود، یک پوستر با کیفیت را خریداری کنید.

دقت در اندازه گیری و همچنین اضافه کردن 5تا 10 سانت به سایزها از نکاتی است که در هنگام خرید باید رعایت شود تا طرح مورد نظرتان باب میل شما باشد. قیمت پوستر دیواری بر حسب نوع کاغذ مورد نظر و همچنین سایز دیوار متغییر است. البته با وجود تنوع بسیار پوسترها شما می توانید پوستری با قیمت دلخواه و مقرون به صرفه نیز خریداری کنید‌.

پوستر دیواری برای ایجاد تنوع و رنگ و نقش دادن به فضا استفاده می شود و به علت تنوع بالای آن بیشتر از رنگ های ساده و خنثی، مورد علاقه مشتریان است. این پوشش های تزئینی بر حسب خواست مشتریان برای مکانهای متفاوت طراحی و چاپ می شوند. در هنگام خرید دو نوع پوستر را می توانید انتخاب کنید:

  • پوستر دیواری آماده

این پوستر همان طور که از نام آن مشخص است، طرح های از پیش آماده و چاپ شده هستند، که مشتریان از میان آنها، مورد دلخواه خود را انتخاب می کنند. این نوع پوستر نیز طرحهای بسیار زیبا و متنوعی را شامل می شوند و افراد می توانند گزینه های مناسبی را در میان آنان پیدا کنند که مناسب خانه ها و محیط های کاریشان باشد تا زیبایی و جلوه ای خاص به محیط ها ببخشد.

  • پوستر دیواری سفارشی

این پوسترهای دیواری بر اساس ایده خود مشتری طراحی و چاپ می شود و خود آنها نیز اندازه، رنگ و طرح را مشخص می کنند. برای افراد خلاق و هیجانی که به دنبال نوآوری و گزینه های خاص و منحصر به فرد هستند، پوستر آماده جوابگو و کافی نیست. این افراد می توانند از پوستر دیواری سفارشی استفاده کنند و طرح دلخواه و برازنده خانه و محیط کاری خودشان را طراحی و خلق کنند.

انواع پوسترهای دیواری

طرح های پوستر دیواری انواع مختلفی دارد:

  • سه بعدی
  • کلاسیک
  • سنتی
  • مدرن
  • ( کودک و نوجوان هم به این تیتر اضافه شود.)

پوستر دیواری سه بعدی

یکی از پرطرفدارترین دار ترین انواع پوسترها، پوستر دیواری سه بعدی است. این نوع پوستر به علت طرح و رنگ های متنوع و برآورده کردن ایده های دلخواه مشتریان بسیار محبوب است. قیمت این پوستر بر اساس متر مربع محاسبه می شود. طرح های پوستر دیواری سه بعدی با رنگ ها و نقش های گوناگون، جلوه ای خاص و ویژه ای به دیوارها می دهد و انتخابی مناسب برای سخت پسندان است. این پوسترها بر اساس سفارش مشتریان می توانند برای مکان های گوناگون استفاده شوند.

استفاده از این پوسترها در رستورانها، فروشگاه ها و سایر مشاغل سبب جلب مشتری است و نصب آن در خانه ها نیز برای تنوع عالی است. این نوع پوسترها جدید و به روز می باشند و یک انتخاب عالی برای کسانی است که خواستار طرح هایی زنده و هیجانی هستند.

دکمه بازگشت به بالا