اقتصادیایرانی کسب و کار

دستگاه تولید لیوان کاغذی درب دار

دستگاه تولید لیوان کاغذی

برای تولید لیوان کاغذی علاوه بر کاغذ مخصوص لیوان کاغذی و مرکب مخصوص برای چاپ لیوان کاغذی و سلفون و کارتن های بسته بندی مهمترین موضوع دستگاه تولید لیوان کاغذی است که در نبود آن عملا تولید صورت نمیگیرد. دستگاه تولید لیوان کاغذی انواع مختلفی دارد که در کشور ما تقریبا از یک نوع آن استفاده میشود که سازنده های دستگاه تولید لیوان کاغذی شرکت ها و کشورهای مختلفی هستند اما از لحاظ شکل و ظاهر و کارایی تقریبا همه دستگاه های لیوان کاغذی در یک سطح هستند.

دستگاه های موجود در ایران که مورد استفاده تولیدکنندگان قرار میگیرند عموما ساخت کشور چین و یا کره هستند که گروه تولیدی لیوان کاغذی ما از هر دو این سازندگان دستگاه بهره میبرد. البته در کشور ما نیز تولید کنندگانی هستند که دستگاه تولید لیوان کاغذی را به شکل تخصصی دنبال کرده اند با کیفیت مناسب روانه بازار کرده اند. از معروفترین برندهای چینی دستگاه تولید لیوان کاغذی میتوان به لوژو ، یوتای و ویکتوری اشاره کرد که در بین برندهای مختلف بیشترین استفاده را در بین تولیدکنندگان لیوان کاغذی دارند.

دستگاه تولید لیوان کاغذی

دستگاه تولید لیوان کاغذی جهت تولید لیوان یکبار مصرف به کار می رود که جزء خطوط تولید صنایع سلولزی است و بیشتر برای برای مصرف انواع نوشیدنی استفاده می شود. این لیوان ها در همه جا از جمله مدارس ، مطب ، بیمارستان ها و حتی در مسافرت مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی از تولید لیوان کاغذی جلوگیری از شیوع بیماری هاست. چنین لیوان هایی مورد استفاده مجدد قرار نمی گیرند ، مصرف نوشیدنی با لیوان های کاغذی از شیوع بیماری ها جلوگیری می کند، مانع از انتقال میکروب ها از یک شخص به شخص دیگر شده و از این رو باعث افزایش سلامتی می گردند.

علاوه بر بهداشتی بودن این لیوان ها ، استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و برای حمل و نقل بسیار سبک هستند. هیچ نیازی به شستشوی این لیوان ها نیست. تحقیقات نشان می دهد که حدود 220 میلیون نفر در جهان از لیوان های کاغذی استفاده می کنند.

ویژگی های دستگاه تولید لیوان کاغذی

  • کنترل حرکت و مکانیسم اصلی توسط چرخ دهنده های با کیفیت صورت می گیرد که از زنجیره و محور کارآمدتر است.
  • برق مصرفی برای کار دستگاه فقط 15 کیلووات است و در هزینه های انرژی صرفه جویی می شود.
  • سنسورها تمام مراحل را کنترل می کنند، با دقت بالا، اشتباه کم و کارکرد قابل اطمینان
  • مجهز به سیستم کنترل کامپیوتری PLC، با کارکرد آسان و متوقف کردن خودکار خطا
  • دستگاه تولید لیوان کاغذی مجهز به سیستم روغن کاری اتوماتیک با طول عمر بالا
  • مجهز به فقط یک صفحه گردان اصلی ، که کارآمدتر و مطمئن تر است.
  • نگهداری آسان و بدون صرف هزینه، جایگزینی آسان قطعات شکسته
  • مجهزبه قطعات الکترونیکی با کیفیت و طول عمر بالای دستگاه
  • سروو موتور دیسک پایین دستگاه را با دقت کنترل می کند.
  • روبات بطور مستقیم لیوان را برای قالب گیری بالا می برد.

ترتیب مراحل خط تولید لیوان کاغذی

  • تولید رول کاغذی
  • ماشین چاپ
  • کاغذ پرینت شده
  • برش
  • فرم دهنده لیوان کاغذی
  • خنک کننده کاغذ
  • محصول نهایی

توضیح مراحل تولید لیوان کاغذی

پرینت گرفتن

واحد خرید در شرکت های تولید کننده کاغذهای بزرگی را خریداری می کند، یک طرف کاغذ با یک ماده پلاستیکی به نام پلی اتیلن پوشیده شده است و قسمت داخلی فنجان از آن ساخته می شود. پلی اتیلن در محیط زیست قابل بازیافت بوده و به بهداشت محیط صدمه کمتری وارد می کند. این پوشش از انتقال رطوبت چای و نوشیدنی های داغ به بیرون لیوان جلوگیری می کند. مرحله بعدی وارد کردن کاغذ به دستگاه برای چاپ طرح در طرف دیگر آن است. پس از اتمام کار چاپ ، کاغذ  طراحی شده به دستگاه دیگری منتقل می شود که آن را به ورقه های کوچک مسطح تبدیل می کند، یک کاغذ مسطح، تکه ای از یک فنجان را می سازد. سایز فنجان بستگی به سایز همین تکه های کاغذ مسطح دارد.

شکل دهی

دسته های مسطح کاغذ توسط یک ماشین بزرگ در دستگاه تولید لیوان کاغذی در تهران عبور داده می شوند در حالیکه به دور آن می چرخند و به دور استوانه پیچیده می شوند و بطور همزمان با اعمال حرارت برای ایجاد قسمت داخلی لیوان استفاده می شود. یک نوار کاغذی طویل دیگر به طور همزمان به ماشین تزریق می شود و به دور قسمت های حلقه مانند پیچیده می شود و پایه یا ته لیوان کاغذی را تشکیل می دهد. بعد از این مرحله یک نوار مربعی شکل تشکیل می شود که قسمت اضافی لیوان است و دور ریخته شده و بازیافت می شود. در پایان این مرحله، استوانه ها و ته لیوان هایی که تولید شده اند بهم متصل می شوند. مهر و موم این دو قسمت توسط یک فرآیند گرمایشی انجام می شود.

لبه دار کردن لیوان و بسته بندی

در این مرحله فنجان های ساخته شده قبلی از طریق یک حفره به دستگاه دیگری منتقل می شوند. از این دستگاه برای چرخاندن لبه فنجان از طریق چرخاندن کاغذ در قسمت بالایی آن استفاده می شود. پس از این ، فنجان ها برای بسته بندی ارسال می شوند ، جایی که آنها را درون لوله هایی روی هم سوار می کنند و چندتایی بسته بندی می شوند. یک پک لیوان باید تعداد مشخصی از لیوان کاغذی را داشته باشد، بنابراین هنگامی که یک پک به اندازه کافی تکمیل شود به دستگاه دیگری منتقل می شود که یک صفحه پلاستیکی در اطراف آن پیچیده شده و آن را مهر و موم می کند. چنین بسته ای آماده حمل و نقل است. کل مراحل تهیه و بسته بندی فنجان ها حدود یک دقیقه طول می کشد.

تجهیزات اصلی خط تولید لیوان کاغذی

  • ماشین چاپ رنگ روی کاغذ
  • ماشین تولید لیوان کاغذی
  • ماشین برش کاغذ

دستگاه درب لیوان کاغذی چیست؟

دستگاه درب لیوان کاغذی

لیوان کاغذی چیست؟

امروزه ظروف یکبار مصرف کاغذی به دلیل اینکه این محصول در رده محصولات دوستدارمحیط زیست قرار گرفته است، از طرفدارن ویژه ای برخور دار است. از همین رو استفاده از این محصول در کشور افزایش یافته است، در حالی که با کمبود عرضه در این زمینه روبرو هستیم. در برابر تقاضای بالای این محصول عرضه زیادی صورت نمی گیرد. از همین رو اگر وارد این بازار کار شدید، به راحتی می توانید سود بالایی به دست آورید. در مطلب پیش رو سعی برآن داریم تا پیرامون  دستگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی، نحوه ساخت درب این لیوان و مواد اولیه تولیدی بیشتر توضیح دهیم.

لیوان کاغذی و تاثیر آن بر آسایش حال مصرف کننده

در گذشته از ظروف یکبار مصرف در کشور زیاد استفاده نمی شد. از آنجایی که در دنیای مدرن امروز میل به ساده زندگی کردن در مردم بسیار زیاد شده است، تمامی ابتکارات در همین راستا حرکت می کند.. لیوان یکبار مصرف کاغذی کار را برای مهمانی های پر جمعیت بسیار آسان کرده است، زیرا نیاز شما به شستشوی ظروف را به حداقل ممکن می رساند، از همین رو در کمترین زمان ممکن بعد از اتمام یک مهمانی می توانید کار های خود را به انجام برسانید.

انواع لیوان یکبار مصرف کاغذی کدامند؟

لیوان های یکبار مصرف کاغذی به صورت درب دار و ساده تولید و مصرف می شود. اگر محصول نیازمند درب باشد با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی ها این فرایند در دستگاه درب لیوان کاغذی به انجام می رسد و تولید می شود. لیوان های کاغذی به طور عمده به دو دسته در تولید تقسیم می شود. لیوان درب دار ساده برای استفاده عموم و لیوان درب دار با طرح و لگوی مخصوص برای استفاده ارگان ها و شرکت ها با چاپ مخصوص تولید می شود.

جنس لیوان یکبار مصرف کاغذی از چیست؟

شاید برای شما هم جای سوال باشد و با خود بگویید که چگونه ممکن است در کاغذ چایی ریخت و کاغذ فرم خود را از دست ندهد. در پاسخ به سوال شما باید گفت لیوان های کاغذی درب دار با ماده ای به نام پلی اتیلن پوشش داده می شوند تا مانع از نفوذ پذیری مایعات و حرارت به لایه بیرونی محصول شود. درب لیوان کاغذی به این منظور ساخته می شود که مانع از سرد شدن مایعات داغ گردد. همچنین پوشش این کالا به نحوی است که از پوشش متفاوت پلی اتلین به منظور تنظیم گرمای لیوان استفاده می شود.

مزایای استفاد از لیوان کاغذی درب دار یک بار مصرف

این محصول در مقایسه با محصولات مشابه از مقاومت بیشتری در برابر گرما برخوردار است.  زیرا پوشش داخلی به شکل خاصی طراحی شده است.  به دلیل قابلیت بازیافت این محصول در طبیعت، طرفدارن زیادی جذب آن شده اند امکان چاپ و تبیلغات بسیار برای شما فراهم است و می توانید از جنبه تبلیغاتی این محصول استفاده کنید. در نهایت، قیمت مناسب و کیفیت بالای لیوان کاغذی درب دار توجه همه را به خود جلب کرده است.

دستگاه ظروف یکبار مصرف درب لیوان کاغذی

این دستگاه ها عموما به وسلیه رول های پلاستیکی که دارای جنس های متفاوتی است، فرایند تولید را به انجام می رساند. کار این دستگاه به منظور تولید درب لیوان کاغذی به این صورت است که این دستگاه پلاستیک را با فشار توسط قالب ها به  درب تبدیل می کند. این روز ها استفاده از درب لیوان کاغذی یک مزیت به شمار می رود. شما اگر در زمینه تولید لیوان های کاغذی مشغول به فعالیت هستید به شما پیشنهاد می شود از دستگاه درب ساز بهره ببرید. شما با این کار در بین سایر رقبا از قدرت بیشتری برخوردار خواهید شد. این روزها طرفداران لیوان های کاغذی درب دار بسیار بیشتر از لیوان های کاغذی ساده است.

فرایند فروش  دستگاه درب لیوان کاغذی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تولید این دستگاه بسته به قالبی دارد که مورد استفاده قرار می گیرد. رول های پلاستیکی پس از این که وارد دستگاه می شود تحت فشار در ابعاد و اندازه های مد نظر شما فرایند تولید را به انجام می رساند. این قالب ها عموما در 2 ردیفه 2قالبه ،2ردیف 5 قالبه و 3ردیف 5 قالبه فرایند تولید درب لیوان کاغذی را به انجام می رساند. یعنی شما در هر دقیقه در تولید بسته به نوع قالب استفاده شده می توانید فرایند تولید را افزایش یا کاهش دهید. برهمین اساس آمار به دست آمده نشان می دهد  یک دستگاه میانگین در دقیقه 20 الی 50 عدد درب را تولید می کند.

ویژگی ظاهری دستگاه ظروف یکبار مصرف درب لیوان کاغذی

دستگاه مد نظر در اندازه استانداردی در شرکت موجود است. این محصول با وزن تقریبی در حدود 2 تن و با اندازه 1.20 عرض، 4 متر طول و 2 متر ارتفاع تولید شده است. قالب های این دستگاه در اندازه های متفاوت در بازار موجود است.

بهره گیری اقتصادی از دستگاه درب لیوان کاغذی

این روزها بازار فروش لیوان کاغذی بسیار داغ شده است. از همین رو لیوان های درب دار توجه افراد را به خود جلب کرده است. اگر قصد سرمایه گذاری در این کار را دارید پیشنهاد ما به شما تولید درب این گونه لیوان ها است، زیرا شما با خرید یک دستگاه درب لیوان کاغذی می توانید علاوه بر استفاده کم مواد به تولید بالا نیز دست پیدا کنید. پس توصیه ما به شما سرمایه گذاری در این راستا است.

کلام آخر

اگر قصد خرید دستگاه درب لیوان یک بار مصرف را دارید توصیه می کنیم از شرکتی معتبر خرید کنید. این شرکت با سابقه بالای طولانی در تولید و واردات این دستگاه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا از طریق سایت www.iran-cup.com بدون دغدغه و بدون واسطه فرایند خرید کالا و مشاوره گرفتن برای بهره برداری به انجام برسانید.

دکمه بازگشت به بالا